• okudum
    • okuyorum
    • okumak istiyorum
  • youreads puanı (7.00)
beyaz müslümanların büyük sırrı - soner yalçın
soner yalçın'ın kaleminden bu kez osmanlı'dan günümüze, türkiye'nin yaşamında önemli rol oynayan tarikatların, şeyhlerinin ve müritlerinin siyasî ve ekonomik alandaki güç lobisi gözler önüne seriliyor.


soner yalçın'ın kaleminden bu kez osmanlı'dan günümüze, türkiye'nin yaşamında önemli rol oynayan tarikatların, şeyhlerinin ve müritlerinin siyasî ve ekonomik alandaki güç lobisi gözler önüne seriliyor. ve bir kez daha, "efendi" kitabında olduğu gibi, selanik kentinin din ve tarikatlar alanında ne denli merkezî bir konumda olduğu belgeleriyle ortaya konuyor.

sebatay sevi'nin müritleri ya da sebataycıların müslümanlığı seçtikten sonra birtakım tarikatlara yönelmeleri yalnızca dinî bir inancın sonucu mu?.. yoksa, kendini tanrı yoluna adamış bir müslüman kılığında, yahudi faaliyetlerinin gizlice sürdürülmesi mi söz konusu olan?..

soner yalçın, "beyaz müslümanların büyük sırrı, efendi-2"de, tarikatlara, tekkelere, müritlere, iş dünyasına, siyasete ve ilginç akrabalık bağlarına uzanan ilişkiler ağını isim isim anlatıyor. türkiye'de tekke açılışı yapan henry kissinger, said-i nursi'nin mezarından kaçırılıp yıllardır bulunamayan cesedi ya da türkiye'nin sayılı zenginleri, ünlü aileleri, tarikatçı ailelerin sosyetik gelinleri birer küçük ipucu olabilir mi?

kısaca, soner yalçın'ın akıcı üslubuyla yeni bilgiler edinmeye ve sürükleyici bir macera romanı okur gibi detaylı bir araştırmanın derinliklerine dalmaya hazırlıklı olun...

- d&r.
  1. soner yalçın'ın ağırlıklı olarak müslüman görünümlü yahudileri (sabetayistleri) araştırmış olduğu kitabı. nüfuzu geniş tarikat ve cemaat liderlerinin etki alanlarını ve bağlantılarını görüyoruz. isim bilim üzerinden çokça çıkarım yapılmış olmasına rağmen, yazılanlar sonradan eklenen tezlerle daha gerçekçi bir hale bürünüyor.

    latife uşşaki, halid ziya uşaklıgil, mehmet ali birand, zeki alasya, halide edip adıvar gibi isimlerin sabetaycı olduğu iddia ediliyor.

    sabetay sevi'nin müritleri çanakkale savaşından sonra yükselen milliyetçilik ile birlikte, istanbul'a göçüp burada alım satım, esnaflık gibi işlerle meşgul oluyorlar. kapalı çarşı gibi yerlere yerleşiyorlar. ilk sabetaycıların hayatı çıraklık, kalfalık ve ustalık aşamalarından geçiyor. tüccarlıkla uzun yıllar boyunca ve birbirleriyle dayanışma içinde yaşadıkları için çoğunlukla varlıklı ailelerden oluşuyorlar.

    soner yalçın, tüccarlık faaliyetlerine zarar gelmemesi için dışarıya karşı müslüman göründüklerini; islam ritüelleriyle yaşadıklarını, namaz, oruç vb. ibadetler yaptıklarını fakat kendi tarikatlarında yahudi ritüellerini gerçekleştirdiklerini yazmış.