1. italyanın emilia romagna bölgesinde bir şehir.
    ama şehrin genel renginden ama sosyalistliğinden kızıl şehir olarak anılır

her yıl sinema festivali bünyesinde , temmuz ayının tümünde ve ağustosun bir kısmında piazza maggiore'ye dev bir ekran kurulur ve her akşam bir film gösterilir.
    binlerce insan açık hava sinemasında istediklerini içerek sessizce filmlerini izlerler.
  2. bologna.."la rossa,la grassa,la dotta"
    ah benim kızıl,şişman ve bilmiş sevgilim

emilia romagna'nın zeytin ve komşu toskana'nın üzüm kokuları altında dante'ye,kopernik'e,erasmus'a ve hatta umberto eco'ya ev sahipliği yapan. bünyesinde avrupanın en eski üniversitesini,yazın sıcaktan,baharda yağmurdan koruyan 40 km'lik portico'larıyla,film festivali,eşsiz yemek,sanat,ve yaşam kültürü ile ,new york'daki ikiz kulelere ilham kaynağı olan ikiz kuleleriyle,akşam oldumu eski şehirde kaldırımlara kurulan masalarda iki lafın belini keyifle kıran halkıyla,benim uzaktaki sevgilim.

radyonun mucidi guglielmo marconinin ismini taşıyan havalimanının hemen çıkışındaki otobüs ile 6 euroya şehir merkezine gidiyoruz

merkezde tren istasyonunu geçtikten sonra köşedeki coop marketi görünce iniyor. az bir yürüyüp via galliera tabelasından sağa dönüyoruz. 20 mt ileride sağda,performans/fiyat oranı müthiş bir otel olan albergo atlantic'e varıyoruz.
    yaz dönemi için günlük ortalama 100 €

otelde biraz dinlenmece , sonra hemen karşı çaprazındaki 49 numarada,galliera 49'da hayatımızın en güzel dondurmasını yemeye gidiyoruz

sonra,via indipendenza üzerinden bizi piazza maggiore girişinde karşılayacak neptün heykeline doğru aheste adımlarla yürümeye.

ilk iş hemen neptun heykelinin sağında yer alan salaborsa'ya giriyoruz. iki katlı bu muhteşem yapı halka açık bir kütüphane. dergiler,kitaplar,internet,makaleler,gazete arşivleri, kitap,kitap ve daha çok kitap. şansımıza bir sergi varsa girişte ona göz gezdiriyor,ve 1989'daki restorasyonda kütüphanenin altında keşfedilen antik kenti 1 euro verip geziyoruz. aynı zamanda zeminin bir kısmı şeffaf,kütüphane giriş katından da bu antik yapıları görebilirsiniz.

hemen önünde 1980 yılındaki faşist saldırıda ölenler için yapılan cam büstün önünden hüzünle ayrılıyor,neptün heykelini ve arkasındaki belediye binası palazzo d'acursio'yu selamlayıp,piazza maggiore'de,san petronia kilisesinin merdivenlerine oturup palazzo comunale'ye karşı bir birra moretti açıyoruz.heh işte şu fotoda aynen benim yaptığım gibi. akşam film seyretmeye geleceğiz daha.

sırtımızı film festivalinin her akşam 21:45'de motor diyen,ışığının tüm ihtişamıyla yansıttığı dev perdeye dönerek eski şehre giriyoruz,akşam yemeği yaklaşıyor. yemek dediysem , emilia-romagna yöresinin şarküteri tabağına eşlik eden bir kırmızı lambrusco ile akşam öncemizi bitiriyoruz.
    sıradaki günlerde eataly,zerocinquantino,osteria della orsa,borgo 979'u ziyaret edeceğiz.
    bol bol bolonez soslu makarna,bruschetta yiyip,yöresel şarap içeceğiz.

şimdi tek yapmamız gereken,akşam piazza maggiore'de koltuğumuza kurulup festivalin tadını çıkarmak,ve binlerce kişinin çıt çıkarmadan film izlemesine şahit olmak.

ertesi güne açık büfe kahvaltı sonrası impero'da içtiğimiz kahve ile başlıyoruz.

bugün sanctuaria madonna'ya tırmanacağız bologna'ya kuşbakışı bakacağız,bologna stadını göreceğiz ve dönüşünde yorulacak ayakları bolognanın en eski kafesi gamberini de kruvasan ve espresso ile ödüllendireceğiz.

ertesi gün yakın kasaba dozza'ya gidecek iki yılda bir bir bienal ile boyanan eski şehir duvarlarını göreceğiz,dönüşünde mambo'ya uğrayacak.ama her akşam soluğu piazza maggiore'de alacak,lokal halk ile filmimizi izleyeceğiz.

cafe terzi'ye gideceğiz,kurabiye yiyeceğiz. 3 euro verip dilimiz dışarda asinelliye tırmanacağız. dar sokaklarında kaybolacak,bolognina'da küçük venedik penceresini arayacağız

gönül hep kalmak isteyecek,ama bir sonraki sene tekrar görüşmek üzere ayrılacağız bologna'dan