1. birinin bedenini hadsizce dilinize dolayıp, tacizi, tecavüzü besleyen sisteme katkı sağlayıp daha sonra yok işte ağız alışkanlığıydı, yok ne alakaydı diyemezsiniz. ha küfretmeden cümle kuramıyorsanız da başkalarına "eee ateist valla diyo" gibi sıfır alaka örnekler verip "bak tecavüz etmek istemiyorum" iğrençliğinde ayar vereceğinize gidin dil öğrenin.
    e başka neye "duyar kasacaktık" pardon?
  2. gelin iki dakika durust olalim. "erkek muhabbeti" denilen birsey var ya hani, erkeklerin pelin'in memesinden, hulya'nin gotunden, dilara'nin bacaklarindan bahsettigi, hatta daha onceden biriyle birlikte olmus birinin digerlerine tecrubelerini anlattigi olaylar. hah, iste bu ortamlarda siz zannediyor musunuz ki trt spikeri gibi konusuyoruz, oyle dusunen varsa okumayi biraksin su an bu yaziyi.

    ornek bir konusma soyle olacaktir:
    - kanka haftasonu ayca geldi bize, pompa pompa
    * oha olum siktin mi kizi lan cidden
    + kanka nasildi, gotten de yaptin mi. yaptin di mi pezevenk, su surattaki siritisa bak
    = kardesi kuzeni falan yok mu lan, bizi de gor. ikili falan yapariz ehe mehe

    gordugunuz gibi igrenc bir muhabbet. oyle cinsel birliktelik sagladik, vajinal yoldan penetre ettim, klitorisini nazik dil darbeleriyle uyardim falan demez erkekler. emmeli gommeli bir dil kullanilir.

    bir de bu konusmadaki ilk birey (- isaretiyle konusturdugum kisi) ile ayca arasinda nasil bir konusma donmus olabilir ona bakalim.

    - mmmppfhh mmppffhh....
    ayca: mmpfh mmpfh... (cesitli opucuk efektleri)
    ayca: hihihih
    - mmpppfhh slops... mucuk mmpfh (opucuk efektlerine devam)
    - bacaklarini biraz daha ayir
    ayca: boyle mi
    - mmm...
    ayca: aahh... acidi
    - durayim mi. oha kan geliyo. oha ne kanadi, benden mi geliyo senden mi... cok mu acidi. birakalim istersen...

    goruldugu gibi is uzerinde kedicik olan kahramanimiz arkadaslarinin yaninda 10 kaplan gucundeymis gibi anlatiyor olayi. duvardan duvara vura vura, game of thrones sevismeleri gibi bagira bagira oldugunu ballandira ballandira anlatir.

    ha bir de soyle birsey var, insan sevdigi insanla olan munasebetini anlatmaz. anlatan zaten- neyse bisey demiyorum. yeterince gg item var entryde ^:swh^

    emmeli gommeli anlatim yapan, oyle konusan adamlarin hatun gordugunde elinin ayagina dolastigini az once gorduk hep birlikte yukaridaki konusmalarda heheh. cok da seyapmayin yani. ceneye vurmus deyip gecin :)

    buradan cikartmaniz gereken ders suna benzer birsey: cinsel birliktelik ile sikis sokus ayni sey degil. cinsel birliktelik (seks) dediginiz sey uzun bir surec ve intense, sikis sokus ise seks icerisindeki kucuk bir kisim. evet kucuk. kimseninki kemikten degil, birbirimizi kandirmayalim beyler :)

    edit. laf anlatmaya calistigim insan beyin yerine suzgec kagidi kullaniyormus. uzuldum. zamanimi bosa harcamisim matmazel.
  3. hastalıklı bir tür olduğumuzun kanıtı. sikerim seni ağzını yüzünü siktiğim gibi laflar. zaten erkekler de kadınlar da gaylar ve diğerleri de cinsellik arzusuyla yanıp tutuşurken bunu kötü bir şey gibi gösterip biraz tehdit biraz hakaret niyetine kullanmak. bence küfür bok kafalı mal falan şeklinde olmalı.
  4. tecavüz zihniyetli birinin yapacağı harekettir.
  5. açıklama gerektiren başlık.

    açıklamayı polemikten kaçarak değil, doğrudan ortaya konan düşükçe argümanlara cevap vererek yapacağım. daha sonrasında kendi argümanımı daha net şekilde temellendirebilirim.

    öncelikle, "tecavüzcü zihniyete sahip birinin yapacağı eylemdir." düşüncesine cevap vereyim;

    cinsiyetçi küfrün, tecavüz kültürü ürünü olduğu açık. fakat küfreden herkes bu tecavüzcü zihniyetine sahip değil. sebebi, dilin yalnızca içsel güdüler ve düşünceleri yansıtmak için değil, buna ek olarak ve hatta daha baskın şekilde, karşı tarafa bir şeyler anlatmak için kullanılması durumudur.

    ben birini tehdit ederken ya da bir konu üzerine öfkemi dile getirirken küfretmediğimde karşımdaki, "kültürel kod" gereği benim ciddiyetimi veya öfkemi anlamak için küfre ihtiyaç duyuyorsa, dolayısıyla, yani ben, biraz afilli bir terim kullanacaksak "henidik" düşünceyi, anlaşılır söyleyeceksek, zihinde oluşmuş ham düşünceyi ifade etmek, mesajı karşı tarafa iletirken o öfke ve muhtelif hissiyatı en iyi şekilde yansıtmak için küfre ihtiyaç duyuyorsam, küfrederim.

    birine, "çok aptalsın" dediğimde benim öfkem ve ciddiyetim karşı tarafa aktarılamıyorsa, fakat ben "çok aptalsın amına koyim" ya da "siktiğimin aptalı seni" dediğimde bunu daha iyi becermiş bulunuyorsam, ikincisini tercih etmem daha makuldür.

    dil, kişinin içindeki var olan isteği dışavurmaktan çok, kişinin karşısındakinin isteğinin, daha doğrusu zorunlu olarak maruz kaldığı ve açımını yapacağı tek kod şekli neyse onun kullanımının ürünüdür.

    tüm bunlara ek olarak, dilsel öğelerin kullanımı nedensizdir. yani, "ant içmek" kelime grubunun çıkışı kültürel bir ritüele dayanır fakat bugün bunu kullananlar, onu, kökenindeki ritüelden bağımsız şekilde, karşı tarafta uyandıracağı "yemin" anlamı için kullanırlar. yukarıda verilen bir ateistin dilsel öğeleri kullanımı örneği de bağlama uygun mesela. bugün, dinsel kelimeleri kullanan kişilerin hepsi, onları, inanarak, içindeki istek ve duyguların, düşüncelerin dışavurumu olarak kullanıyor denebilir mi? küfür kültürü de, kültürün temellendiği nokta açısından evet, bizdeki haliyle bakıldığında tecavüzle bağlantılı olabilir, fakat bireyin bu kültürü kullanımı onu tecavüzcülükle bağlantılı yapmak zorunda değildir.

    ayrıca, ateist-din metaforunun "alakasız" addedilmesini ve böylesi basit bir benzetmenin anlaşılamamasını algılayamadım. madem algılar bu kadar kapalı soyut düşünce ve metafora, o halde, neredeyse matematik kadar soyutlaşabilen dil-kültür-zihin ilişkisi temalı tartışmalara müdahil olmayın.

    bir de, bir dilde küfür olmaması, o dili konuşanların bizdeki manasıyla, "küfürsel" düşüncelere ve hissiyatlara sahip olmadığı manasına gelmez. dil-kültür ilişkisini daha iyi anlamak istiyorsanız, guy deutscher'in kitaplarını tavsiye edebilirim.

    son olarak; yine yukarıda "hadi biraz gerçekçi olalım" diyerek anlatılan, yalnızca, anlatan kişinin ve çevresinin nasıl da ayaktakımı mensubu olduğunu ortaya koyan benzetme ve hikayenin saçmalığına da değinmek istiyorum. konuyla alakasız bir şey varsa bu başlıkta, o da bu yorum.
  6. bu küfür kültürümüz yüzünden insanlar dirty talk olayına giremiyor lütfen az sakin. piç falan deyin lan sikmek nedir?(*:swh)
    güzel güzel konuşmak, anlaşmak varken hiç insan insanı siker mi yaa kaçıncı yüzyılajajjajahaja

    gözlemleyebildiğim kadarıyla bu sıkıntılar dil ve kültür ile alakalı. farklı kültürden insanların küfürlü hitap şekilleri genelde insanları aşağılamaya yönelik iken; bizimkiler aşağılamakla yetinmiyor. direkt olarak eyleme yönelik küfürler seçiyoruz.

    daha geçen gün yolda o kadar insanın içinde yürürken telefondaki bir adam karşısındakine: "senin soluk boruna sokarım oğlum" diyordu askjbdhjsabd gel de şunun annesine küfretme.(*:swh)
  7. vay mk burayı da duyarlı feministler basmış ahahah
    yalnız aynı muhabbeti geçen sınıfta yaptık.
    ders kaynatmaktan başka bir boka yaramayan mevzular işte.
    hemen herkes sınıftaki feminist oldu bir anda.
    ya amk çıkışta bana karı kız mevzusu açan herifler oldu birer entelektüel.
    insanlar ne kadar ikiyüzlü.
    bir kız da gelmiş bana neden hakaretler kadın bazlı diyor?
    ama diyor farkında olmadan ediyorsunuz. evet ediyorum da sizin bunu konuşmanız bunu değiştirmez ki.
    ayrıca bu nasıl bir romantiklik ki dünyayı sadece kendi etrafından ibaret sanıyorsunuz?
    izmirde evet bu dedikleriniz geçerli olabilir ama benim gezip gördüğüm yaşadığım yerdeki insana bunu anlatamazsın ki.
    ve yine ayrıca sanki tek derdimiz buymuş gibi konuşmayın mk.
    ataerkil toplum düzenini eleştirecek kadar medeni uygarlık seviyesine ulaşamadık biz henüz.
    sen önce kadın cinayetleri, tecavüz, çocuk tecavüzü, taciz, çocuk gelinler, namus cinayeti, kadına şiddet gibi öncelikli işlerden bahset. sonra o dediğin şeyleri konuşuruz.
    bu tıpkı kanser olduğu halde hala daha kolundaki çizikten dert yanan birisine benziyor.
    bizim memlekette böyle uç şeyleri düşünemeyiz.
    sadece bizim memlekette değil dünya da ataerkil değil mi?
    bir amerikalı saniyede fuck, motherfucker, son of a bitch'i basmıyor mu?
    ayrıca kızlar da küfür ediyor. hayatınız sakin olduğu için küfür etmemeniz sizin küfür etmeyeceğiniz anlamına gelmiyor.
    şurada sizi sinirden çıldırtsam (ki yaptım gibi duruyor) bana ağzınıza geleni sayıp söylersiniz.
    o yüzden yok küfür kadını aşağılıyor falan diyeceğinize gidin kadın cinayetlerini ortaya çıkaran, kadın hakları savunucusu organizasyonlarda çalışın.
    ilk baş ana sorunları halledin ki sonra detayları konuşabilecek hale gelin.
    ayrıca küfrün erkek egemen dünyadaki yerini değiştirmek istiyorsanız sağlam bir kültür devrimi yapmanız lazım aksi takdirde yüzyıllarca ilerlemiş bir düzene sallanan boş laflardan ibaret olur sözleriniz.
  8. insanların annem beni seviyor, babam da başımızda duruyor deme biçimidir. endişelerinin açığa vurulması, kendine bu sevgi ağında ve güvende olduğunu hatırlatma biçimidir. birine yöneltildiğinde de benzer korkuları herkesin yaşıyor olmasından kaynaklı "annen seni sevmiyor" vurgusu ile can acıtma ve üstünlük kurma yöntemidir.

    kendi söylemimle her kadın bir doğurganlık çemberidir diyorum. kadının misyonu bu çembere kocasından başkasını sokmamaktır. çemberden çıkması gibi bir durum matematiksel olarak mümkün değil çünkü kendisi çember. bunu toplum baskı tehdit gibi unsurlarla sağlamaya çalışır. erkeğin misyonu işe çemberde kalmaktır. toplum bunu erkeğe namus kavramı ile baskılar. erkek namusunu koruma derdine düşer. yubarlanır giderler. böyle insan soyunun devamını sağlayan bebeler güvenli şekilde topluma karışır, döngüyü devam ettirir.

    küfür eden kişi karşısındakine annesinin doğurganlık çemberine gireceğini iddia eder. annesinin buna izin vereceğini babasının engel olmayacağını ya da olamayacağını ifade etmeye çalışır. varoluşunun temelinin sarsıntı içinde olduğunu söyleyerek zaten endişe duyan kişinin canını acıtır.

    birine yöneltmeden küfür etmek yine güvenli bölgede olduğunu kendine hatırlatmasıdır. arkam sağlam annem beni seviyor babam da bi yere gitmiyor sikerim sokarım özgüven tazeleme, psikolojik rahatlama işlemidir.

    kadınlar o kadar da küfüre ihtiyaç duymaz çünkü kendisi durağan ve doğurgan olandır. tehdit etmeye ihtiyacı olmadığı gibi doğurganlık çemberinden dışlanması, çemberin dağılması içeri yabancıların girmesi gibi endişeleri erkeğe göre daha düşük seviyededir. kadınların ve solakların sniper'lık işinde iyi olduklarını duymuştum. bir de solak kadın olsa göz bebeğinden vurur adamı.

    bir bakıma bana sempatik geliyor. kocaman kocaman adamlar böyle anne sevgisinden babasını kaybetmekten endişe duyuyor. bir şey olmaz yahu kaç yaşına gelmiş kadın hovardalık yapacak değil. adam da nere gitsin oturup durcak işte karısının dizinin dibinde. kim napsın senin babanı.

    eril dil kıllanılıyor tribi de aslında eril dildir. çünkü dişil bir dille enerjik aksiyom olmaz. dişilik doğurganlıktır, doğurganlık da durağanlıktır. maddenin oluşumunda bile eril enerji dişil boşluk kavramları yakışık alıyor. koşarken çocuk doğuramazsın, bi durup yatman uzanman "durman" gerekir. eril dil enerjiktir girer çıkar uçar kaçar ve dişil boşlukta ancak sabitlenir. dolayısıyla varoluşsal kaygının dili eril olmalıdır. insan kendisine küfürler aracılığı ile kendi varoluşunun boşluk ve enerjinin uyumu neticesinde süregelip gelmediğini sorgulamaya çalışıyor.
    abi