1. ilk olarak 1998 yılında piyasaya çıkan efsane strateji oyunu.

    her türlü oyun severin tanıdığı, adını duyduğu anda irkildiği isimlerden bir tanesidir. öyle bir oyundur ki, ikincisinin çıkması tam tamına 12 yıl aldı. neden mi? ilk olarak zaten mükemmel bir oyuna, yapılacak ikinci bir devam serisine ihtiyaç yoktu. ikinci olarak ise yapılabilecek en ufak bir hata, bu mükemmelliği yok edebilirdi. sc öyle bir yapımdı ki, amerika'da an itibariyle oyun için yazılan kodlar, üç farklı üniversitede ders olarak verilmekte. tüm bu mükemmelliğin ardında yatansa aslında tek bir şey: denge!
    sc'nin yıllardır tahtından indirilememesinin yegane sebebidir denge. oyunda bulunan üç ırkın da kendisine göre özel bir gücü bulunmaktadır ve her ırkın diğerine göre zayıflıkları da mevcuttur.

    (bkz: makro)
    (bkz: mikro)
    (bkz: blizzard)
    (bkz: brood war)
    (bkz: starcraft 2)
    (bkz: wings of liberty)
    (bkz: heart of swarm)
    (bkz: terran)
    (bkz: protoss)
    (bkz: zerg)

    orijinal site
  2. bir rivayete göre korede kız istemeden önce kayınpederini starcraftta yenmek gerekir...
  3. ikinci oyunu ilki kadar efsane olamamış oyundur.