1. müslüman olunacaksa bu abi gibi olunmalı bence. dün akşam gene yardırıyordu. beni kafalayacak handiyse. ahali güzel abileri dinler de kendine çeki düzen verir mi? onda fazla ümit yok işte.
    mutlu
  2. düşünceleri, sözleri, günümüz kanalları için fazla keskindir. o yüzden televizyonlarda pek göremeyiz kendisini. düşüncelerini çekinmeden söyler. takdir ve beğenimi kazanmıştır. severek takip ediyoruz.
    edit: kendisi hakkındaki düşüncelerim değişti.
  3. ihsan "eliaçık" için
    ranta, rüşvete, talana, iltimasa karşı (bkz: infak)
    der saygılarımı sunar, kenara çekilirim.
  4. fakirin sevilmeyip fakirliğin sevildiği canım ülkemde infak ile kendine topluluk oluşturmaya çalışan , fıkıh bilgisi zayıf , yazar . alim ve ilim erbabı değildir.
  5. sevdigim bir din alimi. islamofobinin tavan yaptigi su donemde degerini daha iyi anliyorum. keske diyanetin basinda boyle bir insan olsaydi.
  6. devrimcidir. kapitalizmin bugünün köleliği olduğunu satılmış alimlerin kafasına vura vura anlatır.

    nuriye ve semih'in eylemleri için şöyle demistir;
    "bir kişi allah'a inanmıyorsa ve hakkını arıyorsa, hak yiyip allah diyene göre daha fazla 'hakk'ın yanındadır. benim inandığım allah, dürüst olan, yalan söylemeyen, insanlara doğaya saygılı birini kendisine inanmıyor diye yakmaz"

    kendisi islamın 5 şartının ve birçok hadisin emevi uydurması olduğunu, emevilerin iktidarlarını kurmak için şekilsel bir islam anlayısı yaratarak arap toplumunu islam öncesi döneme geri götürdügünü savunur. islamın 4 şartı vardır ona göre; 1- yalan söylememek, 2- öldürmemek, 3-hak yememek 4-taciz/tecavüzde bulunmamak. islamın 5 şartı dedikleri konular zorunluluğu olmayan, ialam öncesi de varolan ibadet şekilleridir.

    kuranin yeni kapitalist dünyaya göre yorumlanmasını savunur, bugünün şeytanı, sosyal dayanışmanın ve mutlu toplumun düşmanını kapitalizm olarak görür. asgari ücretle eleman çalıştırip malını çogaltanin namazının orucunun boşüna olduğunu savunur.

    ibadetin bireyselliğini savunur; "biz seni insanlara zorba, bekçi, vekil olarak göndermedik" ayetiyle peygambere bile verilmeyen allah adına hesap sorma konusundaki yaklasımıyla bağnazlığın önünün kesilmesi gerektiğini savunur.

    "la ilahe illalhah"ı allahtan güçlü devlet, sermaye, para, patron, eş olmadıgı seklinde yorumlar. kapitalizmin sermayeyi allahlaştırdıgını savunur.

    dinlere mesafeli biri olarak böyle müslümanlığa saygı duymamak elde değil