-
öncelikle babalarıyla başlayalım: (bkz: back to the future - robert zemeckis)
tek mekan, iyi kurgu: (bkz: the man from earth - richard schenkman)
meksikalı yönetmenden gerçekçiliğiyle ön planda şaheser: (bkz: children of men - alfonso cuarón)
1984 tarzında 'isyan' temalı: (bkz: equilibrium - kurt wimmer)
felsefi imgelerin teknolojiyle en iyi şekilde harmanlandığı, müzikleri ayrı kendi ayrı şaheser: (bkz: the fountain - darren arronofsky)
overrated olup olmadığı hala muallakta, zamanına göre devrim niteliğinde bir film: (bkz: blade runner - ridley scott)
adı bilim-kurgu tarihine geçmiş yeni zelandalı yönetmenden: (bkz: gattaca - andrew niccol)
mevcut düzenin inşa ettiği karamsar tabloyu yerinde yerleştirmelerle ele alan: (bkz: dark city - alex proyas)
günümüz teknolojisine kıyasla bir hayli zor şartlarda çekilen, bu yüzden efektlerine alıcı gözüyle değil nostaljik çağrışımlar yapması için bakılması gereken: (bkz: the fifth element - luc besson)
zamanla milyon dolarlık projeleri kendisiyle yarışır hale getireni: (bkz: contact - robert zemeckis)
ispanyol sinemasından çıkmış, inceptionvari göndermeler bulunduran zamanın ötesinde bir film: (bkz: abre los ojos - alejandro amenábar)
günümüze çağ atlatabilecek nitelikte bir film * (bkz: interstellar - christopher nolan)
düşük bütçeyle imkansızı başarmış bir film: (bkz: eternal sunshine of the spotless mind - michel gondry)
kurgu olduğu tartışılır, bilim kısmıyla zaman ötesi bir film: (bkz: 2001: a space odyssey - stanley kubrick)
bilimi sevdirmeye yönelik, merak uyandırıcı nitelikte:(bkz: donnie darko - richard kelly)
zaman paradoksunu layıkıyla işlemiş diyebileceğimiz belkide tek film: (bkz: twelve monkeys - terry gilliam)
genç yönetmenin ilk denemesi olmakla beraber bir o kadar da usta işi gözüken: (bkz: district 9 - neill blomkamp)
serinin başlangıcını yapmış gerilim tarzında: (bkz: alien - ridley scott)
serinin ikinci filmi, geleneğin aksine daha iyi diyebiliriz: (bkz: aliens - james cameron)
tutarlı ve eğlenceli, üzerinde bol bol tartışılası: (bkz: edge of tomorrow - doug liman)
tanım gerektirmeyen: (bkz: inception - christopher nolan)
rönesans: (bkz: the matrix - andy & lana wachowski)
bir nevi interstellar'ın spin-off'u: (bkz: gravity - alfonso cuarón)
yine seride geleneği bozmuş, ilkinden iyi olan: (bkz: terminator 2: judgment day - james cameron)
'post apokaliptik' sözünün karşılığı: (bkz: i am legend - francis lawrence)
kandırmacalı bir koloni hikayesi: (bkz: moon - duncan jones)
ekleme: 25 mart tarihli hata yüzünden güncellendi. -
üstad tarkovsky'nin filmi solyaris,
kült film (bkz: robocop - paul verhoeven) ,
aşmış bilimkurgu-aksiyon filmi starship troopers. ayrıca alegorik bir sistem eleştirisi yapar bu film,
alien serisinin diğer filmleri de iyidir imdb puanlarına aldırmayın -
listenin ağır topları hep yazılınca bize de alternatif liste oluşturmaktan başka çare kalmamış gibi görünüyor. hadi buyurun o zaman:
her - (2013)
transcendence - (2014)
predestination - (2014)
the thirteenth floor - (1999)
the zero theorem - (2013)
artificial intelligence - (2001)
a trip to the moon - (1902)
in time - (2011)
prometheus - (2012)
repo men - (2010)
the cell - (2000)
2046 - (2004)
k-pax - (2001)
source code - (2011)
wall-e - (2008)
frequency - (2000)
jurassic park - (1993)
metropolis -(1927)
event horizon - (1997)
snowpiercer - (2013)
automata - (2014)
coherence - (2013)
brazil - (1985)
black mirror - (2011-) *( her bölümünü mini bir film gibi kabul edersek eğer. ) -
liste en iyi değil de, tarihin tüm bilim kurgu filmlerine doğru gidiyor. hayırlısı. -
10.0/10 - (bkz: 2001 a space odyssey)
10.0/10 - (bkz: wall·e)
9.0/10 - (bkz: 2010 - the year we make contact)
9.0/10 - (bkz: district 9)
9.0/10 - (bkz: a clockwork orange)
9.0/10 - (bkz: moon)
9.0/10 - (bkz: sunshine)
9.0/10 - (bkz: contact)
9.0/10 - (bkz: 9)
9.0/10 - (bkz: back to the future)
9.0/10 - (bkz: upstream color)
8.5/10 - (bkz: artificial ıntelligence)
8.5/10 - (bkz: i origins)
8.5/10 - (bkz: mr. nobody)
8.0/10 - (bkz: planet of the apes)
8.0/10 - (bkz: cloud atlas)
8.0/10 - (bkz: equilibrium)
8.0/10 - (bkz: æon flux)
8.0/10 - (bkz: close encounters of the third kind)
8.0/10 - (bkz: the matrix)
8.0/10 - (bkz: ındependence day)
8.0/10 - (bkz: eternal sunshine of the spotless mind)
8.0/10 - (bkz: the butterfly effect)
8.0/10 - (bkz: ı am legend)
8.0/10 - (bkz: cube)
7.5/10 - (bkz: interstellar)
7.5/10 - (bkz: gattaca)
7.5/10 - (bkz: the island)
7.5/10 - (bkz: the matrix revolutions)
7.5/10 - (bkz: europa report)
7.0/10 - (bkz: metropia)
7.0/10 - (bkz: existenz)
7.0/10 - (bkz: the man from earth)
7.0/10 - (bkz: ultraviolet)
7.0/10 - (bkz: dark city)
7.0/10 - (bkz: la cité des enfants perdus) aka: (bkz: the city of lost children)
7.0/10 - (bkz: the hunger games) tüm seri
7.0/10 - (bkz: edge of tomorrow)
7.0/10 - (bkz: ınception)
7.0/10 - (bkz: elysium)
7.0/10 - (bkz: dawn of the planet of the apes)
7.0/10 - (bkz: twelve monkeys)
7.0/10 - (bkz: oblivion)
7.0/10 - (bkz: transcendence)
7.0/10 - (bkz: ı, robot)
7.0/10 - (bkz: children of men)
7.0/10 - (bkz: vanilla sky)
7.0/10 - (bkz: the matrix reloaded)
7.0/10 - (bkz: face/off)
7.0/10 - (bkz: europa report)
7.0/10 - (bkz: batoru rowaiaru) aka: (bkz: battle royale)
6.5/10 - (bkz: the thirteenth floor)
6.5/10 - (bkz: lucy)
6.5/10 - (bkz: man of steel)
6.5/10 - (bkz: her)
6.5/10 - (bkz: avatar)
6.5/10 - (bkz: serenity)
6.5/10 - (bkz: ın time)
6.5/10 - (bkz: limitless)
6.5/10 - (bkz: the terminator)
6.5/10 - (bkz: dejavu)
6.5/10 - (bkz: next)
6.0/10 - (bkz: ex machina)
6.0/10 - (bkz: cube 2 hypercube)
6.0/10 - (bkz: outlander)
6.0/10 - (bkz: antiviral)
6.0/10 - (bkz: aurora) aka: (bkz: vanishing waves)
6.0/10 - (bkz: the maze runner)
6.0/10 - (bkz: snowpiercer)
6.0/10 - (bkz: predestination)
6.0/10 - (bkz: battleship)
6.0/10 - (bkz: prometheus)
6.0/10 - (bkz: world war z)
6.0/10 - (bkz: gravity)
6.0/10 - (bkz: x-men origins wolverine)
6.0/10 - (bkz: the astronaut's wife)
6.0/10 - (bkz: after earth)
6.0/10 - (bkz: minority report)
6.0/10 - (bkz: 2012)
6.0/10 - (bkz: stargate)
6.0/10 - (bkz: pandorum)
6.0/10 - (bkz: the machine)
6.0/10 - (bkz: the adjustment bureau)
6.0/10 - (bkz: the fountain)
6.0/10 - (bkz: primer)
6.0/10 - (bkz: another earth)
6.0/10 - (bkz: peycheck)
6.0/10 - (bkz: after the dark)
6.0/10 - (bkz: coneheads)
5.5/10 - (bkz: chappie)
5.5/10 - (bkz: signs)
5.5/10 - (bkz: blindness)
5.0/10 - (bkz: coherence)
5.0/10 - (bkz: starship troopers 3 marauder)
5.0/10 - (bkz: starship troopers)
5.0/10 - (bkz: g.o.r.a.)
5.0/10 - (bkz: the stepford wives)
5.0/10 - (bkz: the divide)
5.0/10 - (bkz: the ınvasion)
5.0/10 - (bkz: robocop)
5.0/10 - (bkz: teenage mutant ninja turtles)
5.0/10 - (bkz: the signal)
5.0/10 - (bkz: donnie darko)
5.0/10 - (bkz: starship troopers)
5.0/10 - (bkz: jumper)
5.0/10 - (bkz: the hitchhiker's guide to the galaxy)
5.0/10 - (bkz: skyline)
5.0/10 - (bkz: gamer)
5.0/10 - (bkz: the chronicles of riddick)
5.0/10 - (bkz: push)
5.0/10 - (bkz: pitch black)
5.0/10 - (bkz: surrogates)
5.0/10 - (bkz: frequently asked questions about time travel)
4.5/10 - (bkz: iron sky)
4.0/10 - (bkz: ıdiocracy)
4.0/10 - (bkz: space jam)
4.0/10 - (bkz: fantastic four)
4.0/10 - (bkz: g.ı. joe retaliation)
4.0/10 - (bkz: melancholia)
4.0/10 - (bkz: paul)
4.0/10 - (bkz: k-pax)
4.0/10 - (bkz: death race)
4.0/10 - (bkz: the congress)
4.0/10 - (bkz: the last days on mars)
4.0/10 - (bkz: the fourth kind)
3.0/10 - (bkz: the avengers)
3.0/10 - (bkz: junior)
3.0/10 - (bkz: watchmen)
3.0/10 - (bkz: real steel)
3.0/10 - (bkz: green lantern)
3.0/10 - (bkz: under the skin)
3.0/10 - (bkz: event horizon)
3.0/10 - (bkz: resident evil retribution)
2.0/10 - (bkz: biohazard damnation)
1.0/10 - (bkz: pacific rim)
^:144^ yeni film izledikçe güncelleyeceğim. -
yakın zamanda izlediğim en güzel sci-fi i originsti, tavsiye edilir, izleyin izlettirin.
he bu arada
(bkz: aramızda matrix'e 7.0 veren hayvanlar var)