1. oncelikle, biliyorum, bi heroes of might and magic iii degildir.

    ozellikle 2003-2005 arasi deli gibi oynadigim, hatta kendim haritalar tasarlayip celestial heavens' a yukledigim, en sonuncusu gecen hafta olmak uzere ara sira yukleyip gene oynamaya basladigim heroes'un en az sevilen, ve hatta bariz en sevilmeyen oyunu...

    elestirilerin bi kismi gercekten haklidir, tamamen bitirilemeden piyasaya surulmus olmasi ve yapimcilarin (3do) iflas etmesi nedeniyle de eksikliklerin duzeltilememesi yuzunden can sikici olabilir...

    irklar arasinda bariz dengesizlikler mevcuttur... her irki her turlu might ve magic combinasyonlari ile oynamis biri olarak genel kaninin aksine chaos'un degil, order'in asiri derecede guclu oldugunu dusunuyorum...

    grandmaster necromancy sahibi bi order herosunun bu oyunda durdurulamaz oldugunu iddia edebilirim... sirf bu yuzden order secmezdim bi yerden sonra, onlarca black dragon'u karinca gibi eze eze giderek oyunun tadi cikmazdi cunku...

    ayrica hypnosis diye bi buyu olmamali, yok boyle bi sey (dusman ne kadar gucluyse isin o kadar kolaylasiyor).

    oyunun buglarindan biri de ziyaret ve istila edilen "keep"lerin bir sure sonra cok daha zayif haliyle yeniden ortaya cikmasi, ancak yine de ayni derecede yuksek odulleri vermesidir...

    ai'in gerzekligi kismen dogrudur... ozellikle earth elemental gibi tas kafali ve zombie gibi beyinsiz yaratiklarin yuzlercesini birer ikiser sprite ile bi saga bi soga gondere gondere sabaha kadar cok zayif bi ordu ile pekala bitirebilirsiniz... o kadar sabriniz varsa tabi...

    ama ghost, gargoyle, air elemantal gibi ucan yaratiklarin mal oldugu fikrine asla katilmiyorum, ranged attackerlarimin basina musallat olarak cok canimi acitmisliklari vardir...

    yurume mesafesi kisitli, ama pek guclu yaratiklar (ballista, waspwort, magi, behemoth, evil eye - ki favorimdir) bi yerden sonra sadece kalelerde savunma amacli ise yararlar. diger turlu kimil kimil ilerleyerek rakibinize yetismeniz cok zordur... ben genelde sadece vampire (ve bazen genie) ile ortaligi supurmeyi tercih ederim misal...

    kalelerdeki zorunlu yaratik secme olayi bence guzeldir, ama secenkler cogu zaman barizdir, cok nadir ikilemde kalirsiniz... order icin magi-genie-titan uclusu misal iron golem-naga-dragon golem'e oranla asiri derecede ustundur, bi saniye dusunmem bile... chaos'ta medusa-efreet-black dragon yine minotaur-nightmare-hydra'ya oranla acik tercihtir; vs vs.. belki phoenix/faerie dragon veya behemoth/thunderbird arasinda kalinabilir biraz...

    oyunda en sevdigim seylerden biri, expert scouting sahibi hero'ma savastan once "this army will crush you like a bug" diyen ai'i tek bi zayiat vermeden hacamat etmekti, "crush like a bug" imis, sen kimi eziyon, peh :)

    bu ve diger benzeri dengesizlikler "equilibris" modu ile duzeltilmis, ve oyunun omru bence epey uzatilmistir... zaten equlibris bi cok insan icin heroes 3.5'tur, guzeldir.

    expansionlardaki (gathering storm, winds of war) yeni yaratiklar asiri gucludur, fazla iyidir. buna ragmen ragmen yeni bi soluk getirdigini soyleyebiliriz. ama sanirim winds of war'da gecilmesi imkansiza yakin bi might campaign'i vardi, insani oyundan sogutabilirdi misal (ama sogutamadi tabi)...

    netice itibari ile kurulu campaign ve scenariolari olmasa da (ezberledim cunku), hot seat'i ve multiplayer'i halen zevkle oynanir, ozellikler de custom map'ler de.

    18-11-2012