1. tıpkı bazı kandiller gibi (bkz: regaip kandili) sadece türkiye'de kutlanan ve uydurulmuş bir haftadır. kutlayan yüzde, noel'in kutlanmamasını söyleyen yüzde ile eşit orantıdadır. muhammed, miladi olarak doğum günü olan 20 nisan’ı içine alan 14-20 nisan tarihleri 1989 yılından beri kutlu doğum haftası olarak kutlanmaktadır. bu uygulama türkiye diyanet vakfı ve diyanet işleri başkanlığı tarafından gündeme alınmış ve kutlanmaya başlanmıştır.

    edit: kendi dininde bidat nedir bilmeyen müslümanları göstermiş olan hafta. muhammed peygamber iken hatta onu geçtim, öldükten sonra da kullanmayan bir olay bu zaten. kaldı ki zaten ka dil var doğumla ilgili. iki takvime de uyduralım ayağına yapılmış yerel olay.
  2. hicri takvimde 10 gün geeiye gitme durumu varsa bu gün neden sabittir?
    ve neden 23 nisan'a denk gelir?
    ne desem bilemiyorum...
  3. 23 nisan'a denk gelmeyen haftadır. ülkemizde yılda bir de olsa halkın bazı dini duygularına hitap etmek gibi safiyene bir amaçla kutlanırken bir taraftan kıt matematik bilgisiyle "niden 11 gün geri gitmiyor, üstelik 23 nisan'a denk getirmişler ?!!" diyerek bastırılmış düşmanlık duygularını açığa çıkaran bir kitle bulunur.
  4. islamiyetin peygamberi efendimizin (sav) doğum günü. bir kandil değildir. dolayısıyla 10 gün geri gitmez. zaten efendimiz kameri aylardan rebiülevvel ayının 12. gecesi doğmuştur. şu an kameri aylardan recep ayındayız ki bu haftanın kandil hükmünde olmadığı buradan bile belli. tabi bu hafta, veya gün, sevenlerine onu ve allah'ı anmak ve allah'a dua etmek için bir motivasyon kaynağıdır. cumhuriyeti her zaman seviyoruzdur ama cumhuriyetin anlam ve önemini düşünüp bayram olarak kutladığımız gün 29 ekim'dir ya, aynen onun gibi. hadi cumhuriyet önemli bir değer, kutlayabiliriz. ama kabotaj bayramı, sevgililer günü ve benzeri bilumum saçma gün varken bir peygamberin doğum günü olan kutlu doğum haftası kime neden dert olur anlamak mümkün değil.
  5. hicri takvime göre daha tutarlı bir takvim olan miladi takvimin kullanımına güzel bir örnektir. keşke tüm yortular buna göre düzenlense, hem yaz ortasına denk gelen ramazanlar turizmi etkilemese, hem yaz sıcağında kurbanlıklar koku yaymasa, hem de ölü sezona denk getirilecek bayram tatilleri turizme daha büyük katkı yapsa.
    örnek, 2005 takvimi
    ramazan 05 ekim - 02 kasım
    şeker bayramı 03-05 kasım
    kurban bayramı 20 ocak - 23 ocak
    ugo
  6. mevlid kandili zaten varken, özellikle 23 nisan haftasında ve son 13 yıldır filan kutlatıldığı(*:ben ortaokuldayken hatırlamıyorum böyle bir hafta) için tepki gösterildiğini düşündüğüm ve bu açıdan eleştirileri haklı bulduğum hafta. elbette peygamberimize saygımız sonsuz ama böyle zorlama ve kasti şeyler yapılmamalı. zaten başka bahaneler bulunarak cumhuriyete dair günlerin kutlanması çoğunlukla engelleniyor, gerek yok araya başka günler/haftalar sokmaya.(*:19 ekim muhtarlar gününü hatırlayınca sinirden gülme geldi.)
  7. bakara suresi 285. ayette (hani şu ezbere bildiğiniz ama açıp da anlamına bi kere bakmadığınız amenarrasülü.) peygamberler arasında ayrım yapılmaması gerektiği yazarken noeli kutlayanın hrıstiyan olacağını söyleyip bu haftayı savunanlar oturup tekrar düşünsün. hele bir de doğum günü kutlamanın bile günah olduğunu söyleyip bu haftayı kutlayanlar var ki onlar direk atsın kendilerini. kutlayınca ne olacak, ne zararı var da demeyin çok zararı var. farketmeden de olsa hz. muhammed'i putlaştıran çok insan var, allah şirki affetmez.
  8. bu hafta doğduğumdan ötürü kendimi kutsal sanıyordum. hatta bir ara 23 nisan kutlamalarını erken doğum günü partisi, 1 mayısın tatil olmasını ise ben doğum günümde yorulunca okula gitmeyip dinleneyim şeklinde yorumluyordum.

    babamı başbakan, mustafa kemal'i büyük büyük dedem sanıyordum.

    neden öyle olduğum konusunda hiçbir fikrim yok. *
  9. önemli olan niyettir derler, niyet okuyuculuğu yapalım. yukarıda değinilmiş, mevlid kandili adıyla zaten kutlanan bir güne ekstra bir hafta ayırıyor diyanet. mevlid kandili de birilerinin kaba etlerinden uydurduğu kutlamadır, ayrıca tartışılmalıdır. peygamberinin annesiyle babasının ilişkiye girdiği geceyi kandil yapıp kutlayan adamlarsınız, şaşırmıyorum. 1989'da diyanet vakfı'nda aklı evvelin teki akıl etti diye kermeslerin, kitap satışlarının, okullarda nereye çeksen oraya gidecek çoluk çocuğun üzerinden kapsamlı bir istismar yapılıyor. bugünün tu kaka edilenlerinden gülen cemaatinin akçeli işlerle bağı biliniyor, kutlu doğum pazarını oluşturanlar yine gülencilerdi. ruhbancılığın islam'daki yansıması tarikatlardır, türkiye'de modern ruhban sınıfının ekonomik faaliyetlerine gösterilebilecek en güzel örnek de bu haftadır. diyanet kendine ayrılan milyar liraları etkinlikler için ayırmadığı gibi ekonomik gücü yerlerde bir halktan para dilenerek programları organize eder, ediyor.

    siyasal boyutu 23 nisan'a denk getirilmiş olmasıdır. kanıtı, 23 nisan kutlamaları terör yüzünden iptal edilirken hafta boyunca planlanan seminerlerin, kermeslerin, okullardaki programların iptal edilmemesidir. diyanet'e sorarsak 14-20 nisan tarihleri arasında kutlandığı söylenecektir. ama geçmişte anadolu'da çeşitli konferansların, tiyatroların, konserlerin organizasyonunda bulunduğumdan zaten az olan salonların 23 nisan haftasında çocuklar için dahi boş bırakılmadığını biliyorum. birbirimizi neden kandıralım, çatır çatır bir ülkenin ulusal egemenlik bayramını, dünyanın ilk çocuk bayramını kutlamamızı engelliyorsunuz. engellemeniz bir tarafa, insanlığın en kutsal değerlerinden dinlerinizi dünya işlerine alet ediyor, günah işliyorsunuz.

    ulusal egemenlik, en az üzerinden para kazandığınız dinleriniz kadar değerlidir. zira halkın sırtından vurgun yapan asalaklar bile olsanız, egemen olamadığınızda kimse size o paraları yedirmez, onca sömürülecek dindarı size yedirmezler. hiç değilse bakış açınızı biraz değiştirin.
  10. uydurma bir haftadır. geçmişten bu güne kadar başka ülkelerde uygulanmamış sadece ülkemize özgü bir durum. bu haftayı kutlamaktaki tek amaç peygamber efendimiz (sav) ile ilgili etkinlikler değildir. hicri takvime göre hesaplayıp her sene 23 nisan haftasına denk getirmek ayrı bir başarıdır