• youreads puanı (10.00)


  1. şarkısından ziyade klibini kısa film izliyormuş edasıyla açıp izlerim. niye yaşıyoruz? sorusunun cevabı gibi geliyor bana şarkı. basit, sade, saf; yozlaşmışlıktan uzak bir hayat ve eş.

    ''boynu bükük bir kanun
    ve kanunun göğsüne yaslanmış mahsun kemençe''
  2. barış manço'nun 1988 yılında çıkan "ful aksesuar'88 manço,sahibinden ihtiyaçtan" albümünde yer almış hem müziği hem de sözleriyle insanın içine işleyen çok güzel bir şarkı.
    bir yandan kanun ile klasik kemençenin uyumu insanın kulağının pasını silerken diğer yandan insanın içine mutlulukla karışık bir hüzün salıyor. evet mutlulukla karışık bir hüzün. insan bir yandan şarkının hikayesinde sakız hanım ile mahur bey'in ayrı düşmesine üzülürken,diğer yandan beraberliklerinde yakaladıkları mutluluğa ortak olup aslında içten içe gıpta ediyor.

    sakız hanımla mahur bey

    çocukluğumun geçtiği o eski mahallede
    aşı boyalı ahşap eski bir evde otururlardı
    sakız hanımla mahur bey
    bembeyaz tenli bembeyaz saçlıydı sakız hanım
    zaten onun için sakız hanım derdik kendisine
    pamuk gibi elleriyle kemençe çalardı
    eşi mahur bey önce biraz nazlanır
    sonra o da kanunuyla eşlik ederdi sakız hanıma
    beraber meşk ederlerdi

    yaz akşamlarında açılırdı perdeler
    yorgun ellerinden dökülürdü nağmeler

    iki yıl kadar oluyor önce kanun sustu o eski evde
    bir kaç ay sonra da kemençe
    ve aşı boyalı ahşap evin perdeleri
    bir daha açılmamak üzere kapandı
    evin satılacağı söylentileri başlayınca gittim
    içeri girdiğimde eski bir koltuğun üzerinde
    boynu bükük bir kanun
    ve kanunun göğsüne yaslanmış mahzun kemençeyi gördüm
    bizi rahatsız etmeyin der gibiydiler
    kıyamadım,
    uzaklaştım..

    mahur bey susunca, kapandı perdeler
    sakız hanımla bitti, o hüzünlü nağmeler