1. bilgisayar oyunlarında senaryonun ön plana çıktığı en önemli oyundur. oyun piyasasında çoğu şey artık eskisi gibi olmamıştır. öyle ki; edebiyat dersinde "yarım kalan hayatlar" adıyla kitap özeti şeklinde anlatılıp tam not alınmışlığı vardır. yazarın adı tabii ki valve' dir.
  2. herkesin bildiği (bkz: quake) oyun motoru olan source motorunun ağir şekilde modifiye edilmiş haliyle yaratilmiş (bkz: goldsource engine) lineer fps oyun. oyun dünyasini bulunduğu konumdan çok farkli bir yöne taşimiştir. teknik özelliklerinin yaninda hikaye ve kurgusunun da tam not aldiğini hatirlatmakta fayda var. 14 milyon kopya satarak korsanindan daha fazla satmiş yegane oyun olmasinin yaninda, ayrica oyunun ismi ve ek paketlerin isimlerinin tamami bilimsel terimlerden gelmekte.
  3. şimdiden söylüyorum elektrik yasak.

    hani nerede half-life 3?
  4. kendisi hakkında çıtayı yükseltti, her şeyi değiştirdi gibi sözler bol bol söylenir - doğrudur da. fakat çoğu zaman hangi çıtayı yükseltti, nereye yükseltti ve neden yükseltti kısmı pas geçilir.

    half life'ın oyunlara en büyük katkısı reload mekaniğidir.

    gülmeyin.

    ya da biraz gülün, çünkü olay o kadar basit değil. half life oyunlara, özellikle fpslere, oyun tasarımına gömülü gelen, deneyimi bölmeyen, kesintisiz bir şekilde baştan sona her şeyi yaşamanızı sağlayan bir oynanış getirir. buna, evet, silahın mermisi tükendiğinde reload etme mecburiyeti de dahildir. fakat buna black mesa'ya geldiğinizde sizi danışmada karşılayıp nereye gideceğinizi söyleyen eleman, kapıyı açan güvenlik görevlisi, ve bir laboratuvarda tıkılı kalmış bilimadamı da dahildir. bu etkileşimler oyunu bölmez, ara sahneye girmez - üstüne üstlük oyunun içindedir, oynanışın bir parçasıdır.

    half life oyunlara reload'u, ve oyun boyunca gordon freeman'ın bedenini terk etmeden, kontrolünü kaybetmeden her şeyi yaşamayı getirmiştir.

    not: tabii ki bunların hepsi half life'ın hiç yoktan yarattığı orjinal fikirler değiller. her şeyde olduğu gibi bunda da bir şeyi ilk düşünen değil, bir sürü şeyi ilk defa doğru düzgün ve tutarlı bir şekilde hayata geçirenin adı tarihe yazılır. ama hayata geçireni hafife almamak gerek - hatta hatta bunun orjinal fikir üretmekten daha zor bir uğraşı olduğunu pek insanın itiraz edeceğini sanmıyorum. oyunu geliştiren valve oyun stüdyosu, half life ile zor ve sıradışı bir işe imza atar. zaten half life, valve'ın oyun tarihine geçen tek eseri değildir. daha sırada steam, half life 2, ve portal gelecektir.
  5. black mesa adında remake versiyonu yapım aşamasında olan oyun. şu an steam'de erken erişimde. xen bölümleri henüz eklenmediğinden oynamak için full sürümünün çıkmasını bekleyin.
  6. küçükken oyun cdsinin kapağında oyunun fotoğrafını görünce oyunu orijinal sandığım zamanlardı ve ilk orijinal sandığım ama korsan olan oyunumdu.
  7. daha once de multiplayer fps'ler oynaniyordu ama bunu bir bagimlilik haline getiren oyun half-life'dir kanimca... o kadar ki turkiye'de internet cafeciligjn tek basina cok karli bir is kolu olmasini saglamistir desek yanlis olmaz.

    ozellikle yakin arkadas gurubuyla oynarken bu oyundan aldigim zevki cok az seyden aldim ben. "half-life'ta sürekli böcek fırlatan tip", "surekli crossbow ile soteye yatan tip", "surekli c4 ile lazerli bombayla adam oldurmeyi de deneyen tip" arkadaslarinizla 15 sene sonra bulusunca bile ayni zevkle muhabetine devam edebilirsiniz.

    single-player'i da pek guzeldir tabi, ama insanlarin kacta kaci oynamistir bunu?
  8. multiplayer bölümünde iyi bir okçu olarak en büyük zevkim, elektrikli silahla milleti deşenleri indirmekti. bir de bomba kurmaya gidenleri (crossfire) avlamak büyük bir tatmindi.
  9. bir ara epey merak ediyordum bu adam nasıl böyle uçar gibi atlıyor diye. meğer sırrı crossfire'da elektriğin elektriğin olduğu odaya bir uğrayıp ctrl + space tuşlarına basmakmış. ayrıca o böcekleri atana da hala çok kırgınım.
  10. yılların eskitemediği, her alanda sanat eseri olan oyun. muazzam derinlikteki hikayesi, insanı içine çeken atmosferi, harika oynanış keyfi, headcrableri, silahları ve müzikleri ile defalarca sıkılmadan bitirebileceğiniz ender oyunlardan. bu kadar kaliteli bir oyun hala çıkmadı; adamlar çıtayı 1998'de öyle bir yere yükseltmiş ki kendileri bile (bence) aşamadılar. oyunun gönüllülerce yapılan remake'i black mesa tamamlansa da güzel grafiklerle baştan sona tekrar bitirsek...