• izledim
    • izlemek istiyorum
  • youreads puanı (5.00)
körfez - emre yeksan
körfez, yönetmenliğini emre yeksan'ın gerçekleştirdiği, senaryosunu da yeksan ve ahmet büke'nin birlikte yazdığı 2017 çıkışlı sinema filmi. vikipedi
  1. film 1 saat 40 dakika mı 4 saat 50 dakika mı sürdü bilemedim. güzel bir kaç tespit yapılmış, bol bol sembol, metafor kullanılmış ama yok yani akmıyor, ilerlemiyor. zorlama. karakterler kendini sürdüremiyor. filmin başındaki karakter filmin ortasına gelmişiz bambaşka biri, eli kolu bir farklı oynuyor, mimikler başkasına ait.

    5 dakikada bir ekranda beliren "cuma salı perşembe" yazılarına zaten hiç bir şey diyemiyorum. belli bir amaca hizmet ediyorsa dahi sinir bozucu.

    şehirli insanın samimiyetsizliğine eleştiri, insanlığın batağa batmışlığına bir dokundurma, toplumun çıkmaz sokaklarda yol alışına bir değinme, metafor, metafor metafor... o kadar çok şeyden bahsetmek istemiş ki film, hem de metaforlar aracılığıyla, sonuçta hiç bir şey söylemez olmuş sanki.

    türk sinemasının distopik filmi de anca bu kadar olur falan demek istemiyorum. çok güzel işler de yapılıyor elbet. yalnız bu film kötü bir temsil. lütfen sanat kasmayalım ya sanat yapalım lütfen. bir film çekip dünyadaki her konu hakkında fikir beyan etmek zorunda değilsiniz ki sayın yazanlar, sayın yönetenler. trailer
  2. ekranda beliren haftanın günleri yazısı çok kötü ve anlamsızdı. filmi izlerken uykum geldi. idare eder bir filmdi puanım 5.
    abi