1. öncelikle ben böyle versusun dıbına koyayım.

    neşet ertaş salt şekilde döneminin adamı ya da idolü değildi. döneminin sorunlarını, toplumdaki aksaklıkları iyi görmüş bir insandı rahmetli. bundan onlarca yıl sonra kendini dinletecek şeyler bıraktı usta ve ona babadan, babasına da babasından gelen bir söz ustalığı, bozlak geleneği var. bir tür baba mesleği yani bu iş onlarda. daha çocuklukan 9-10 gibi küçük yaşlarda almış diye hatırlıyorum sazı eline neşet ertaş. türkülerinde, sözlerinde halkı, garibanı, garibi, aşkı, ayrılığı, yoksuzluğu anlatır. toplum ve halk dertlerine değinir. dert çekmiş, borç içinde yaşamış, gurbette memleket hasretiyle tükenmiş, yalnızlığın da içine çekilmiştir.

    albümleri;

    1957 - neden garip garip ötersin bülbül
    1960 – gitme leylam
    1979 – türküler yolcu
    1985 - sazlı oyun havaları
    1987 - türkülerle yaşayan efsane deyişler bozlaklar türküler
    1988 – gönül ne gezersin seyran yerinde
    1988 – kendim ettim kendim buldum
    1988 – kibar kız
    1989 – hapishanelere güneş doğmuyor
    1989 – sazlı sözlü oyun havaları
    1990 – gel gayri gel
    1992 - şirin kırşehir
    1993 – kova kova indirdiler yazıya
    1995 – seçmeler 2
    1995 – seçmeler 3
    1995 – seher vakti
    1995 – altın ezgiler 3
    1995 – benim yurdum
    1997 - nostalji 1
    1998 - ölmeyen türküler 2
    1999 - ölmeyen türküler 3
    1998 – gönül yarası

    tekli parçaları;
    neden garip garip ötersin bülbül
    çoban

    1957-1979 yılları arasında kendisinin bile bilmediği birçok plak albüm yapmıştır. bazıları şunlardır;

    hareli gelin
    diloylu halay havası
    varıp bir kız on yaşına değince
    şeytanın atına binip yeldirme
    bir leyla misali
    yardan tatlısı bulunmaz
    engeller koymuyor yar sana varsam
    ceylan
    vefasız yar aşkına (vay bana vah bana)
    kıbrıs destanı (kıbrıs barış harekatından sonra yazmış olduğu türküsü)
    giyindim kuşandım gittim düğüne
    aşk elinden ağlayan
    sar leyla leyla(ayrıldığı karısına yazmıştır)
    hasta düştüm
    tor şahin misali
    uyma sakın
  2. ikisi de dönemindeki gençlere idol olmuştur, kendilerini ifade edebilmelerini sağlamıştır. ikisinin de yeri ayrıdır vesselam.