• izledim
    • izlemek istiyorum
  • youreads puanı (9.21)
the godfather - francis ford coppola
sicilya'dan göç eden corleone ailesi, amerika'da yerleşme çabalarını sürdürürken kendilerine kaba kuvvet kullanmaya kalkan ve yapmaya kalktıkları her işten haraç isteyen bir takım kimliği belirsiz kişilere karşı onlar da kaba kuvvet kullanmaya ve bunda da başarılı olmaya başlayınca kendilerini tahmin bile edemeyecekleri bir yaşantının içinde bulurlar. bir taraftan son derece katı örf ve aile yaşantısı diğer tarafta ise acımasızca önlerine çıkanları yok etmeye başlayan corleone ailesi bir müddet sonra amerika'nın en korkulan mafya topluluğu haline gelmiştir. kendileri her ne kadar mafya değil bir aile olduklarını söyleseler de.
  1. filmdeki figüran için bile izlemek gerek
  2. baba'ya yanlış yapanlar infaza götürülürken "saygılarımı iletin bu durumu kişisel algılamasın, iş icabı oldu" mealinde bişeyler diyordu, o replik neydi tam olarak?
    mutlu
  3. "nothing personal, just business..."

    bir de şu var.

    "eğer oğlumun başına bir kaza gelirse veya bir polis onu vurursa ya da kendisini hücresinde asarsa hatta kafasına yıldırım düşse bile bu salondaki bazı kişileri suçlarım ve o zaman affetmem"
  4. tabi senelerin efsanesi, kendini kanıtlamış, üzerine bişi yazmak gereksiz gibi görünebilir lakin;
    bu kadar durağan ve sakin görünüp bi o kadar sürükleyici ve hareketli bir film daha yok...
    bir marlon brando, robert deniro, alpacino neymiş bi başka baktırıyor adama...
    erdo
  5. abi
  6. bu filmde bi portakal muhabbeti vardi, portakal yiyen hayatini kaybediyor tarzinda aksiyonel bir seyler. cok kere izlemis olanlara bi sormak lazim.
    abi
  7. filmle ilgili daha uzun bir yazı yakın zamanda yazmak isterim ama birkaç ilginç bilgi vereyim:

    -normalde godfather kitabının sonunda michael corleone, yalnızca tattaglia ve barzini ailelerinin liderlerini öldürtüyor. tattaglia, çünkü hikayede en çok husumet onlarla yaşanıyor. sonny'i vuranlar onlar, uyuşturucu işi için türkle anlaşan, don corleone ikna olmayınca vurdurtanlar falan hep onlar. barzini, çünkü tattaglia'nın ve diğer tüm ailelerin tepesindeki aile barzini. filmin meşhur kukla oynatma olayı var ya, barzini tattaglia'yı kukla gibi oynatıyor. (barzini sonny'nin öldürülmesine karar veriyor, tattaglia uyguluyor gibi) o yüzden michael'ın nefretini kazanıyor. bunları niye yazdım? çünkü kitapta diğer aile liderlerine dokunulmuyor. corleone'lere bu dediğim zararları veren iki aile babasına suikast düzenlenince diğerleri de geri basıyor. ancak film için mario puzo ile birlikte senaryoya uyarlamalar yapan francis ford coppola, bu son iki babanın öldürülme sahnesinde durmuş. demiş ki, "ikisi yetmez, tüm babaları vurduralım!" mario puzo şaşkın tabii, olmaz demiş, benim yazdığım yukarıdaki gerekçelerle neden sadece iki ailenin suikaste uğradığını, diğerlerine dokunulmadığını açıklamış. coppola da bunun umrunda olmadığını çünkü bunun bir sinema filmi olduğunu ve seyircinin daha fazla dram, aksiyon ve ölüme ihtiyacı olduğunu söylemiş ve "welcome to the hollywood" diye eklemiş. böylece tüm babaların vurulduğu o meşhur vaftiz sahnesi oluşmuş.

    -the godfather sonrası mario puzo bir süreliğine polis tarafından takibe alınmış, hatta bir seferinde polis tarafından merkeze götürülüp sorgulanmış. sebebi ise şu: mario puzo dönemine göre öyle karmaşık bir suç hikayesi oluşturmuş ki(consiglieriler, don'lar, underboss'lar vs) polisin elinde mafya örgütlerine dair bu kadar bilgi yokmuş. o yüzden mario puzo'nun mafyayla bağlantılı olduğu için bu kadar bilgili olduğunu düşünmüşler. işin garip tarafı mario puzo'nun mafyayla hiç işi olmamış ve böyle bir hikaye yazmış. bir buna şaşırırım, bir de daha amerika uzaya çıkmadan önce stanley kubrick'in 2001 uzay macerasını çekmesine. orada da çok ilginç şeyler var.

    -filmin popüler olmasından sonra pek çok suç örgütü yapılanmasını the godfather'a göre değiştirmiş. en komik film detayı da budur herhalde. çünkü polisler de the godfather'ı izlediği için, bu şekilde yapılanan mafyaları dağıtmaları daha kolay olmuş.
  8. the godfather part 2: marcia religiosa derim. başka da bişiy demem.
  9. hikaye anlatımı anlamında kurgusu henüz hiçbir film tarafından aşılamamıştır.aslında al pacino yapımcı şirket tarafından istenmemiş ve yetersiz bulunmuş ilk başlarda ancak yönetmek copolla al pacinoya inanmış ve sinema tarihini baştan yazan bir film ortaya çıkmış.