1. hiç anlamadığım şey. sırf yoklama için gelen tipler zaten ya uyuyor, ya konuşup duruyor. zaten seni dinlemiyor. neden inatla dersin düzenini bozan bu öğrencileri zorla okula getirme çabası. üniversite dediğimiz yer böyle olmamalı. her koyun kendi bacağından asılır isteyen gelir istemeyen gelmez. ama bu devamdan dolayı bırakılmayı gerektirmemeli. muhtemelen hiç bir derse gelmeyen finalden yeterli başarıyı gösteremeyip kalacaktır.
  2. 2 yildir dersini veremedigim hoca
    hayir yani gelip slayt aciyorsun ayni islemi evde yapiyorum sinavindan 80 aldim beni birakti (bkz: daha gelmem davos'a)
    belit
  3. hayatım boyunca nefret edeceğim hoca şekillemesi abi hayır yani ne diye yoklama alıyorsunuz ki belki kişinin durumu her gün okula gelmeye müsait değil belki çalışıyordur maddi durumunun yetersizliğinden dolayı sırf karşınızda kuru kalabalık olsun, sırf idealist eğitimci görünümlü egolarınız tatmin olsun diye insanları karşınıza ip dizmeye ne hakkınız var hele bide devamsızlıktan bırakanlar var ki sorma gitsin
  4. gerizekalıdır.

    akademik kariyer de yapsa kafa hala ilkokul öğretmeni seviyesinde.
  5. öğrenim hayatında, arkadaşlarına not vermek istemeyen tiplere benzer.

    kendini bir şekilde ispatlamaya/kabullendirmeye çalışır.

    ego tatmini başka bir şey değil.
    ramel
  6. o bir şey değil bizde derse girdiğinde hepimizi çocuk gibi ayağa kaldıran hoca vardı.
  7. üniversitede ders verirken öğrenci kitlesinin derse gelip en azından neler olup bittiğinden haberdar olmalarını sağlamanın iki yolu var:

    - notla korkutup öğrenciyi derse gelmeye zorlamak
    - yoklamayla korkutup öğrenciyi derse gelmeye zorlamak.

    son zamanlarda bu güç ilişkisinin iki ucunda da bulunabiliyorum. sınavından-ödevinden gereğinden fazla not kırarak öğrencinin derse ekstra ilgi göstermesini sağlamak verimli bir yol değil. hem insanların hayatlarını zorlaştırmış hem de onları bir ihtimal ders içeriğinden uzun bir süre için uzaklaştırmış oluyorsunuz. adil olduğunu düşündüğünüz şekilde notlandırma yaparsınız.

    peki yoklama da almadınız, ve dersin içeriği çok da zor değil, o zaman ne olacak?

    öğrenci mantığı der ki: bırak gelmeyen gelmesin gelen dinler.
    yahu o gelen kitle bazen o kadar az oluyor ki.

    şimdi sınıf ortamında bipolar bir ilişki var. öğrenci varlığı öğrenmeyi arttırıyor. derse gelen 30 öğrenciden 2'si konuşsa, 1'i kayda değer birkaç noktaya değinse o sınıftaki herkesin faydasına. bu bir.

    ikincisi, bu insanlar 18-19 yaşında halen çoğunlukla çocuk olan insanlar. sabah 2 saat daha fazla uyumak için derse gelmez, öğlen çay muhabbeti için derse gelmez, akşam hava güzel olduğu için derse gelmez. kalkıp 25 yaşındaki adamı derse zorla getirtmek elbette tuhaf, fakat yaş 18 olunca eğitim meselesinde pek bir şuur gözlemlenemeyebiliyor.

    bu elemanların entelektüel birikimlerine verdikleri değer yaş ilerledikçe artabiliyor, eyvallah, ama o yaşta bu değer inanılmaz düşük çoğu insan için. gelen de daha iyi notlar almak için geliyor zaten. farkında olmadan okuyup öğrenip sonra farkına varıyor belli başlı meseleleri.

    dolayısıyla, o kadar da tuhaf olmayan durumdur.

    not: bahsettiğim mesele, öğrencinin entelektüel birikimine katkıda bulunan bölüm ve dersler için geçerlidir.
  8. şimdi, öncelikle hoca yoklama almak zorundadır arkadaşlar. yonetmelik böyle. adam üniversiteye kayıt yaptırıp o eylem senin bu kavga benim dolanıyor. yarın öbür gün adli bir vaka olsa üniversiteden yoklama durumu vs isteniyor.

    bunun haricinde bazı hocalarda hakikaten bir takıntı var. dersime gelmeyen gecemez diyor. adamın sinavindan 100 alsan yine geçirmez, kopya çektın gözüyle bakar. bir öğrenci dersine gelmeden de, kitaptan calisarak sınavını geçiyorsa otur kendine kusur bul. hoca demek bir kitabı alıp cümle cümle ogrenciye yazdıran adam demek değildir. yılların bilgi birikimiyle öğrencinin ufkunu açmak zorundadır hoca.

    zaten bu şekilde doyurucu bir ders verirsen hem derse katılım daha yüksek olur hem de dersine gelmeyen zaten gecemez.

    son olarak 20 yaşına gelmiş insanları zorla okula getirmek yanlış. o bilinç ve sorumluluk çok önce verilmeli.
  9. bu askeri disiplin olmasa böyle bir devlet ayakta durabilirmiydi? bu kadar farkli kültürleri nasil bir arada tutacaklardi? zaten bu işin ciddiyetini dersimde katliam yaparak göstermiştir bu devlet. bunlari göz ardi edip/bilmeyip bu sistemin doğal sonucundan rahatsiz olmak yersiz.
    ülkemizdeki eğitim kurumlarinin varlik amaci toplumsal bilinç oluşturmak, askeri disiplin ile otoriteye boyun eğen, bunun savunucu neferi haline gelmiş genç kuşaklar oluşturmaktir.bu amacla dil ve tarih kurumlari olusturulmustur. bu yüzden hoca sinifa girince ayağa kalkilir. bu yüzden dezenformatif tarih anlatilir. bu yüzden "türkçe" kurallarinda sürekli istisnalar bulunur. bu yüzden bu eğitim sisteminden çikanlarin uluslararasi bağlamda başarili olabilmeleri zordur.
    adam gibi gidin dersinize, imzanizi atin ve isterseniz yatin. okutmanlarinizi da zor duruma sokmayin gençler. farkinda olmayabilirsiniz ancak burayi bir "ülke" yapan şeylerdir bunlar.
    (bkz: respect my authoritah)
    t