1. "geçen yine ırkçıyım, ama nasıl ırkçıyım var ya öf." dedirten başlık.
  2. milliyetçilik zaten hastalık birde üzerine aşağılık kompleksi ekle al sana kürtçülük.
  3. kürt etnisitesini ön planda tutan.
  4. siyasi sohbetlerde sözde ılımlılar tarafından sıkça başvurulan ve yatıştırıcı, uzlaştırıcı bir ifade gibi görünen "her iki taraftan da aşırılar var, onlar olmasa biz orta yolu bulurduk bu kadar problem çıkmazdı" cümlesindeki aşırı taraflardan kürt olanı. diğer uçta da takdir edersiniz ki türkçüler var.

    burada kürtçü ve türkçü arasındaki bakış açısı, pratik, düşünce, hedef farkını bir bir açıklayacak değilim. en basit haliyle ifade etmek gerekirse, biri ezen milliyetçiliğidir, biri ezilen milliyetçiliği. ezen milliyetçiliğinin nihai hedefi olan tek tipleştirme hedefi yoktur. bütün dünya kürt olsun demez, derdi kürdün kürt olabilmesidir. kürdün yüceliğini kanıtlamaya girişmez, derdi kürdün aşağı olmadığını kanıtlamaktır. ötekiler "vatanını terk etsin" istemez, kendisi de ötekidir.

    benim derdim, türkçüler üzerindeki sorumluluğu hafifletici bir nötralizasyon unsuru olarak kürtçülerin kullanılması. ortada hakkını arayan bir halka düşmanlıkla yaklaşan bir oluşum var ve hakkını arayan taraf burada onunla aynı kefeye konuyor. yani bunu söyleyen insanın gözünde hakkı için mücadele eden adam ile bunu engellemek için türlü yollara başvuran adam aynı şeyi yapıyor. ikisinin de işi çiğ milliyetçilik. ikisi de kafatasçı, ikisi de minik birer nazi. zaten türetilen "kürtçü" kelimesi de ne hikmetse türkçü kelimesinden esinlenilerek türetilmiş. bizim aramızda "yurtsever" ya da "kurdistanî" olarak tanımladığımız kişiler burada kürtçü oluvermiş. olay algı oluşturma çabasıdır. yurtseverler ile türkçüleri aynı kefeye koymaktır.

    burada bilinçaltında yatan şey ise çok basittir: kendi tarafındaki adamı kürtçüler üzerinden aklamak. aslında bu adamlar, yani yurtseverler milleti fişkeklemekte, deyim yerindeyse ateşe körükle gitmektedir.

    yani şunu diyorlar aslında; "kürtçüler bu kadar yaygara koparmasa, taleplerinde bu kadar ısrarcı olmasa bizim tosunlar da azmazlar. kardeş kardeş yaşayıp gideriz, hiç sorun çıkmaz."

    bunu ben sokakta kavga eden çocukları ayırırken haklı haksız gözetmeksizin her iki tarafa da fırça atan mahalle dayısı refleksine benzetiyorum. elle tutulur hiçbir tarafı yok.
  5. 5000 yıllık köklü tarihlerinin verdiği cesaretten gelen ağız ishali hastalığıdır.

    mesela şu aşağıdaki karaktersizi örnek verelim. benim ilkokul öğrencisi olan kardeşime bu terliksinin ders vermesini sağlayan sistemine tükürdüğümün hükümetine nasıl bir küfür edeyim de içim rahatlasın sizce?

    http://i.hizliresim.com/MJlp47.png
    slipo