• youreads puanı (10.00)
  1. en sevdiğim müzik videolarından biri. bir miko'nun erken dönem videoları, bir de depeche mode'un yine erken dönem videoları kelimenin tam anlamıyla birer sanat işi zaten.
    şu şurda dursun unutmadan (bkz: anton corbijn)
    şu sıralar sıkça dalgası geçilen thug life'ın en iyi örneklerinden biridir bu video. miko'nun altın çağını yakaladığı zamanlardan, ayrıca dansçı olabilmek için çok çalıştığı bir dönemden kalmadır.
    şarkının sözleri, melodisi, aranjmanı, gitarın riffleri vs bütün bunlar da şarkıyı kült yapmak için yeter tabi ama bir de videosunun değerinden bahsetmek lazım zira muazzam bir epik var orada.
    yukarıdaki videoda 2:49dan itibaren başlayan taraflar arasındaki savaşı dans ile bu kadar başarılı anlatabilirdi miko. bir aralar çok araştırmıştım, koreografi videoda sırtı ejderha deselni beyaz ceket giyen eleman yapmış, zamanında ünlü dansçıymış, sonrasında hiv sebebiyle hayatını kaybetmiş, r.i.p.
    tarafların toplandığı yer modern bir 'savaş meydanı' iki grubun liderlerine bakınca beyaz giyimli adamın bir tanrı edasıyla bir makina üstünde teşrifini görüyoruz önce. bana her zaman yarı tanrı olan aşil'i hatırlatır bu giriş. diğer çetenin başı ise kız arkadaşını barda bırakmasıyla aynen karısının savaşa gönderdiği bir hektor.
    3:19dan itibaren bu iki kahraman savaş alanında ilk önce teke tek dövüşüyorlar şanlarından dolayı. yapılan ilk hareket bu sahneye bir dinamizm katmak için etraftaki elemanların da yardımıyla bir eğilme ve sonrasında da bağlı ellerle dönerken hızını artırma. bıçak kavgası adeta gerçeğe dönüşüyor danstaki hareketlerle.
    ve 3:42de deus ex machina olarak michael beliriyor sislerin içindeki sembolik olympos dağından ve tarafları doğruya ve iyiliğe vakıf ediyor. ve sonrasında da barışın simgesi olarak, biri öbürüne bir hareket sonra katılsa da dansta bütünlük sağlanıyor.
    o dansın da bir retoriği var elbet. dansçıların kollarını geniş geniş yukarı doğru açması ve bunu yaparken dizleri kırıp kendilerini yukarı doğru çekmeleri bir kartalı andırıyor ve özgürlüğe ve harmonik bir egemenliğe uçmalarını gösteriyor. daha sonrasında ise yere bir şey dağıtır gibi yapmaları da bereket olarak yorumlanabilir ve en sonunda da birlikte bir denizin dalgaları şeklinde 'serene' bir şekilde hareket ediyorlar ve video bitiyor.
    en güzel tarafı ise aristotalesçi tiyatronun en büyük yönünü yansıtması; katasis.
    doris