1. bir strateji oyunu serisi. empire earth the art of conquest - empire earth ii the art of supremacy -empire earth iii olmak üzere üç ana seriden oluşuyor. ben sadece serilerin ilk oyunu olan 2001 çıkışlı empire earth'ü oynamıştım. age of empires, rise of nations gibi oyunların gölgesinde kalsa da özellikle oyun içersinde bulunan 4 ayrı campain (greek,english,german,russian) ile farklı bir tat katmıştır sektöre.
  2. sierra tarafından 2001 yılında piyasaya sürülen,age of empires'e çok benzeyen .campain ,skirmish ve online oynanabilen .grafikleri çok gelişmiş olmasa da oynanabilirliği gayet iyi olan oyun . campain'leri tarih dersi niteliğindedir.bir tanesinde kaleden içeri truva atını soktuğumuzu hatırlıyorum
    . skirmish modunda tarih öncesi çağından nano çağa doğru bir gelişim sergilersiniz ve her çağdan ayrı zevk alır ,her çağda ayrı strateji geliştirirsiniz .örneğin :

    !---- spoiler ----!

    ilk çağlarda şaman büyücülerini ,ve ilerleyen çağlarda priest"leri kullanarak düşman askerlerini kendi askeriniz yapmak çok zevklidir.
    yine aynı şekilde bunları hafife almak da hata olacaktır .siz "of of ne güzel şehir yaptım .az kaldı savulun uleyyn" naraları atarken büyücünün birinin yarattığı depremle tozu dumana katması ve emeklerinizi boşa çıkarması da olası .bunlara karşı şehrin etrafına muhtelif stratejik yerlere düzgün aralıklarla gözetleme-savunma kulesi dikmenizi tavsiye ederim .
    her ne kadar ilk başlarda ihmal etsek de oyunda deniz hakimiyeti (bol bol liman yapmak ve bunları korumak) çok önemlidir .hem balıkçılık yaparak kara kaynaklarını çok fazla tüketmemiş olursunuz hem de düşmana beklemediği yerden darbeler indirerek yormuş olursunuz .
    modern çağa ulaştığınızda deniz hakimiyeti sizde ise çok büyük bir başka avantaja daha sahipsiniz "nükleer başlıklı füze atabilen denizaltılar" . hem uzun menzilleri hem de yıkıcı güçleri sayesinde karasal egemenliği de garanti altına alabilirsiniz .

    !---- spoiler ----!

    oyunda kullanılan ses efektleri çok eğlenceli .tarih öncesi çağdaki mamut falan avlayan ilk insanların sesi çok güldürürdü bizi "haaaauunngh" "heöyyyyyyughhh" gibi

    genel anlamda oyunda rahatsız edici bir hata olmasa da ;ilk çağlarda yetiştirdiğiniz işçilerin nano çağa geldiğimizde bile ormanda madende kazma kürekle takıdı tukudu çalışıyor olmaları komik bir durumdu .

    rise of nations'tan farklı olarak oyunda nükleer bomba attığınızda ticari ambargo yemiyorsunuz.bu durum rise of nations'ta nükleer bombanın öyle çerez gibi rastgele oraya buraya atılamayan bir şey olması sonucunu doğuruyordu ve sizi temkinli davranmaya itiyordu. bu oyunda böyle bir durum olmaması dengelerin bariz değişmesine yol açabiliyor.
    yine rise of nations'ta sanayi çağından itibaren arazide petrol bulmanız ve çıkarmanız gerekirken bu oyunda böyle bir durum yok. bu da dikkat çekici ve bence rise of'u daha gerçekci kılan bir fark .

    oyunun yapay zekası ise oldukça tatmin edici .düşman ne abartı güçlü ,ne de aşırı aptal .en güzel taktikleri kullandığınızda bile sizi saatlerce oyalayabilecek bir yapısı var .

    sonuç olarak çıktığı yıl itibarı ile microsoft'un rise of nations'u ile age of empires'ine yenik düşerek çok tanınmasa da bence en az onlar kadar güzel bir strateji oyunudur.