1. tadı damaklarda kalan call of duty oyunudur. treyarch'dan ise infinity ward'ın cod'larını daha başarılı bulduğumdan dolayı yeni seri bana ilaç gibi geldi.

    hikayenin üzerinden özet geçecek olursak

    abd'nin über ordu ekibi ghosts'un liderliğinde emekli yüzbaşı aynı zamanda babamız olan elias walker var. ana karakterimiz logan isminde bir asker. aynı zamanda görevleri babadan alan abimiz hesh operationlarda bize abilik yapıyor.

    karakterleri tanıdıktan sonra hikayemize geçersek, güney amerika'nın petrol üreten şirketleri ekonomik krize karşı bir federasyon oluştururlar, kriz ortamında süpergüç haline gelen bu federasyon orta amerika ve karayipleri ele geçirmeye başlar, makarov'dan sonraki yeni düşmanımız gabriel rorke bu federasyon için çalışan eski ve hain bir ghosts askeri.

    ilk sahnede elias sevgili oğulları ile birlikte los angeles ve san diego arası bir yer olan "no man's land diye bir yerde "ghosts" efsanesinin nasıl doğduğunu anlatıyor. tam o sırada kıyamet gibi bir patlama gerçekleşiyor.

    patlamanın nedeni aynı zamanda mücadelemizi başlatan temel faktör : patlamadan 15 dakika önce amerika'nın geliştirdiği savunma uydularından olan odin uydusuna bahsettiğimiz federasyon tarafından çeşitli kentleri yok etmek için baskın yapılır. nitekim uydu ele geçirilir ve amerika'yı yörüngesine alarak sıka sıka ilerler, biz astronotlardan biri olarak kendimizi feda edip uyduyu yerle bir ediyoruz. yanlış hatırlamıyorsam 15 yıl sonra elias ve sevgili oğulları olarak ghosts ekibine katılmış bir halde başlıyoruz single moduna

    call of serisinin single başarısından dolayı açıkçası ne zombie modunu ne de multiplayer'ını denedim. single olarak gayet başarılı işler çıkarmışlar, gerek oynanış dinamikleri, gerek kurgu.

    grafik açısından konuşacak olursak görsellik gayet yeterli düzeyde, bf 4 kadar değil belki ama daha geniş kitlenin oynamasına müsade ediyor. visual ayarlarından dynamic fur özelliği çok gerekli değil ve ekran kartınız 4gb'ın altında ise kapatmanız gerekebilir zira riley görüntüye girdiğinde kasma yapıyor.

    müzikler ve seslendirmeler gayet başarılı. eminem survival ile creditlerde giriş yapıyor.

    final sahnesi olarak infinity ward bize bi kaç defa "hasiktir" çektirmeye niyetlenmiş ve başarmış.

    final sahnesi (oynayacak kişiler okumasın, gazı kaçar oyunun)

    -----spoiler-----


    rorke ölmüyor ve bizi kaçırıyor


    -----spoiler-----

    activision, 2014 kasım gibi yeni bir cod oyununun geleceğinden bahsetti. bilmiyorum activision'ın her sene cod'ları bir treyarch'a bir infinity ward'a devr etmesi olayı devam edecek mi. ancak ghost final sahnesi ile devam edecek gibi görünüyor. nitekim makarov'dan sonra infinity ward bize yeni bir düşman vermeliydi.
  2. oyunun hikayesi eski call of duty oyunlarına fazlasıyla benziyor ancak bu sefer sadece ana oyuncular farklı o kadar. tek bir çatı altında toplanan güney amerika ülkeleri amerika'yı kendi silahı ile vuruyorlar ve amerika büyük bir yıkım altına giriyor. sizler de kendilerine ghosts adı verilen bir savaşçı askerin arasına katılıyor ve amerika'yı kurtarmaya çalışıyorsunuz. oyunun hikayesi kısaca böyle, yine eski call of duty oyunları gibi oldukça çizgisel olan oyunun senaryosu oldukça heyecanlı aksiyon sahneleri içeriyor. buraya kadar her şey güzel ama black ops 2'deki ara görevleri ve değişik görev tarzlarını gördükten sonra tekrar aynı call of duty senaryo yapısına dönmek insanı üzüyor ve bunaltıyor. oyun, düşman dalgası üzerine gelsin onları temizle ve ilerle yapısından ibaret. neyse ki artık bir yardımcınız var; riley adındaki akıllı kurt köpeği oyunun hikayesi boyunca size yardımcı oluyor, zaman zaman onu bile kontrol ettiğiniz oluyor. riley ile oyunu oynamak gerçekten de çok eğlenceli (gerçi burada da aksaklıklar var riley sessizce adamı öldürüyor adam bağırıyor çağırıyor ama 2 adım yanındaki adam o sesi duyup size saldırmıyor), onu yönetmediğiniz zamanlarda ise ona saldırı emiri verebiliyorsunuz ve düşmanları öldürmesini sağlayabiliyorsunuz. 6 saat süren senaryo kendinden bekleneni veriyor, call of duty hayranlarını memnun edeceği kesin ama keşke dediğim gibi daha çok görev çeşitliliği olsa daha iyi olurdu. oyunu bitirince bir daha oynayacağınızı sanmam zira call of duty: ghosts dediğim gibi oldukça çizgisel bir senaryoya sahip. bunun dışında düşmanların yapay zekası tam anlamıyla felaket, durdukları yerden ateş ediyorlar başka da bir şey yapmıyorlar. kimi zaman çok iyi nişan alırken kimi zaman da yakınlarında dursanız bile sizi vurmuyorlar. gerçi çok hızlı oynanan bu oyunda yapay zekaya da pek ihtiyaç yok sanırım ama yine de bunlar gözünüzden kaçmıyor ve gülmenize sebep oluyorlar.