1. insan olarak aklın sınırları içinde tanrının mükemmel olup olmadığı söyleme gibi bir imkanımız olamaz. ayrıca tanrının var olup olmadığına dair bir şey söyleme gibi bir olanağımız yoktur. bunu dinin sınırları içinde söyleyebiliriz.
    ancak, mantığın sınırları içinde tanrı mükemmeldir ya da mükemmel değildir gibi bir önerme belirtmemiz ve bu önermenin doğruluk ya da yanlışlık değerinin olması beklenemez.
    şöyle ki: eğer tanrıya mükemmel dersek, tanrının bir mükemmellik daha yaratıp yaratamayacağı sorusunu sormamız gerekir. bu soruya yaratır ya da yaratamaz diye bir cevap veremeyiz. mükemmel zaten birdir. dolayısıyla, birden fazla mükemmellik bulunamaz. mükemmel olan mükemmel olandır. yani tanrı mükemmel bir şey yaratabilseydi bu kez kendisi mükemmel olmayacak, dolayısıyla "tanrı" olmayacaktı. tabi bu kavramın içine onu hapsetmek de ayrı bir tartışma meselesi.

    yani tanrının mükemmel olması gibi bir önerme belirtirsek bu önermeye 1 ya da 0 yani doğruluk ya da yanlışlık değeri atayamayız. dolayısıyla bu tartışmayı aklın sınırları içinde gerçekleştirmemiz mümkün değildir.
  2. mükemmelik ve tanrı kavramının içini ne olarak doldurduğumuza ve bunların içini doldururken hangi öğe ve unsurlardan referans aldığımıza göre değişebilecek, farklı perspektiflere göre birden fazla cevabı olan durum.
  3. insan olarak ancak inanabileceğimiz durumdur. eğer inanıp dinimizi düzgün yaşarsak diğer tarafta görebiliriz olup olmadığını. varsa şanslıyız yoksa haberimiz bile olmaz. inşallah vardır
  4. pekala, biz neden tanrının mükemmelliğini tartışıyoruz?

    ya da biz niye felsefe yapacağız diye çıkmaza giriyoruz?
    biz niye akılcı, realist vs. değiliz?
    tanrı bizi bu durumda çıkmaza sürüklemektedir, biz de mazosist miyiz neyiz koşarak gitmekteyiz...
  5. tanrının mükemmel olması her şeyin hatta inanmayacağın şeylerin bile mükemmel olmasını kabullenmek gerektirir bence. işin özünde saygı duymayı öğrenmek gerekir, ona inanmayanlara bile.
  6. tanrıyı aklın kavrayabileceği bir mükemmellik ile donatırsak onu kısıtlamış oluruz.
    tanrı aklın alamayacağı derecede mükemmeldir,hatta öyle mükemmeldir ki onun bu mükemmelliği karşısında 'mükemmel' kelimesini tanımlarken kullanabileceğimiz herhangi bir kavram onun üzerindeki vasfı karşılayamayacağı için yetersiz kalacak ve kullanmış olduğumuz kelimeler hiçbir anlam ifade etmeyecektir.
    dolayısı ile tanrıyı kavrayabildiğini düşünenlerin zihinlerindeki şey özel güçleri olan bir 'yaratık'ın ötesine geçemeyecektir.
  7. tanrıyı aramak her zaman mantıksız gelmiştir bana, diyelim ki tanrıyı bulduk (ki insan aklı ile sanmıyorum) bu insan hayatında neleri değiştirecek daha iyi insanlar mı olacak ? dünya daha yaşanır mı olacak ? insanların karakterlerini hayali bir güç belirliyor ise durum çok vahimdir.

    tam tersi tanrının yok olduğu kanıtlandı. o zaman da bundan daha kötü mü olacak ? suç oranı mı artacak ? insanların kişiliğini hayali bir karakterin belirlemesi bana her zaman absürt gelmiştir.

    tanrıdan önce kendi vicdanınıza hesap verin.
  8. tanrının (bkz: stajyer) bir tavırla,senaryoyu kurguladığı,kaçınılmaz bir durum benim için

    henüz ingilizce hazırlıkta gibi kendileri;doktoraya daha çok var sanki yoksa bu devamsızlık açıklanabilir gibi değil.

    asıl mükemmel olan (bkz: süper tanrı) sanki,plazanın en üst katında masanın başında,işler iyice boka sarınca müdahale edecek gibi 'egolu','vurdumduymaz'

    yoksa bu kaosun başka açıklaması olamaz

    bizim stajyerin kafası hala yıl sonu notlarında

    biraz gayret,biraz destek

    geçeceğiz sınıfı.
  9. ugo