1. türkçe sözlü hafif müzik adı altında batı müziği ile harmanlanarak çıkmıştır. batının popüler bestelerine türkçe sözler yazılmış ajda pekkan, nilüfer, tanju okan, erol büyükburç gibi isimler ile start vermiştir. (ilk aklıma gelenler) altın çağını sezen aksu, onno tunç ve garo mafyan ile yaşamıştır.
    her popüler kültür gibi bir kırılma noktası vardır ve bu kırılma noktası hande yener'in "yalanın batsın yalancısın" şarkısı ile olmuştur. bu şarkı ile hep bir atarlanma, hep nefret söylemler içeren şarkılar popüler oldu ama neden? şöyle bir geçmişe gidelim.

    erol evgin "sen başkalarına benzeme sakın, hep böyle kal hep cana yakın"
    kayahan "seni seviyorum diye senden önce hiç kimseye söylemedim dersem yalan olur"
    nilüfer "seni beklerim öptüğün yerde"
    ajda pekkan "hoşgör sen affet gitsin aldırma”
    tarkan “gül döktüm yollarına”
    nazan öncel “gitme kal bu şehirde”
    serdar ortaç “karabiberim vur kadehlere hadi içelim”
    ferda anıl yarkın “üzülme”
    izel “ah yandım ben allahım buna can dayanmaz, al onu getir geri bir daha vermeyeyim”
    çelik işi abartmış “bu şehirde sana aşık sana tapan biri var”
    örnekler çoğaltılabilir. mutlaka istisnalar vardır, şimdi hande yener ve sonrasına bir bakalım.

    serdar ortaç durumu farketmiş
    ben ne sana taparım ne seni ararım ne trip atarım
    sen ne beni oyala ne omuz ovala işime bakarım

    ben o nazı çekemem günaha giremem kötü söz edemem
    aşk bu kızıl ötesi yaralı müzesi hareket edemem

    sıla reverans
    önüne gelene eğilip reverans
    bende karşılığı ağır feveran
    üzerim seni çocuk
    bakmam gözyaşına
    döner bumerang
    al sana referans

    bengü hodri meydan “hiç alışma öyle güle güle senin olmadım”
    demet akalın’dan fazla söz etmeye gerek yok neredeyse bütün şarkıları atarlı.
    şuan listelere baktım üst sıralarda şu kişiler varmış
    aynur aydın “yandın yavrum yandın sen bak elime kaldın çok geç aydın durma hoş geldin sana da günaydın”
    aslı hünel kötünün iyisi “ya gel bu gece ya da beni aldır yapma o kadar hatrım vardır ya tutuş adam akıllı şöyle ya da sen yine kendini kandır”
    gülşen bangır bangır
    “gül gibi uyuyan yılanı uyandırdın
    garanti bildin beni havalandın
    yürek yemiş sanki mübarek
    neyine güvendin evladım”

    hep atar hep gider, bunu değiştirmek kolay değil müzik piyasası muhtemelen birkaç şirketin elinde ve radyolar, gece klupleri, kral tv ve benzerleri kulağını tıkasan kafelerde bir şekilde karşına çıkıyor. düşündükçe aklıma geliyor "bodrum’a da gittik beraber sorun şehirlerde değildi biz tam yalandık." yalan olmaya devam edersin.

    sözün özü gençlerimiz bunlarla zehirlenirse sağlıklı ilişki kurmaları da zorlaşır. amaç zaten insanların sağlıklı ilişki kurmalarını engellemek çünkü paranın hedefinde yalnızlar, bekarlar var. yalnızlar çiftlere göre daha çok para harcama eğilimindedir. gece klupleri, diskolar, plajlar, konserleri doldurmanın yolu da atarlı gençliği hedef almaktan mı geçiyor? biraz banu avar gibi amerikanın oyunu bunlar minvalinde tespit yaptım da arkadaş bu kadar giderli şarkı eşyanın tabiatına aykırı. hep aynı kalitesiz sözler, aynı ritm, aynı nakarat yarısı bayat.

mesaj gönder