1. öncelikle heroes of might and magic çok oynadığım ve sevdiğim oyunların başında geldiği için belki biraz torpilli davranıyor olabilirim baştan söyleyeyim. heroes 5'te gıcık olduğum pek çok şey 6'da değiştirilmiş. mesela 5'te bence en büyük problem hero'nuzun gelişimini göreceli olarak yönlendirebilmenizdi. yani level atladığınızda karşınıza çıkan iki seçenekten birini seçebiliyordunuz ki örneğin büyücü olan bir karakter için might bir yetenek seçmek zorunda kalabiliyordunuz. neyse ki 6'da karakterinizi geliştirirken gelişim özelliklerinin hepsi açık ve istediğiniz şekilde ilerleyebiliyorsunuz.

    5'in bir diğer sıkıntılı yönü ise kalelerden, garnizonlardan falan askerleri toplamaktı. her hafta başında çıkan askerlerinizi almak için ya kalenin dibinde dolanmanız ya da adım adım hesapladığınız bir hero zinciri kurup koskaca heroları kamyona elden ele karpuz yüklüyormuş gibi çalıştırmanız gerekiyordu. allahıma bin şükür 6'da bütün kalalerdeki askerlerinizi tek bir kalenizden alabiliyorsunuz. şurdan üç elf alayım buradan 5 okçu gelecekti diye beyniniz dönmüyor. yine kalelerle ilgili bir diğer güzel gelişme kaleleri dönüştürebiliyorsunuz. yani demon'ken yanınızda 150 tane korkudan ve mutsuzluktan bayılacak elf taşımak zorunda kalmıyorsunuz.

    benim için eksi yönlerinden bir tanesi oynamayı en çok sevdiğim dark elflerin sadece ek pakette olması. ama onların yerine gelen naga ırkı da oynaması çok keyifli bir ırk olmuş. bölüm başlarındaki illüstrasyonlar da oldukça başarılı. benim mantıklı bulduğum düzenlemelerinden bir diğeri savaş esnasında hero'nun atağını o turn boyunca istediğiniz zaman yapabilmeniz.

    yaşadığım en büyük problem ise ubisoft'un oyunu save ederken ya da save edilmiş oyunu açarken saçmalamaları. cloud kullanmamanızı şiddetle öneririm. çünküm gerçekten şöyle bir şey var evet
  2. uplay; açılması, kullanışsızlığı ve yukarıda bahsedildiği üzere oyunu kaydetmesi çok sorunlu. blizzard'a özenip korsan oyunu engellemek adına online platformlu oyun planlaması yapılmış ama sanki sadece oyuncunun kullanış kolaylığı unutulmuş gibi.

    oyuna gelirsek, serinin 5. oyunundaki çizgi filme benzer karakter yapısı terk edilerek daha gerçekçi bir dünya yaratılmak istenmiş. eğer daha önce serinin 3. oyununu oynadıysanız bundaki zorlukların 6. oyuna da getirildiğini ve oynanış tarzının halen mevcut olan 3. oyun fanlarına göre dizayn edildiğini kolaylıkla fark edebilirsiniz.
    tabii yukarıda bahsedildiği gibi herhangi bir kalenizden tüm kalelerde üretilebilen askerlerin tamamını hero'nuzun ordusuna katabilmek gibi kolaylıklar eklenmiş.

    oyunun hikayesi de 5. oyundan 500 yıl kadar öncesinde geçiyor. griffin hanedanının dükün trajik ölümünden sonra 5 varisinin birbirine girmesiye dramatize ediliyor ( haven, sanctuary, stronghold, inferno, necropolis). kaynak sayısı 7 iken, bu oyunda 4'e düşürülmüş ve oyuncuya kolaylık sağlanmış. kale kuşatması kısımlarında savunma yapanın işi iyice zorlaşmış, artık bir kaleyi fethetmek 5. oyuna göre çok daha kolay. özellikle kulelerin savunmaya neredeyse hiç bir katkısı yok, kale kapısını kırmak için askerler de saldırı yapabiliyor (5. oyunda sadece mancınık ile duvarlar ve kapı yıkılabiliyordu)

    özetle; rpg oyunları içerisinde halen önemli bir yer tutuyor. uplay sorunlarını görmezden gelebilirseniz oyun iyi sayılabilir. gamespot derecesi 8/10