1. herhangi bir filmde kadın temsilinin stereotipik ya da cinsiyetçi kodlarla yapılıp yapılmadığını ölçmeye yarayan test. testin ortaya çıkışına alison bechdel'in 1985'te yayınladığı bir karikatür ilham olmuş. bir filmin bu testi geçebilmesi için kurallar ise şöyle: filmde ismini bildiğimiz iki kadın karakter olacak ve bu kadınlar erkekler dışında bir konuyla ilgili konuşacak. lord of the rings, star wars gibi popüler seriler bu testi geçemeyen filmlerden.
  2. lord of the rings'te eowyn olsun arwen olsun aragorn'u düşündükleri için...
    starwars'da amidala anakin'in atarını giderini sürekli çektiği için geçememişlerdir sanırım.

    biri güya yüzük peşinde diğeri de güya the force be with you işleriyle uğraşacaklarına aşk meşk derdine düşmesinden sebep bechdel testinden sınıfta kalmışlardır bencesi.
  3. bildigim kadariyla bechdel testinde kadin karakterlerin birbirleri ile olan dialoglari da buyuk onem tasiyor ki ne starwars serisinde ne de yuzuklerin efendisinde kadin karakterlerin birlikte sahnesi yok. yine erkek egemenligi on planda. puanlamayi tam bilmiyorum ama bir sitede guncel filmlerin bechdel skorlari vardi.
  4. her ne kadar manipülasyona açık olsa da şaşırtıcı sonuçlarıyla bu test erkek egemen bakış açısının normalmiş gibi algılanmasını sinema aracılığıyla biz farkında bile olmadan nasıl yeniden ürettiklerini yüzümüze vuruyor. önemsiz görünebilir ama hayır: sinema ve diğer kitlesel eğlence araçlarıyla radyasyon gibi yayılan bu bakış açısı, nihayetinde kadına şiddetin müsebbibi çünkü bu bakış açısı hizmet etmeyen kadını hazmedemez; boşanmak isteyen kadını hazmedemez; cinselliğini sunmayan kadını hazmedemez; hatta kocasından çok para kazanan kadını bile hazmedemez. bu hazımsızlık çoklukla şiddete yol açıyor.

    test manipülasyona açık çünkü filme 1,5 dakikalık bir sahne ekleyerek filmin testi geçmesini sağlayabilir yapımcılar. zor olan filme kadına ait detaylar ilave etmek değil, erkeğe ait detayları filmlerden çıkarmak/azaltmak.

    benzer şekilde, içinde ölüm olmayan, hatta içinde cinayet olmayan filmler kriteriyle bir ayıklama yapınca da pek fazla film kalmıyor geriye.
  5. başlığa konu olan alison bechdel , cesur amerikalı lezbiyen çizerdir.

    bu platformda başlığı yok, "cenaze evi şenlik evi" isimli çizgi romanında babasının eşcinsel olduğunu, annesinin bunu bildiğini zaman içerisinde öğrenir ve buna ek olarak kendisinin lezbiyen olduğunu yavaş yavaş keşfetmesini anlatır.
    aralarındaki mektuplaşmalarda eşcinsellik kavramını anlatışlarına şahit oluruz.