1. megami tensei evreninde geçen ve * serisinin 3.sü olan oyundur, hayvani felsefi ikilemlerden oluşan, insanlığın özünün sorgulandığı ciddi bir başyapıttır.

    baş kahramanımız ve arkadaşlarının, öğretmenlerini hastanede ziyaret etmesi ile başlayıp, dünyanın yok oluşuna, ardından da lucifer ın kendisi tarafından demi-fiend ( yarı insan yarı şeytan) e dönüştürülen baş kahramanmızın bir yandan içinde bulunduğu yeni dünyayı anlamaya çalışırken bir yandan da bir çıkış yolu aramasın anlatır.

    bir shin megami tensei klasiği olan chaos - neutral - law moral ikilemleri bu oyunda farklı olarak yerini reasons (varoluş felsefesi) a bırakmıştır.

    oyunda, yaptığımız eylemlerce yakınlaşacığımız reasonlar ise şöyledir:

    ----// shijima //----

    "herşey evren ile bir bütündür"

    bu varoluş sebebi kökenini sükunet ve birlikten almaktadır.shijima nın varoluş sebebi; herşeyin mükemmel bir uyum içerisinde olduğu, özgür irade ve bireysellikten yoksun olan, farklılıkların olmadığı akabinde de savaşların, çatışmaların ve de kavgaların olmadığı, her insanın tanrı ile eşit olduğu lakin bütün insanların bir makine gibi ruhsuz birşekilde sistemin içerisindeki dişliden farksız olduğu bir evren yaratmaktır.mitolojide nirvana öğretisi ile benzerlikler taşımaktadır.

    diğer shin megami tensei oyuınlarındaki law seçimine benzemektedir.

    ----// musubi //----

    "bu evrenin merkezi benim"

    musubi, kökenini yalnızlık ve kendi içine çekilmekten almaktadır.birey kendi başına mutlaktır ve yaşayan her birey kendi dünyasında sınırsızca ve özgürce diğer dünyalardan ayrı olarak yaşamalıdır.birey kendi akıl ve varlığını kullanarak, diğer bireylerin etkisinde kalmamış ve herhangi bir yaptırımı olmayan, kendi cennetini yaratmalıdır. musubi felsefesi, shinto inancının yaradılış kuramı ile birlikte , rené descartes in felsefi yaklaşımı ile de benzerlik gösteren izolasyonist yalnızlıkçı bir yaklaşımdır.

    diğer shin megami tensei oyuınlarındaki neutral seçimine benzemektedir.

    ----// yosuga //----

    "evrenin tek ihtiyacı güçtür"

    yosuga varoluş sebebini elitism ve de en güçlü olanın hayatta kalması felsefesi üzerine kurar. işe yaramaz ve de zayıf bireyler cezalandırılmalı ve de toplumdan dışlanmalıdır, sadece güçlü olanlar diğerlerini yönetmeyi hakeder ve değerli olan tek varlık güçtür. zayıflar edebiyen güçlülere hizmet etmelidir. her ne kadar sarsılmaz ve de güce odaklı bir reason da olsu yosuga nın karakteristiği korku ve de paronayadır, güçlü olan sonsuza kadar kendisinden daha güçlü bir bireyin galip gelme olasılığından korkarak sürekli bir paronaya içerisinde yaşar. yosuga, sosyal darvinizm ile benzerlikler taşır.

    diğer shin megami tensei oyuınlarındaki chaos seçimine benzemektedir.

    bu üç reason'ın hedefi ise dünyanın an içerisinde içinde bulunduğu limbo ya da araf da diyebileceğimiz vortex world den kendi felsefelerine uygun yeni bir dünya yaratmaktır bunun için ise vortex world un merkesindeki kagutsuchi (japon mitolojisinde alev tanrısı, izanagi ve de izanami nin oğuludur)(ateş bir çok mitolojide medeniyeti temsil eder, mesela prometheus un insanlara ateşi vererek bilimin ve de medeniyetin önünü açması gibi) adlı tanrısal bir güce ulaşıp ideallerinin yeni dünyaya şekil vermesini sağlamalıdırlar.

    demi-fiend bu üç yoldan herhangi birisini takip edebileceği gibi hepsini redederek kendi yolundan gitmeyi tercih edebilir ve de irade gücüne göre dünyayının eski haline gelmesine ya da diğer milenyuma kadar dünyanın şimdiki vortex (oyunda dünyanın yok oluşundan sonra meydana gelen araf ya da limbo benzeri şeytanların yaşadığı dünya) halinde kalmasına yol açabilir.

    göüldüğü üzere shin megami tensei oyunları her zaman için arka planda ağır felsefi konular işlemiş, insanların varoluş amacın sorgulamış, buzdağının görünmeyen kısmı olmuştur. asla ama asla laylaylom oynanıp geçilecek bir seri değildir.

    not: bu arada shin megami tensei persona 3 de sırf avatarı ile bile bize kan kusturan nyx bu oyunda bar açıp işletmektedir :)