1. dinin direği.
    gundi
  2. gerçekten kalbî duygularla eda edildiğinde, kişiye büyük bir huzur verir. sıkıntınız varsa eğeri içiniz daralıyor, yerinizde kıvranıyorsanız, iki rekat namaz kılın, faydasını muhakkak görürsünüz.

    not: tecrübe ile sabittir.
  3. tanrı'nın kendini günde 5 kez hatırlatmak için bulduğu yöntemdir. ayrıca inanan insanlar için bir sığınmadır, huzur arayışıdır. inanı rahatlatır. güven verir. ama sonuç olarak vaat edilen cenneti hak etmek isteğiyle kılınır.
  4. bir hadîs-i şerîfte şöyle buyurulmuştur:

    “bir namaz kılanın dörtyüz namazı vardır.
    bir namaz kılanın ikiyüz namazı vardır.
    bir namaz kılanın yüzelli namazı vardır.
    bir namaz kılanın yetmiş namazı vardır.
    bir namaz var ki elli namaz karşılığıdır.
    bir namaz var ki yirmiyedi namaza mukabildir.
    bir namaz da on namaza denktir.
    bir namaz var ki bir namaz sayılır.

    kendisine dörtyüz namaz yazılan kişi, mekke’de beyt-i haram’da imamla birlikte cemaat içerisinde iftitâh tekbirini kaçırmadan kılan kişidir.

    ikiyüz namaz yazılan kişi, namaz hükümlerini bilerek insanlara namaz kıldırandır.

    kendisine yüzelli namaz yazılan kişi, müezzinlik yapan kimsedir.

    yetmiş namazı olan kişi, misvak kullanarak güzelce abdest alan ve camide cemaatle kılandır.

    kendisine elli namaz yazılan kişi, camide (kalabalık bir) cemaat arasında imamla kılan fakat iftitâh tekbirini kaçırandır.

    yirmiyedi namaz yazılan kişi, abdestini güzelce alan, iftitâh tekbirini de kaçırmayan ve mescitte (az bir) cemaatle kılandır.

    kendisine on namaz yazılan kişi, cemaate kavuşan fakat iftitâh tekbirini kaçıran kişidir.

    kendisine tek namaz yazılan kişi ise, cemaatsiz olarak tek başına kılandır.

    (kıldığı halde) hiçbir namazı bulunmayan kimse ise kılarken horoz gagalaması gibi gagalayan (hızlı kılan), rukû’unu ve secdesini tamamlamayan kişidir.

    işte onun namazı eski elbise gibi dürülecek ve sahibinin suratına çarpılacaktır.

    böylece ona: ‘sen namazını korumadığın gibi allâh da seni korumasın!’ denilecektir.”
  5. namazla ilgili bir anımı anlatmak istiyorum sayın youser'lar:

    namaza yeni başladığım zamanlar, çok dikkat etmiyordum. bir kılıp iki kılmıyordum. bunu fark eden babamla o zaman şöyle bir diyaloğumuz olmuştu:

    b: babam, f: frankie

    b: oğlum namazların konusunda ciddiyetsiz olduğunu seziyorum.
    f: -
    b: bak sana ne diyeceğim. allah sana dese ki: "kulum, tek gözünü alacağım, sen de ömrün boyunca namazlardan muaf olacaksın." kabul eder miydin?
    f: tabi ki hayır baba.
    b: gördün mü sen tek gözünün şükrünü bile ömrün boyunca kıldığın namazlarla ödeyemiyorsun oğlum. onun için biraz daha dikkatli ol.

    zamanında öyle bir ders vermiş ki hala aklımdan çıkmıyor bu örnek.
  6. farzdır
  7. şehrin gürültüsünden kargaşasından, insanların entrikalarından, kavgalarından, hep daha üstün daha zengin olma yarışından bir nebze dahi olsa kaçmak, nefes almak, hayatın anlamını tekrar sorgulamak, kendine çeki düzen vermek adına kıymeti bilindiğinde çok güzel küçük küçük molalardır.
  8. önce 50 vakit farz kılınan, sonra kulis çalışmasıyla günde 5 vakte bağlanan ibadettir.

    bakınız hz. muhammed bu konuda ne diyor?

    !---- spoiler ----!

    “o zaman allah ümmetime elli vakit namaz farz kıldı. bu farziyeti yüklenerek döndüm. derken mûsâ aleyhisselâma rast geldim.

    “mûsâ (a.s.) bana, ‘rabbin ümmetine neleri farz kıldı?’ diye sordu. “onlara, ‘elli vakit namaz farz kıldı’ dedim. “musa (a.s.) bana, ‘rabbine dön de şefaat et, zira ümmetin buna tâkat getiremez.’ dedi.

    “bunun üzerine rabbime mürâcaat ettim. allah teâla şatrını (bir kısmını) indirdi. ben yine mûsâ’nın (a.s.) yanına dönerek durumu kendisine haber verdim: ‘bir kısmını indirdi’ dedim. o yine, ‘rabbine mürâcaat et, zira ümmetin tâkat getiremez’ dedi.

    “ben yine rabbime mürâcaat ettim. alah taâla kalanından bir kısmını indirdi. mûsâ aleyhisselâmın yanına yine döndüm. o tekrar, ‘rabbine dön, zira ümmetin buna dayanamaz’ dedi. bir daha müracaat ettim.

    “allah teâla, ‘onlar beştir, yine onlar [sevap itibariyle] ellidir. benim nezdimde hükm-ü kaza değişmez’ buyurdu. “musa’nın yanına döndüm. o yine, ‘rabbine dön’ dedi.” “ben de, ‘artık, rabbimden utanır oldum’ dedim.” "

    !---- spoiler ----!
    kaynak: müslim, iman: 263; ahmed naim, sahih-i buharî muhtarası tecrîd-i sarih tercemesi. (ankara: diyanet işleri başkanlığı yayınları, 1981), ii/277.

    burada farz kılan allah'ın ümmetin neye dayanıp neye dayanamayacağını bilmediğinin anlaşılmasına mı yanarsın, gide gele namazın vakit sayısının düşürülmesine mi yanarsın, musa(a.s.)'nin öğütlerine mi yanarsın, neye yanarsan yan.

    buradan inanan kardeşlere sesleniyorum, bence toplu dua ile bunu 01.01.2017'den başlamak suretiyle 3 vakitte bağlarsınız. haydi bir gayret...

    bu arada bu konuda güzel bir soru-cevap örneği için; http://www.sorularlaislamiyet.com/qna/3760/mirac-gecesi-namaz-elli-vakitten-bes-vakite-mi-indirilmistir-peygamberimizs-a-s-ile-hz-musa-arasinda-gecen-konusma-dogru-mudur-bu-konusmanin-hz-musa-ile-olmasinin-hikmeti-nedir.html
  9. dinin direğidir.

    namaz pazarlıkla mı beş vakit oldu diye merak ediliyor. hadis sanırım. doğru mu yanlış mı allah bilir. doğruysa da zahirine bakınca görünen budur. bu açıklama çoğu insanı da tatmin eder. allah'ın kullarına merhameti, hz muhammed'den önce gelen peygamberlerin onu kabullendiği ve islamın hak din olduğu, hz. muhammed'in buradaki tutumuyla üstlendiği görev zahiren anlaşılır. bunlar meseldir, örnektir. ruhu daha ince kumaştan olanlara başka açıklamaları da vardır şüphesiz. din, bir zümre için değil tüm insanlık için vardır. bir meseleye üçüncü sınıf komedyen gibi malzeme çıkarmak için bakılırsa bakan mutlaka kendince bulur bir şeyler.
  10. ben hep yoga yaptığım için, etkilenmediğim ibadet şekli

    tdk'ya göre ironi;
    1. isim, edebiyat gülmece
    2. söylenen sözün tersini kastederek kişiyle veya olayla alay etme

    vikipedi'ye göre ironi;
    (eski yunanca: eironeía), söylenenin tam tersinin kastedildiği ifadedir. söylenen ya da yapılan eylem, ciddi görüntüsü altında, karşıt söylenceyi ya da eylemi, çelişki noktasına çekmeyi hedefler. mizahdan farklı olarak, ironi daha eleştirel yaklaşır. ironi mimik, jest ve tonlama ile söylemek istenenin altını, dolaylı çizer.
    sokrates'in diyalog yöntemi iki aşamadan oluşur. birincisi ironidir. sokrates, muhatabının kesin doğru olduğunu düşündüğü bilgileriyle ilgili çeşitli sorular sorarak bu bilgilerin gerçekte tartışmaya açık olduğunu kanıtlar.[kaynak belirtilmeli] ikinci aşama ise maiotiktir. sokrates bu aşamada yine ustaca sorduğu sorularla muhatabının zihninde doğuştan var olduğunu düşündüğü gizli bilgileri ortaya çıkarır.

    - teşekkürler
    izumi