1. ağırlık takibi için yapılan,
    bazılarımız için rutin, bazılarımız içinse bazen umut verici zaman zaman da kabus olan eylem.

    ben en doğru ölçüm için tartılmayı anlatacağım;

    *öncelikle her gün tartılmak doğru değil, sağlıklı sonuç vermez ve olsa olsa takıntı oluşturup psikoloji bozar. günde birkaç kez tartılmaksa çok yanlış, su içseniz gram artar, tuvalete gitseniz azalır, doğru sonuç gözükmez. sadece alışkanlık ve takıntı yaratır.

    * haftada 1 gün belirleyip her hafta o günün sabahında aynı saatte, tuvalete gittikten sonra ve hiçbir şey yemeden tartılmak zaman olarak en mantıklısı. en net sonucu böyle alabiliriz.

    * mümkün olan en az kıyafetle tartılmak gerekiyor. çıplak derseniz o da olur.

    * hiçbirimizin evindeki tartı iyi kalibre edilmemiş yani hatalı sonuçlar veya küçük oynamalar gösterebilir. tartıya arka arkaya 2-3 kez çıktığınızda küsürat olarak aynı sonucu görmemeniz gayet olası.

    *tartınızı gözünüzün önünde tutmayın, dolap kenarına, kanepe altına vs kaldırın. tartılma gününüzde ortaya çıkarın. banyoda bir köşede tartılmaya hazır bir şekilde durması insanın sinirini bozabilir (yine takıntıya dönüşmesinden, sürekli tartılmaktan bahsediyorum)

    *bir de bonus: küsüratlara çok takılmayın.

    sağlıklı günler.
  2. rezalet geçen günümü taçlandıran son noktayı koyan bu oldu daha fazla kilo veremem dediğim psikolojik sınırım vardı ve bugün o sınırı bile geçebildiğimi gördüm.
    wtf
  3. neredeyse günde 6 kez falan yaptığımdır. sabah kalkınca, yemekten sonra, çişten önce çişten sonra derken kafayı yedim. yedim ama sorun bakalım bir kilo alabildim mi? hayır baylar ve bağyanlar. biliyorum çok sinir bozucu bu yiyorum yiyorum alamıyorumcular. çubuk kraker kollar ve bacaklarla yaşamak öyle özenilecek bi'şey değil. 34 -36 beden demek ideal beden falan değil. biri oturmuş ve böyle bi saçmalığı uydurmuş üzerine bi de buna inanıp bu kalıba girmeye çalışan safozlar bulmuş. nutelladan bi kaşık alsam mı, bir dilim ekmek daha yesem mi, o cipsten bi tane alsam nolur ki, bayadır yemiyorum bugün kendimi ödüllendirsem mi diye sorular bile sordurmuş. oysaki ne çok isterdim şöyle ufak tatlı bir göbüşümün olmasını, şu an bana ancak içine bir kalın tayt giydiğimde olan kot pantolonumun içine zıplaya zıplaya girip düğmesini zorla kapatabilmeyi. ideal beden demek zayıf olmak değildir. ideal beden mutlu olduğunuz bedendir. kendinizi aynada görmek istediğiniz bedendir. ama ebru ama berna ama adriana ama tv deki kadınlar/erkekler ama eltin ama görümcen ama kardeşin öyle diye değil siz öyle görmek istediğiniz için öyle olmak istediğiniz bedendir.

    tartılmayı da takıntı haline getirince inanın boka sarıyor içtiğim su ne kadar eder acaba gibi komik sorular soruyorsunuz kendinize. resmen lokmalarınızı saydırıyor. aynada istediğinizi görene kadar tartılmayın. ben öyle yapıcam(*:kips)
    marti
  4. son üç gündür her sabah yaptığım eylem. rakamların yavaş yavaş azaldığını görmek sabah tebessümü için güzel bir sebep.
  5. haftalık olarak yapılmasını tavsiye ettiğim eylemdir aksi takdirde moral bozabilir.
  6. çok çokook yavaş kilo veriyorum diye iki aydır çıkmıyorum. koca yaz tatilinde hepi topu 3-4 kilo vermişim. üzüyorsun beni tartı..
  7. kemikli kemiksiz tartma özelliği olmayan sıradan tartılarda, göbekli göbeksiz hep 73 çıkıyorum. 15 senedir böyle. bu nasıl oluyor?