1. big huge games tarafından çıkartılan rise of nations'ın devamı sayılmasına rağmen rise of nations'daki strateji ve kurgu mantığıyla uzaktan yakından alakası olmayan fantastik strateji oyunu diye tanımlayabileceğimiz, kesinlikle dünya olmadığı açık olan bir gezegende üç ırk arasında süren güç savaşı.
    oyunda üç ırk yer almakta. vinci, alin ve cuotl.
    vinci ırkı sanayi devrimini gerçekleştirmiş, mekanik teknoloji dehası silahları, savaş için kaınılmaz olan hava ve kara techizatları ve kullandıkları mimari yapılarının tamamı makinelerde oluşan, çeşitli robot orduları bulunan pek dinle imanla işleri olmayan meteryalist bir ırk.
    alin'ler ise vincilerin tam zıttı. tüm askerleri fantastik ve gotik yaratıklar ve canavarlardan oluşan alin ırkı mekanikten ziyade tamamen organik bir ordu ya sahip. orduyu oluşturan tüm birimler savaş becerilerini kendilerine özgü savunma ve saldırı kabiliyetlerinden alırken alin ırkı için büyü, korku ve ateş herşey. mimari yapıları dikkate alındığında ana binaları ve diğerlerinin tamamı gerçek dünyadaki doğu mantığına özgü kubbeli yapıları ve tüm özellikleri ile doğu mimari anlayışına yakın oryantalist bir yapı dikkatleri çekmekte. bu ırkın büyü, karanlık güçleri, çirkinlikleri ilkellikleri dikkate alındığında aslında oyun bu açıdan adeta bir doğu batı ayrımı ve propogandası yapmakta.
    cuotl ırkı ise bu iki ırktan tamamen farklı ve teknoloji açısından çok daha üstün bir ırk olmakla birlikte aslında rise of legends dünyasının yerlisi olmayan o gezegene sonradan uzaydan gelmiş savaş kabiliyeti bakımından bu iki ırktan da daha güçlü bir ırk.
    bu üç ırk arasında mekan seçimleri de çok büyük farklılıklar arz etmekte. alinler daha çok çöllerin oluşturduğu bölgelerde yaşarken cuotllar mutlaka ormanlık, şelalerin aktığı verimli ve yeşilin bol olduğu bölgeleri tercih etmekte.
    bu üç ırkında tüm savaş aletleri ve savaşçıları dışında mutlaka 3 adet heroları yani kahramanları bulunmakta. bu kahramanlar temsil ettiği ırkın tüm özelliklerini ve karakterlerini yansıtmakta ve basit orduları tek başlarına yok edebilecek kadar güçlüler, savaş anında tüm orduya hükmeden bu herolar bir ordular için bir komutan imajı uyandırmakta ve pek tabı bu karakterlerin de birbirlerinden çok farklı savaş yetenekleri ve silahları bulunmakta. aralarından en dikkat çeken karizmatik herolar ise genelde vincilerde.
    oyun strateji anlamında pek istediğiniz tadı vermese de, adeta fantastik bir film izliyormuş ya da fantastik bir dünyaya turist olarak bir gezi tertiplenmiş de siz de bu mekanları hayretler içerisinde seyrediyorsunuz atmosferinde keyif yaşatmakta.
    oyun stratejik manada çok fazla ayrıntıya sahip olmasa dahi hem oyun müziği hem de oyundaki tüm yapı ve karakterlerin sesleri tek tek tasarlanmış ve bunlar o derece birbiriyle uyumsuz ki tam bir kaos ortamı yaratılmış. oyun grafikler bakımından çok ayrıntılı ve başarılı. mevcut yapılar, birimler ve askerler tek tek tasarlanmış ve detaylandırılmış.