1. tam olarak "rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da." şeklinde olan, aklıma her gelişinde huzur veren kuran ayeti.

    ayrıca bende şöyle bir çağrışım da yapmaktadır:

    "my god, why have you forsaken me?" matthew 27:46
  2. bazıları "bu sözü yaratan peygambere söylüyor size ne oluyor kardeşim" dese de, kitap tüm insanlığa sesleniyorsa ben de üzerime alınıyorum. bir de şöyle birşey vardı hangi ayetler hatırlamıyorum: "allahım gideceğim yere dürüstlükle gitmemi ve dönmemi sağla". bende aynı etkiyi uyandırıyor.
  3. rab mi vahşice katletti eylül'ü? o mu aç bırakıp öldürdü leyla'yı?

    !---- spoiler ----!

    şüphesiz insan çok zalimdir, çok nankördür. (ibrahim suresi 34. ayet)

    !---- spoiler ----!
  4. duha-3 ile küçük çocukların katledilmesini bağdaştıranlar, sanırım şu soruların tamamına cevap vermişler.
    duha nedir,gecenin dinmesi nedir, rab nedir, rabbin kimi terketmedi, neden terketmedi, nasıl terketmedi, sonu başından neden hayırlı, rabbin ne verecek...
    bu sorulardan birkaçına cevap verenler zaten konunun bu olmadığını anlamışlardır.konuyu kuranla bağdaştırmak isteyenler, önce kuranda , kötülük problemi gibi konuları irdeleyebilir. yeteri kadar irdeleyenler de sorunun insanla alakalı olduğunu görür zaten.
    allah herşeyin yaratıcısıdır ve iyiliği emretmişir.iyiliği de, kötülüğü de seçen insandır.insan kötülük yapınca, sakat zihniyetlerle mücadele yerine faturayı allah a kesmek de işin kolayına kaçmak oluyor.biz mücadele etmedikçe inanın birşey değişmeyecek.

    (rad-11) bir topluluk kendisini değiştirmedikçe allah onların durumunu değiştirmez.
  5. bunu bir de 5 yaşında tecavüze uğrayıp katledilmiş çocuğa söyleyelim.

    delirmemek için kullanılan ilaçlardan farksız.
  6. gerekli aforizmayı nietzsche zamanında vermişti. (bkz: tanrı öldü)
  7. çünkü aslında yoktu. olmayan bir şeyin böyle bir eylem gösterebilmesi imkansızdı.

    söylenilene ve inanılana göre islamın son peygamberi muhammed'e uzun bir süre ayet gelmeyince, bazılarının ona "allah'ın seni artık bıraktı galiba." demesi üzerine bir sure inmiş ve o sureden böyle bir ayet karşımıza çıkmıştır. bu kadar mıdır? hayır. aynı zamanda rabbi, ona darılmamıştır da.

    allah ve peygamberi arasındaki ikili bir konuşmanın ürünüdür. üstünüze alınmanıza gerek yok.
  8. terk ederse fıtrat deniliyor zaten, normaldir.
  9. tanrı baya baya kendisi de dahil her şeyi terk etmiştir.

    korku ve korkuyla inşa edilen inanç ve inançla süslenen öteki dünya yalanları, insanların cehaletin bedeninde gördükleri talihsiz bir düşten başkacası değildir.

    oluş devam ediyor. zaman parçalı değil tek parça. gerçek, tanrıda değil tanrının kirli ellerinin uzanamadığı her yerde.
  10. insana iyi gelen bi cümle..
    zahle