• izledim
    • izlemek istiyorum
  • youreads puanı (7.92)
ah-ga-ssi - park chan-wook
sarah waters'ın fingersmith romanından uyarlanan filmde kendisine miras kalmış bir asilzade (kim min hee), onun servetine göz dikmiş bir dolandırıcı (ha jung woo), dolandırıcı tarafından tutulmuş bir yankesici (kim tae ri), asilzadenin velisi ve amcası (cho jin woong) etrafında gelişen olaylar.


  1. Oldeuboi filminin yönetmeni chan-wook park'ın 69. Cannes film festivalinde göze batan yeni filmi. Fragmanı için Tık
  2. park chan-wook filmlerini yapım yılına göre izleyince twiste alışan bünyelerde beklenen etkiyi vermeyen bir film. intikam üçlemesi (en bilineni oldeuboi) ile on numara ters köşeler yapan, şahsen ağzım açık izlediğim ve şiddetine de o filmde alıştığımdan diğer filmleri gibi bu da biraz yavan geldi.
    !---- spoiler ----!
    sigara tablasındaki mavi sarılı sigaraları görüp üç sigarayı aynı anda yakan adamı izledikten sonra kim tahmin edemez ki o finali?
    !---- spoiler ----!
    youreads'te başka bir başlıkta bu film için "kadın temalı film" gibi bir yorum okumuştum ama bence değil. diğer filmleri ile kıyasladığımda şiddetin dozunu azaltıp erotizme daha fazla yer vermeyi seçmiş olması, aşkı iki kadının arasındaki ilişki üzerinden anlatması filme bu payeyi vermeyi gerektirmiyor.

    öte yandan yönetmenin hemen her filminde gözüme çarpan, itiraf etmek gerekirse derli toplu evleri, renklerine göre ayrılmış kıyafetleri, jilet gibi yatak örtülerini seven bünyem bu filmde de simetri ve düzenle sunulmuş görselliğe hayran oldu. aynı duyguyu stokerda da hissetmiştim. obsesiflerin ilacı bu yönetmen :)

    ne kadar 'öyle bakma, yapma, ırkçılık bu' diye kendimi çimdiklesem, tutmaya çalışsam da itiraf edeyim bu kore filmlerindeki aşklar da erotizm de inandırıcı ya da erotik gelmiyor bana. çocuksu mu desem, fazla ataerkil bir doğası olduğundan mı bilmem, kadın-erkek arasındaki ilişkiler uzak doğunun doğasında ya çocuksu duruşu ya da tam tersi şiddete hep bir kol boyu mesafesi ile biraz rahatsız edici geliyor. aşk kısmı inandırıcı gelmedikçe erotizm boyutu da ister istemez eklektik kalıyor benim için. belki bu yüzden, filmin sürekli göndermelerde bulunduğu tentacle erotica da irite edici oldu.

    yönetmen intikam üçlemesi ile çıtayı o kadar yükseğe koymuş ki, sanırım başka bir yönetmenden gelse iyi diyebileceğim bu film park chan - wook filmi olduğundan kıyaslama nedeniyle kötüye yakınsıyor. ya da tam tersi yönetmenin adını filmi sevmeye yeter şart bulacaklar için de fena değilken çok iyi dedirtebilir. oysa sadece iyi, izlenebilir bir film bu. eksik ya da fazla değil.
    mesut
  3. Sarah waters'in fingersmith adlı romanından seo-kyeong jeong ve park chan-wook tarafından uyarlanan park chan-wook filmi.

    Buna karar verecek merci ben değilim ama naçizane fikrim park chan-wook daha önceki işlerini aşmış ve bas yapitini çekmiş. filmin görüntü yönetmeni chung-hoon chung'da çok iyi bir iş ortaya koymuş.

    Filmde tarantino var, woody allen var ve üstüne özgün tarzını koruyan park chan-wook var.

    handmaiden afis
  4. başarılı, şaşırtan bir intikam hikayesi. yönetmenin diğer filmlerine göre oldukça kansız revansız - neredeyse hiç derecesinde- , bolca erotik öge ile süslenmiş.

    filmin hoş bir görselliği var, -hikayeden bağımsız olarak- akan görselleri izlemekten bile haz duymanız olası. kiraz ağaçları, şık kostümler, porselen tenli kadınlar... gene de" aman allahım sanat işte bu sanat" diyerek çıldırtacak bir şey göremedim. izlemekte fayda var tabii, benim puanım 7. trailer