1. bethesda tarafından yayınlanmış fps ve tps görüş açısına sahip olan açık dünya rpg oyunu
  2. ticarete sarmama neden olan oyun. ne kadar bok püsür varsa hepsi alınır, satılır, ekonomiye can verilir :)
  3. dağ, bayır koşarken karşılaştığım madenci fjölnir ile evliliğimizin yolunda gitmediği bethesda oyunu. kitap kurtlarının, oyunda yer alan kitapları okuyabileceği bir uygulaması da mevcuttur.
  4. fazla statik bir oyun. çayır bayır gezmek iyi de, oyuncu olarak dünyayı pek etkileyemiyorsunuz.
  5. üç yıldır aralıksız oynadığım karakterimle halen değişik modlar değişik dlc'ler ekleyerek devam ettiğim oyun.
    oyunun sıkıntıları çok fazla ve ana hikaye hattı çok zayıf olmasına rağmen yan hikayeler müthiş güzellikte; thieves guild, dark brotherhood ve collage of winterhold gibi filmi çekilebilecek seviyede müthiş hikayeler tasarlanmış. özellikle bu hikayelerde bulunduğunuz mekanların gerek tasarımları, gerekse hikaye'deki önemi ve yerleri müthiş tasarlanmış. yazanın ve yapanın ellerinden öpmek lazım.
    oyun dünyasının valve ve rockstar games ile beraber üç büyüğü olan bethesda softwork'ün şimdiden serinin 6. oyunu için çoğu insanı beklettiğini söylemek gerek.
  6. sırf dağ bayır gezmekten 2 haftada bitirebildim ben bunu, bir de buglar tabi.

    ana hikayenin o kadar da zayıf olduğunu düşünmüyorum aslında, destan gibi her bulduğunu okuyarak oynayınca baya kocaman bir döngü var, okumaktan yoruluyor insan tabi bir süre sonra. bir de dark brotherhood cidden çok sağlamdı yan hikaye olarak, az daha geliştirseler bir oyun daha çıkarmış oradan zaten. ama ah o başıboş gezinmeler, görseller çok iyiydi - üşüdüğümü hatırlıyorum yani karda-. solitude'dan nefret etmiştim bir de, atla gezemiyorduk. bir oblivion değil yine de.
  7. günümüz mottosu "bozulana kadar modla" olan, modlar sayesinde hala en çok oynanan oyunlardan biri olan rpg'dir. modlar aşağıdaki siteden yüklenir, yüklerken mod organizer kullanılır, ya hak denilerek oyunun açılması için dua edilir.

    http://www.nexusmods.com/skyrim/?

    ben ne yükleyeceğim, ne yükleyince oyun nasıl oluyor diyenlere aşağıdaki gibi rehberler de yardımcı olabilir:

    http://wiki.step-project.com/Main_Page
  8. en iyi bethesda rpg'lerinden biri. oyunun olayı ejderha öldürmek olmasına rağmen 30 saatlik oynayıştan sonra "seninle uğraşamam" demeye başlarsınız ejderhaya.

    eğer konsollarda oynuyorsanız kaplamalar* gözlerinizi kanatabilir.

    ancak, yüzlerce farklı dungeon, bin kadar yan görev, detaylı skill ağacı, karakter yapımı oyunun artıları. en iyi bethesda rpg'lerinden biri olarak gördüğüm bu oyunu aslında çooooook da iyi bulmuyorum yani. öyle bir firma bethesda. pis bethesda.

    bilgisayar kaldıramadığı için konsolda oynuyoruz naaapalım.
  9. soundtrack'leri efsane olan oyun. özellikle sovngarde, insanın tüylerini diken diken ediyor.

    aynı firmanın oyunu olmasından olayı dünyası hafiften fallout 3 tadı veriyor. hiçbir zaman bitmeyen görevleri ana senaryo bitse bile oyunu uzun süreler boyu oynamanızı mümkün kılıyor. ve dawnguard, dragonborn, hearthfire gibi dlc'ler ile zaten hiçbir zaman bitmeyen oyuna yeni uzun soluklu görevler ekleyebilir yeni özellikler(yeni silahlar vs) kazandırabilirsiniz. haliyle bu kadar uzun süre uğraşınca yarattığınız karakter ile aranızda duygusal bir bağ oluşabiliyor. hele de saatlerce başında oturmak yerine benim gibi günde bir saat gibi periyotlarla oynuyorsanız oyunu çok daha uzun bir zaman dilimine yayarak daha da benimseyebiliyorsunuz.

    daha öncesinde gothic gibi serileri oynayıp beğenmiş biri olarak skyrim'in(grafik, gerçekçilik vs konulara hiç girmeden) oyun deneyimi konusunda çıtayı çok ama çok daha yükseklere koyduğunu söyleyebilirim.
  10. bir zıkkım anlamadığım oyun.
    çok anlamıyorum ben böyle oyunlardan ama steamdan aldım bi deneyim dedim. eskiden diablo vardı ona benziyor kolaydır sandım ama yanılmışım.
    şimdi bi karakter var geziyor tozuyor demir altın falan çıkıyor madenler var vs vs.
    pek anlamadığım için bir ormanda kırmızı başlıklı kız gibi geze geze bi köye geldim. ticaret yapabileveğimi düşündüğüm bir eve girdim işte aldım sattım neyse. sonra baktım item çalma olayı var. bi elma çaldım sonra ekmek falan. lan tam silahı çaldım içeri adamlar doluştu sanki karşıda kahve var mk. 5 tane adam geldi vur vur ölmüyorlar da.
    hayır işin kötüsü ben ölsem de hınçları geçmiyor durmadan saldırıyorlar. bi kılıç çaldığıma pişman oldum velhasıl.
    sonra büyücü köyündekiler çok tehlikeli.
    2 tane deve rast geldim ağzıma sıçtılar.
    velhasıl güzel oyun ama ne yapacağımı anlamadım.