1. baran
  2. asker emir kuludur ölen askerlerin tamamı şehit sayılır. yok kastettiğin emri verenler ise hangi emir sahibi, vatanının toprak, dil, din bütünlüğününü korumak için savaşırken ölürse o şehit olur. öteki ise dini sadece cihad amaçlı kullanan bir inançsızdır.
    not: cephe savaşından bahsediyorum bu yazdıklarım sivil öldürmek için geçerli değildir.
    hiciv
  3. müslüman olan taraf.
    eğer ikisi de müslümansa daha fazla müslüman olan(*:ışid gibi) şehit sayılır.
  4. bakara 84 ve 85'de iki inanan tarafın birbiriyle savaşmasıyla ilgili mevzu anlatılmış:

    84- birbirinizin kanını dökmeyeceksiniz ve birbirinizi yurtlarından çıkarmayacaksınız diye de sizden söz almıştık. bunu kabul etmiş ve tanık olmuştunuz.

    85- tüm bunlardan sonra, sizler hala birbirinizi öldürüyor, aranızdan bir grubu yurtlarından
    çıkarıyor, kötülük ve düşmanlıkta onlara karşı birleşiyorsunuz. onları yurtlarından çıkarmanız zaten size haramken, bu yetmiyormuş gibi size esir düştüklerinde bir de onlardan fidye istiyorsunuz. yoksa siz kitabın bir kısmına inanıp bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? böyle davrananların cezası dünya hayatında rezil olmak ve diriliş gününde de azabın en çetinine uğratılmaktan başka ne olabilir? allah yaptıklarınızdan gafil değil.
  5. öncelikle "ve sakın allah yolunda öldürülenlere 'ölüler' demeyin; hayır onlar diridirler. fakat siz bunun şuurunda değilsiniz." (bakara-154) ve "ameller niyetlere göredir" (hadis-i şerif). yani sırf bir taraftan diye kimse şehit sayılmaz. gerçekten ihlasla allah yolundayken ölmüş olması gerekir. ayrıca, savaşta ölmek de şehit olmanın önkoşulu değildir. allah yolunda samimi bir şekilde gayret sarfederken ölmektir önemli olan. kaldı ki cihad kelimesinin de savaşla bir alakası yoktur, arapça c-h-d kökünden gayret, çaba sarfetme anlamına gelir. yani aslında allah yolunda mücadele etmenin, çabalamanın bir çok yolu vardır, ilim, sosyal yardım vs gibi ve savaş bunlardan sadece biri ve öncelik sırasında en sonuncusudur. vatanı, ırzı, mülkü korurken ölenler, niyetlerinde allah uğrunda ölmek varsa şayet, şehittir. adamı hiç istemediği halde zorla askere alıp, arkasında ne idüğü belli olmayan siyasi pazarlıklara kurban ederseniz buna ancak zayiat denir. he, vatan-millet-sakarya sevdalısı gençlerin de hamaset uğruna ölmelerine de olsa olsa kahramanlık denir, fazlası değil. şehitlik resmileştirilemez, resmileştirilmesi demek ordunun islam ordusu olduğunu kabul etmek demektir. (bkz: peygamber ocağı) . ama laiklik!, dediğinizi duyar gibi oldum. yaa, işine nasıl geliyosa...

    ve nihayet,
    "müminlerden iki zümre çarpışırlarsa, onların aralarında hemen barışı kurun! eğer onlardan biri öteki aleyhine sınır tanımazlık edip saldırırsa, azgınlık edenle, allah'ın emrine dönünceye kadar savaşın. eğer vazgeçerse, yine ikisi arasını adalet ve dürüstlükle sulh edin. kuşkusuz, allah adalette titiz davrananları sever." (hucurat-9)

    konu kilit...
    kurra
  6. koyun can derdindeyken kasabın etinin derdiğinde olduğu durumdur; bkz insanlar ölmüştür ufukta daha önemli bir konu görünmemektedir.
  7. aziz nesin'in hazret-i dangalak adlı kitabında yanıtladığı soru. merak eden açsın baksın...
  8. en iyi propaganda yapanın..
  9. taraflardan birinin almanya olduğunu kabul edersek almanlar şehit olunca biz de şehit olmuş sayılır mıyız ?
    kuz