1. birgün bir cemaat'in içinde bulunan hocamı arayıp dedim ki,hocam kuran apaçık değil mi öyleyse neden tefsirlere hadislere ihtiyaç duyuyoruz anlayabilmek için dedim.adam dedi ki apaçık'ın o döneme göre 22 farklı anlamı var dedi.
    bana başlarda öğretilen islam bu değildi kimse kusura bakmasın.okulda kuran insanın kullanma kılavuzudur diyeceksin sonrada işi böyle yokuşa süreceksin.gerçi hoş ikiside farklı insanlardı.daha sonraki araştırmalarıma göre herkesin aslında kendi islamı varmış onu öğrendim.binlerce islam var,birinde kusur bulsan diğeri kendini repair edip yeni bir islam çıkarıyor ortaya.peki bunu nasıl yapıyor?
    tabi ki bir milyon hadisi aklında tutabilen haşmetlü paraflar sayesinde.şaka gibi ya,adamlar buna inanıyor.üstelik savunmalarıda ilginç,kuran'a uymayan hadisleri sahihi kabul etmiyoruz diyorlar.peki öyle olsun.o zaman canalıcı soruyu soruyorum!
    -kuranda namaz kılın diyor evet ama namazın nasıl kılınacağından bahsedilmiyor.hadislerde ise şeklen ve şemalen günümüzdeki hali belirtiliyor.peki sayın muslim kuranda yazmıyor işte nasıl kılınacağı sen neye göre test ettinde bu hadis sahihi diyorsun! yazmıyor ki işte kuranda.
    bu soru diğer binlerce hadisin geçerliliğini yitirir bence.çünkü hadisler kurandakileri pekiştiren değil,kurandaki eksiklikleri tamamlayan bir durum haline geldi.bu insanlara kuran eksikse allah nasıl mükemmel olabiliyor deseniz ortamdan kovarlar herhalde sizi.yanlış anlaşılmaşın namaz kılmamak için diretiyorum sanılmasın.tanrı kulağıma fısıldasın ağzımla kuş bile tutarım.ancak herşeye gücü yeten tanrı kulağıma fısıldayamıyormuş gibi aracı olarak peygamber gönderiyor.onunla da cebrail vasıtası ile iletişim kuruyor.peygamber yetmiyor,bir milyon hadisi aklında tutabilen sahabeler devreye giriyor.geçen bunların birine denk geldim,biz sahabelerede iman ediyoruz dedi.gülmeyin hemen kampanyalar bununla sınırlı değil.tefsir uzmanı alimler,imanlı imamlar veee her asra gelen müceddidler var.yetmemiş olacak ki tanrıdan rüya ile emir aldığını düşünen daha doğrusu efendilerinin bu şekilde iletiştiğine inanan insanların sayılarıda pek az değil.
    sahi bu daeş falan nereden geliyor? cevap basit,hadislerden.omo onlor sohoho dogolki(?)
    zaten insanların inandıkları putları yıkıp(!) bununla ovünenlerden diğer dinlere saygılı olmaları beklenemezdi değil mi? ondan sonra ışidle mışidle uğraşır durursunuz.
  2. elinizde bir din var. dinin bir de kitabı var. kitapta çok açık ve net.
    ama sizin başka bir dine ihtiyacınız var. ramazan geceleri 40 rekat namaz kılınsın istiyorsunuz mesela.
    işte o zaman size hadis lazım. işinize gelen şeyleri o dinin içine enjekte edeceksiniz bu şekilde.
    işte size yeni bir din.
    sonra zaman 21.yy olacak mızrak çuvala sığmayacak .
    1000 yıl önce gömdüğünüz inancın aslı ortaya çıkmaya başlayacak.
  3. arapçada ''söz'' anlamına gelen kelime. islami terminolojide muhammed peygamberin yaşarken söylediği sözler anlamına gelir.
    hadislerin büyük kısmı peygamber yaşarken değil öldükten en az iki yüz yıl sonra yazılmıştır.
    günümüzdeki yozlaşmış islam anlayışında hadislerin payı büyüktür. kuran'da olmayan pek çok uygulama, yasak, akıl dışı hükümler hadislerde bulunmaktadır. islami terör örgütleri genellikle bu hadisleri ve rivayetleri esas alarak katliamlar yapmaktadır.

    kimi ilahiyatçılar hadislerin bir kısmını kabul ederken daha koyu olan kesim hadislerin tümünü kabul eder.

    günümüzde ise, son yaşanan gelişmelere dayanarak hadis inkarcılığı artmıştır; edip yüksel, ihsan eliaçık gibi islami reformu savunanlar hadislerin tümünü reddeder. caner taslaman, emre dorman, abdülaziz bayındır, mehmet okuyan gibi felsefeci/ilahiyatçılar ise hadislerin doğruluğunu kuran süzgecinden geçirerek ölçerler.

    mütevatir* hadis toplayıcıları arasında: buhari, tırmizi, ibn-i mace akla gelen ilk isimlerdendir.
  4. dini istediğiniz gibi şekillendirmenin, pazarlayabilmenin ve kitleleri istediğiniz kalıplara sokabilmenin en etkili yöntemidir. kur'an'dan önce inen ve islam inanışında da halen "kutsal" kabul edilen kitapların seneler içerisinde bozulduğuna inanıp da insan söylemi olan hadislerin bozulmadığına inanan kimseler kandırılmayı hak etmektedir zaten.
  5. çoğu uydurma olan peygamber sözleri. ama bazı hadislerin gereksiz şekilde inkar edildiğini düşünüyorum. özellikle recm ve mürtedlerin öldürülmesi gibi ceza hukukuyla ilgili hadisler. bunlar sonradan uydurulamaz. çünkü gelenek şeklinde ilerleyen uygulamaları peygamberin ölümünden sonra sıfırdan eklemek mümkün değil. ehl-i sünnette varolan icma uygulamasına ters. büyük çaplı hadis uydurmaya çalışan kişiyi tekfir ederler. bahsettiğim tarzdaki hadislerin yazılması toplumda sürekli uygulanan genel geçer kuralların yazıya geçirilmesi ile oluşturulmuş. peygamberin ölümünden 90-100 sene beklenmesi de bu yüzden. çünkü ortada hadisleri yazıya geçirmek için ne sebep var ne de ihtiyaç. her alimin belli sayıda hadisi ezbere bildiği bir dönemden bahsediyoruz.
    bb