1. yorumları okuyup traileri izledikten sonra keşke xboxım olsa dedirten oyun.

    senaryo fantastik ve mükemmel

    edit: steamde mevcutmuş pc sürümü
    2.edit: indirdim ve oynamaya başladım oyunu. hikayesi oynanışı vs. tamamen tatmin etti ama tek bir sorun bazı bölümlerde kanser etmesi ^:swh^
    kup
  2. hikayesi farklı, görselleri ve müziği masalsı güzellikte bir oyun braid, fakat en kuvvetli ve fikrimce önemli özelliği çok iyi tasarlanmış bir oyun olması. kendine has bir oyun geliştiricisi olan jonathan blow, seçtiği oyun mekaniğini (zamanı ileri geri sarabilme) merkeze alıp mantıklı ve yaratıcı bir şekilde farklı yönlere doğru ilerleyerek oyunun sanal hacmini olabildiğince genişletiyor. resmen bu mekaniğin mantıksal sınırlarını el yordamıyla keşfe çıkmışçasına organik bir doğaya sahip braid. bir anlamda, blow'un da bir sunumunda anlattığı gibi, tasarımın ortaya koyduğu bütün doğruları keşfedip ortaya koyuyor. böylece lego misali "şu da olsun, bu da olsun" diye eklemlenmiş bir tasarım değil, kendi başına ayakta durabilen, oyuncu tarafından oldukça saydam bir şekilde (neredeyse farkında olmadan) algılanabilen, gayet sağlam bir oyun ortaya çıkıyor.

    braid'in bir diğer önemi de 2008 yılında (xbox live arcade'in canlanması ve steam'in de geçici olmadığını kanıtlamasıyla birlikte) kendini bulan ve anaakım oyun sektörüne sızan bağımsız oyun camiasının ilk başarı hikayelerinden biri olması (diğerleri super meat boy, aquaria, audiosurf gibi oyunlar). ardından gelen bağımsız oyunların çoğunluğu ne yazık ki braid'in sağlam ve başarılı tasarım felsefesinden çok masalsı güzellikteki estetiğinden etkilendi. bu yüzden braid kadar kuvvetli ve açık vermeyen bir tasarıma, jonathan blow'un bir sonraki oyunu olan ve dört beş hafta kadar önce satışa çıkan the witness'a kadar, rastlamak pek kolay değil.
  3. müzikleri için bile oynanabilecek oyun.