1. bir an evvel önü alınması gerekendir.

    politika, tarafgiri olduğun hususta karşıtını hedef alan bir biçimde tartışılmaya başlandığı an sadece laf salatasına dönüşür.
    oysa bu mecra taraftarı olduğun spesifik politikanın absürtlüklerini serimleyebileceğin değil, kavram olarak politika'yı ve politik bir hayvan olarak insanın zoon politikon'luğunun ne'liklerinin irdelenmesi gereken, her konuda da böylesi bir yaklaşımla yorum yapılması elzem bir mecradır.

    diğer türlüsü, yani zerrece kayda değerliği bulunmayan safsatalar silsilesi diğer mecralarda bolca yapılmaktadır. oralar size uygundur.
  2. "apolitik, bilinçsiz fakat siyasi" muktedirler bütün lümpenlikleriyle bir gün youreads'i kapattığında biz de "kavram olarak politika'yı ve politik bir hayvan olarak insanın zoon politikon'luğunun ne'liklerinin irdelendiği bir mecra burası niye kapatıyonuz ki" diyemeyeceğimiz için, okuyan insanın politika yapması gerektiğinden doğru bir başlangıçtır.

    ekşi sözlükte 1k yorum olan bir konuda 500 entry okusaniz bise kazanamazsiniz, fakat youreads'te 3 entry yeterlidir.
  3. politikacı ve siyasetçi söylemi.
    siz ne anlarsınız ki zaten değil mi?
    siyaseti siyasetçiler yapsın tabi değil mi?
    hayır.
    bu mecranın tuğlası insan, harcı ise düşüncedir.
    siyaset bir düşüncenin ürünüdür.
    kimse benim ya da senin gibi düşünmek zorunda da değildir.
    burası sizin çöplüğünüz değil. başka yerde eşelenin demek kibar bir hakarettir. dünya gibi, güzel ülkem gibi. burası herkesin çöplüğüdür.
  4. zaten politize değil miydi?

    politize olmak, insanın ve doğanın bir gereği ve olmazsa olmazıdır. asıl apolitik olmak bir sorundur. politiklik; okuyan, düşünen, kafa yoran canlının hayatın içindeki her türlü soruna duyarlı olabilmesi, baskı ve zulme karşı direnebilmesidir. politize olmak siyasi bir ideolojinin esiri, körü körüne savunucusu olmak olmadığı gibi aksine farkındalık gerektirir.

    kısacası hayatın kendisi zaten politikayken, ondan bihaber yaşamak, suya sabuna dokunmadan varolmaya çalışmak pek de olası değildir.
  5. mantık hatalarından ve hakaretten arınmış politik tartışmalar her kesim için yararlıdır. mantık, türkiye'de öğretilmeyen bir dal olduğu için beklentiyi düşük tutarsak kendi adıma diyebilirim ki ad hominem'den ve hakaretten arınmış politik tartışmalar olduğu müddetçe bundan tartışmanın her iki tarafı da, okuyanlar da karlı çıkar.

    bu bağlamda çıkar amacıyla yalan söyleyen veya trollük yapanlar da başım üstüne, zira doğru cevap verildiğinde bu insanlar savınızı okuyanlara kanıtlamanızı, kendinizin de görüşünüzü tekrar gözden geçirmenizi sağlar.
    pinot
  6. hayat güzeldir filmindeki subay gibiyiz. toplama kampındaki adama bilmece filan soruyoruz. çok eğlenceli
    yok
  7. son zamanlar yaşadıklarımız aklıma v for vendetta filmini getiriyor. filmin içindeyiz sanki. yarın, nietzsche gavuru gençleri dinden çıkarıyor kitapları yasak artık dendiğinde daha fazla kacamayacaksin politikadan sevgili multi. böyle bir şey olmaz yea, diyen saflar var mı hala aranızda. kamuda çalışanlar siyasi baskıyı derinden hissediyor, öyle böyle değil. evinden çıkmayan biri dört duvar arasında şanslı şimdilik. gorecegiz ne kadar surecek bu keyif.
  8. politize olmanın anlamı tam olarak ne oluyor?

    öncelikle politika tanımına bakalım.

    ''the activities of the government, members of law-making organizations, or people who try to influence the way a country is governed.'' bu cambridge dictionary'nin tanımı, yaygın ve güncel kullanımı ele alınmış.
    yani hükümetin faaliyetleri, hukuk düzenleyen örgüt üyeleri veya bir ülkenin yönetilme biçimini etkilemeye çalışan insanların aktiviteleri.

    aristoteles politikayı ana bilim olarak görür. çünkü insan olmanın verdiği geliştirme ve iyi bir toplum olma teşebbüsünün harekete geçmiş halidir politika.


    andrew haywood ise politikayı birden fazla çerçeve içinde tanımlıyor, yönetimden, toplum sorunlarına veya güç unsurlarına göre ayrıştırıyor.

    genel tanım olarak andrew haywood'a göre politika ''insanların yaşadıkları çevrede genel kuralları oluşturmak, korumak ve geliştirmek için yaptıkları tüm aktiviteler'' anlamına geliyor. bu aktiviteler içinde de farklı görüşlerin olması ve tartışılması da çatışmanın doğasını oluşturarak politikayı geliştiriyor. her çatışmanın sona ermesi, o çatışmanın çözülmesi ve yeni bir çatışmanın ortaya çıkması demek ve bu da gelişim demek.

    ''politics is exciting because people disagree.'' diyor andrew haywood. yani insanlar nasıl yaşamaları gerektiği, kaynakların veya değerlerin nasıl dağıtılması gerektiği ve nasıl ortak karar alınması gerektiği üzerine tartışırlar. insan hayatının her alanında; otobüste yer tartışması yapmasından tutun, alışveriş yaparken pazarlık yapmaya kadar her alanda aslında politika var. ''tartışmak'' ve ''diyalog'' olan her alan ve bu alanda olan her kişi politize olmuştur.

    sonuç?

    youreads ve diğer tüm sözlükler zaten politikayla iç içe. sonradan olan bir şey değil, olmaması da aykırı olurdu. yani kendi yazdığınızı sadece kendiniz okuyorsanız belki o zaman olmaz.
  9. türkiye son 2-3 senedir öyle olaylar yaşadı ki çevremdeki siyasetten en uzak insanların bile yaşananlara bir şekilde taraf olduğunu gözlemlemekteyim. en hususi aile toplantılarında, en yakın arkadaş ortamlarında insanlar taraf oldukları meseleler için kavgalar ederken herkese açık böyle bir mecrada bunun önüne geçmek engellemek mümkün değil. kendini halktan ayıran, fil dişinden kulesinde yaşayan bir iki düşünürümüzün aramızda olması elbette muhtemel. ama buradaki çoğunluk öyle veya böyle siyasilerin aldığı pozisyonlardan, kararlardan doğrudan veya dolaylı olarak etkilenen insanlar. o sebepten bu kadarcığını hoş görün efendim
  10. ortadoğuda politize olmamanın imkansızlığını hesaba kattığımızda son derece normal değil mi? asıl ilginç olan ise "neden politize olmaktan korkulur?" sorusuna verilebilecek cevaplardır.

    hehe, kendini herkese sevdirmek/onaylatmak zorunda değilsin.
    yok