1. türk evini tanıtmak ve yeniden canlandırmak amacı güttüğü, çağcıl mimarlık tasarımları çizdiği ve bütün bu çalışmanın ürünleri akademi yangınında yok olan mimar istanbul gsa mimarlık bölümünü birincilikle bitirdi 1928. almanyada charlottenburg’da uzmanlık eğitimi gördü. bir süre ankarada italyan mimarı guilio mongari’nin bürosunda çalıştı, daha sonra istanbul üniversitesi gsa öğretim üyesi oldu. ulusal mimari üzerinde durdu, kaybolmaya yüz tutmuş eserleri, kaynakları saptayarak bu alanda boşluğu doldurdu. düşüncelerini istanbul’un çeşitli yerlerindeki yapı ve yalılarla yansıttı. ayrıca klasik mimarlık biçimlerini kahve ve pavyon tasarımlarında uyguladı.
    beyazıtta fen ve edebiyat fakültesi (1944), sultanahmet’te adliye sarayı (emin onatla birlikte), uluslararası new york sergisinde türk pavyonu(1938-1939), zeyrekte sosyal sigorta külliyesi (1963-1972), fındıklıda güzel sanatlar akademisi (mehmet ali handan ile birlikte), istanbul hilton oteli (skidmone, owings, merill ile birlikte), yalova termal oteli (1935-1937), beylerbeyinde nusret sadullah yalısı, yeniköyde cihangir salyurtlu köşkü, emirgan’da uşaklıgil köşkü, büyükadada derviş, okyar köşkleri, teşvikiyede ağaoğlu köşkü, istanbulda akbank genel müdürlüğü, aü fen fakültesi, ankarada gümrük ve inhisarlar vekaleti, hindistan büyükelçiliği, pakistan büyükelçiliği, hollanda büyükelçiliği, yeni delhi ve beyruttan türkiye büyükelçiliği, mimar sinan üniversitesi fındıklı rektörlük binası başlıca mimarlık eserleridir.
    fransa 1929 ve abd de mimarlık alanında ödüller aldı ve 1936 da ingiltere kraliyet mimarlık enstitüsü onur üyeliğine seçildi. 1982 de mimarlık ve kent düzenleme dalında sedat simavi vakıf ödülünü aldı.
    yayınlamış eserleri
    geleneksel yapı usulleri (1941), türk evi plan tipleri(1954), röleve 1-2, köşk ve kasırgalar 1-2 (1969-1973), türk mimari eserleri (1975), türk bahçeleri (1976), sa’dabad (1977), istanbul anılar (1979), topkapı sarayı(1982).
  2. yeniköydeki yalısını görünce ay canım yerine pezevenge bak dedim çünkü ağzımın suyu aktı, selam olsun.
  3. 'akademi'nin yetiştirdiği en değerli -hocaların- hocasıdır. mimarlığa katkısı büyüktür. hala yapı bilgisi üzerine yazdığı kitaplara başvurulmaktadır. üniversitede yapı bilgisi kürsüsünün tedavülden kalmış bu bilgileri -hiçbir katkı sağlamadan aynen- kullanması ayrı bir mimarlık eğitimi trajedisidir. ne yazık ki gerçekler bunlar.

    eserlerinden zeyrekteki sigortalar kurumu yapısı beğendiğim yapılarındandır. yerleşimi, eğimi kullanımı, cephesindeki dolu-boş oranı ve rasyonel hatlar kullanması iyi bir geçiş örneği sunmaktadır. her ne kadar türk evi mimarisini modern/batı mimarlık anlayışıyla ilişkilendirmeyi başarsa da 'istanbul üniversitesi fen edebiyat fakültesi' ölçek dolayısıyla başarısız örneklerden biridir.