• izledim
    • izlemek istiyorum
  • youreads puanı (7.67)
neredesin firuze - ezel akay
hayri ve orhan piyasaya sürdükleri başarısız kasetler sonucu borç batağında olan iki müzik yapımcısıdır.hayri ve orhan, sansar isimli menajerin 'genç yetenek' diye lanse ettiği, o sıralar almanya'da yaşayan ferhat ile irtibata geçerler. telefonda şarkı söylettikleri ferhat'ın sesini çok beğenirler ve acil bir eylem planı oluştururlar: ferhat gelecek, altyapıyı söyleyecek, kasetten gelen paralarla borçlar ödenecek ve düze çıkılacaktır.
firuze isimli gizemli, kararlı ve zengin bir kadın gelir. ferhat'ı televizyonda seyretmiş ve çok beğenmiştir. parası olduğunu ve ferhat'a yatırım yapmak istediğini söyler. ama herşeyden önce 'imaj'larını değiştirmeleri gerekmektedir: yeni bir ofis, şık kıyafetler, yaşayacakları güzel bir villa
  1. levent kazak'ın senaryosunu yazdığı ezop'un anlatıcısı olduğu harika bir modern masal.
    her insanın hayatında gereğinden fazla yer edinmiş sanat eserleri vardır. aptalca bir tutkuyla bağlanırlar o eserlere. neredesin firuze de benim için böyle bir şey.
    2004 yılında çocuk sayılabilecek bir yaşta izledim bunu. o günden beri ne müzikleri ne hikayesi ne de görselliği aklımdan çıktı. ilerleyen yıllarda tekrar, tekrar ve tekrar izledim. daha da benimsedim bu filmdeki samimiyeti, sıcaklığı. hep 'ulan ne gerek var hollywood özentisi işlere kalkışmaya, türk filmi dediğin olacaksa böyle olsun işte derdim'. yine ileriki yıllardaki izleyişlerimde ezel akay'ın tam da bunu başarmak istediğini farkettim. filmin başında siyah ekranda pembe puntolarla "hep bir türk filmi çekmek isteyen kardeşim mehmet budak'a" yazıyordu.
    filmi tüm arkadaşlarıma pazarlamaya çalıştım. ilgilerini çekmesi için "bak aga şimdi filmdeki ferhat, özcan deniz, hayri de hilmi topaloğlu zaten biliyosun. ayrıca janset'in oynadığı karakter de yıldız tilbe'yi, tayyar ağa da ibrahim tatlıses'i simgeliyormuş. ibonun, yıldız tilbe'ye seni pezevenklerin elinden gittim aldım, derken bahsettiği pezevenkler bu filmdeki umut müzik tayfasıymış' gibi şeyler anlattım. 'ya olum küçükken sevmişsindir, onun etkisi kalmıştır abartıyorsun' diyenlerin, onlara izlettirdikten sonra yüzlerindeki gülümseyi görüp mutlu oldum.
    ne diyelim son olarak. izleyin, izlettirin. gülün, ağlayın. 'hea bu şarkı, bu filmden miymiş ya' deyip şaşırın. haluk bilginer'e tekrar hayran olun. ezel akay'ın diğer filmlerini de izleyin. verilen bunca emeğe hayranlıkla bakıp, bu filmlerin neden izlenmediğini ve ezel akay'ın şirketinin neden battığını düşünüp üzülün. ve türk sineması için, türk filmeri için umudunuzu asla kaybetmeyin.
  2. filmde ya evde yoksan şarkısının söylendiği sahneyi ara ara açar tekrar izlerim. doymak bilmedim yıllardır.

    !---- spoiler ----!

    olur mu öyle şey çocuklar ben hep evdeyim

    !---- spoiler ----!
    abi
  3. her sahnesi ayrı bir özel ayrı bir güzel olan film.oyuncularından yönetmenine kadar her parçası sevilesi film yani.öyle ki film bittikten sonra bile neredesin firuze dedirtiyor insana
  4. kadrosuyla, müzikleriyle, seneryo ve yönetimiyle izlenesi kaliteli film.
  5. gelmiş geçmiş en iyi türk filmi. bu filme benim verdiğim kadar değer veren görünce gurbette hemşeri görmüş gibi bir sevinçle doluyorum. bu efsanenin oluşumunun 2 büyük kahramanından biri levent kazak 2006'dan beri ortada yokken son 2 yıldır kendi tarzı olmasa da (bir animasyon ve bir aşk filmi) tekrar yazmaya başladı. diğer kahraman ezel akay ise son 7 yıldır levent kazak'tan bile daha sessiz. son ortak çalışmalarının üstünden de 10 yıl geçmiş. ucuz gişe filmleri ve kasıntı festival filmleri dışında çok az eser görebildiğimiz sinemamızda bizi böyle çaresiz, bizi böyle derbeder, bizi böyle ortalarda bırakmayın be
  6. yeni türk sinemasının, romantizmin kıyısına bile dokunan eserlerinin çoğu yavanlıktan kurtulamamışken neredesin firuze, büyülü bir masal gibi çıkar karşımıza. her sahnesi ahenginin bir parçasını oluşturduğu tek bir kusursuz şarkıdan ibaret sanki. yüz bin kere izledim doymadım. dann dann dara dariririri
  7. ata demirer'in absürt karakterinin ve şarkılarının cuk oturduğu filmdir. filmde şarkılar çok iyi yedirilmiş, fazıl say'ın arabeskle ilgili fikirlerine katılmakla beraber filmdeki güzellemeyi takdir etmeden geçemeyeceğim. cem özer'in şişe dibi gözlükleri, ragıp savaş'ın 15 bin basılıp 25 bin iade alan kasedi, haluk bilginer'in umudu, ekibin yaşayarak intihar etmesi.. türk sinemasında 2000'lerde geniş, popüler ünlü kadrolu çok film yapıldı fakat firuze, hepimizin beklediği, özlediği, gelmeyen kurtarıcıdır. herkesin firuze'sini bulması dileğiyle, delikanlılıktan yorulmayın.
  8. türk sinemasının başköşe eserlerinden biridir.

    !---- spoiler ----!

    vakko tişört,1000000 tl ve demet akbağ'ın o son hali.

    !---- spoiler ----!
  9. ezel akay'ın türk sinemasına kattığı kült filmlerden biridir. uzun yıllar evvel izlemiştim. tipik bir ezel akay filmi olması, yani tam bir müzik ve renk cümbüşü olması bağlamıştı zaten beni. fakat defalarca izledikçe yeni detaylar (bkz: firuze'nin kanatları) keşfettim ve vazgeçilmezlerim arasına girmeyi başardı.
    !---- spoiler ----!

    ezel akay'ın demet akbağ'ın sigarasını yaktığı sahne benim için filmin en şiirsel görüntüsünü veren sahnedir. ezel akay'ın baştan aşağı kırmızı, demet akbağ'ın baştan aşağı beyaz kıyafetleri rollerin içeriğiyle birleşince tam bir melek-şeytan, iyi-kötü karşılaşması betimlenmiştir kanımca.

    !---- spoiler ----!