• youreads puanı (4.00)


  1. işlerine hayran biri olarak remi'yi kınıyorum. eşek şakası yapmamış, bildiğin eşeklik etmiş. elevator serisi misal, 'prank' dediğin öyle olur; bu yapılan ise ciddi anlamda kişisel bir saldırıdır. mottosu "c'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui" ^:it's by doing whatever that one becomes whoever^ olunca insanın, illüzyon konusunda falan biraz daha yaratıcı olması bekleniyor haliyle. bir üstteki komşuma (bkz: ben) katılıyorum: ''mesele, saygısızlığın icra şekli değil, mevcudiyetidir.''
  2. eleştirilere katılmakla birlikte, bizde sıkça uygulanan bir çifte standartın altını çizmek istiyorum. adamın astronot, sumo, pizza, halloween vb. son derece yaratıcı ve üst düzey mizah duygusu içeren çalışmaları var ("benim" diyen sinema tacirinden daha iyi mizansen yaratıyor).
    bunların biri bile mercek altına alınmadan (hatta oylanma/izlenme tenezzülüne mazhar olmadan), yapıcı veya yerici eleştiriye maruz bırakılmadan, cımbızla "tu kaka" işi seçilmiş.
    oysa yanlışı yerdiğimiz yerde doğruyu da alkışlamak lazım. aksi, tek yönlü eleştiriye yahut
    algıda seçiciliğe girer. emek seçmeyelim.

    videoya gelince, yüzü görünen birkaç kişinin izni var mıdır bilmiyorum. kişilik haklarını
    bu raddede ihlal ettiğine katılıyorum. ama dediğim gibi, bu yukarıda andığım ve bir üstteki komşumun asansörlerle andığı yaratıcı işlerini gölgeleyeceği anlamına ve hatta remi gaillard'ın eşek sıpası bir adam olduğu mânâsına gelmez.

    remi demişken, (bkz: sans famille - hector malot)

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    edit: şunu da söylemeli, bu video bir kara komedi filminde yer alsaydı, hele de sevilen bir yönetmen elinden, çifte standart yasası gereği, yere göğe sığdırılamazdı. ben izlerken chaplin'in, keaton'un sessiz dönemde kullandığı optik illüzyon numaralarını gördüm, o yüzden sevdim. sinemasal göz. insan unsuru beni ilgilendirmiyor, evet.

    buyrunuz:

    chaplin , 2
    harold lloyd, 2
    keaton
    eddie cantor
  3. remi gaillard şakanın dozunu yükseltiyor ve kadın polisi bile kışkırtacak bir optik illüzyon çalışmasına girişiyor. seksist bulanlar olacaktır fakat gamsızlığına gülmemek elde değil.