1. 1882 - 1967 yılları arası yaşamış new york doğumlu ressam. resimlerinde boş şehir manzaraları ve şehir insanının yalnızlığını tema olarak kullanmıştır çoğu zaman.

    kendisi hakkında bir iki ünlü tablosu dışında pek bir bilgim yoktu fakat geçenlerde sinema tarihinin en iyi görüntü yönetmenliklerinden birisi olduğunu düşündüğüm azap yolu (road to perdition) filminin çekimlerini ve röportajlarını incelerken efsane görüntü yönetmeni conrad l. hall'un, filmin atmosferini yaratırken, kendisinden ilham aldığını söylemesiyle birlikte tabloları fazlasıyla ilgimi çekmeye başladı.

    edward hopper'ın resimlerinde kullandığı karanlık alanlar, perspektifler, keskin ışık ve renk tonları çoğu görüntü yönetmenine ilham kaynağı olmuş. gerçi hopper; kendisi ile yapılan bir röpörtajda da resim yapmaktan sıkıldığı zamanlarda vaktinin çoğunu sinema salonlarında harcadığını belirtiyor. en çok da film noir (kara film) türünden etkilendiğini belirtiyor. tablolarına yansıttığı atmosfer zaman içinde sinema ile şekilleniyor ve tablolarından alınan ilham tekrar sinemaya geri dönüş yapıyor denilebilir. hatta nighthawks tablosunu ernest hemingway'in "katiller" (the killers) öyküsünden yola çıkarak resmettiğini söylüyor ki çoğu filmde bu meşhur tablonun bire bir uyarlaması yapılmıştır. öykü bir nevi edebiyat-resim-sinema üçgeninde hayat buluyor resmen. etkilenmemek mümkün değil.

    tablolarının sinema sahnelerine yansıyan birkaç örneği:

    road to perdition (2002)
    psycho (1960)
    rear window (1954)
    pennies from heaven (1981)
    the end of violence (1997)
    the killers (1946)
    pennies from heaven (1981)

    edward hopper wiki