1. diğer miletli filozoflar gibi bilim adamı ve astronomdur. soyut bir kavram olan aperiona karşı çıkmış, her şeyin havadan oluştuğuna kanaat getirmiştir.ona göre hava sıkışarak suyu, ısınarak ateşi oluşturabilirdi. bu fikre nefesini üflerken ağzını kapatırsa soğuk hava açarsa sıcak hava gelmesinden dolayı ulaşmıştır. havanın sıkışarak değişime görmesi fizik bilimi için temel oluşturabilecek niteliktedir. (bkz: thales)
    abi
  2. anaksimandros'un öğrencisi olan miletli filozof.
    anaksimandros'un dünyanın şekliyle ilgili ortaya attığı silindir düşüncesine karşı çıkarak bence bir çuval inciri berbat etmiştir.

    nitekim o da hocasının radikal düşüncelerini ucundan köşesinden birazcık benimsemiş olsaydı dünyanın düz olmadığı daha erken kabul edilebilirdi belki.

    kendisi her ne kadar felsefeye geri adım attıran adam olarak bilinse de bu zamana kadar adından söz edilmesinin hatta anaksimandros'tan bile çok söz edilmesinin mantıklı bir açıklaması elbette ki var.

    her şeyin özünün sonsuzluk olduğunu söyleyen hocasına karşı çıkarak her şeyin özünün hava olduğunu söyler söylemesine ama bu hava bizim düşündüğümüz gibi bir hava değildir aslında. buhar, buğu gibi bir şeyden bahseder daha çok.
    o, tüm canlıları ayakta tutan şeyin de bu hava olduğunu söyleyerek onu her şeyin üstünde tutar.

    başta karışık ve yanlış gözüken bu fikrin, fizikteki bazı kavramlara temel oluşturduğunu ve ruh kavramıyla ilgili önemli bir fikri felsefeye kazandırdığını söylemek yanlış olmaz sanıyorum.

    artık geri adım mı atmış yoksa işleri başka bir noktaya mı taşımış, ona siz karar verin.