• izledim
    • izlemek istiyorum
  • youreads puanı (6.52)
star wars episode vii - the force awakens - j.j. abrams
serinin altıncı filmi olan star wars vi'da luke skywalker ve arkadaşlarının han solo'yu kurtarmak için tatooine'e yaptıkları yolculuğu ve mücadeleyi izlemiştik. bu bölümde oğul luke skywalker babası darth vader ile karşı karşıya gelmişti. seyirci olarak hikayenin bittiğine inanmıştık. ama star wars/yıldız savaşları efsanesi herkesi şaşırtacak biçimde geri dönüyor. bu yeni bölümde, harrison ford'un han solo'yu canlandırması hariç, seyirciyi neler beklediği ise başlı başına bir muamma! yönetmen koltuğu ise yakın dönem bilimkurgu-aksiyon sinemasının yükselen ismi j.j. abrams'a emanet.
  1. çok çok büyük umutlarla bekledik, aylarca, yıllarca..sonuç, koca bir hayal kırıklığı.. ben ki her şeyi göze aldım, sabahına çok önemli bir vizem olmasına-bok gibi geçti uykusuzluk yüzünden orası ayrı- rağmen koşa koşa gittim, sabredemedim bekleyemedim. peki ne oldu, disney'in en sevdiğim serinin içine edişini göz yaşları eşliğinde izledim. normal bir süper kahraman filmi için okey, fakat star wars için vasatın ötesinde.. tabi çok üstüne gitmemek lazım sonuçta devam filmleriyle hikayenin altını doldururlarsa fikrim değişebilir. şimdilik beklemekteyim, kendimi bazala aldım, uyanmak için doğru anı bekliyorum* birkaç hafta sonra editleyip film hakkındaki genel eleştirimi yazacağım, izlemek isteyecek youserlara spoiler verip içine etmek istemem. ne olursa olsun sonuçta star wars elbette ki sınavlardan sonra birkaç defa daha izlemeye gideceğim.
    r2-d2
  2. bence eskiyle yeniyi harmanlama olayı çok iyi olmuş.yeni izleyici kitlesini çekmek için maalesef bu şart.seriyi göz önüne alırsak bu filme tabiki bekleneni veremedi diyebiriz ama ben buna "çağın gerektirdikleri" diyorum.insanların para kazanması lazım.bence bu film bir fragman.daha kapsamlı yorum yapabilmek için ikinci filmi bekliyorum.
    bence bu bir filmdir. (bunu yazmayı çok istedim)
  3. episode 4 gibi bir film olmuş. film çok tanıdık, izlemesi keyifli ancak insan izlerken "bu ne simdi" diyor zaman zaman. sevenleri genellikle sonraki bölümlere bakıp öyle eleştirmek lazım diyor ama sanırım en kötü seri en kötü bölümü ile başladı. hikayede sorunlar var, inandırıcılık sorunları var, zorlamalar var. bu saatten sonra toplamak zor olabilir.

    yaratılan hypetan dolayı sinemaya gitmemeyi bile düşünmüştüm. keşke daha kararlı olsaymışım. tvde falan izlerdik.
  4. film de çok tanıdıktı zaten. ne bileyim star wars serisine pek yakışmadı ya. film iyi mi iyi ama seriye kıyaslarsak cacık kalıyo. disney beceremedi bu işi.

    gerçekten hoşuma giden iki şey oldu, birisi bb-8 diğeri ise han solo ile kylo-ren arası diyaloğun son sahnesi.
    kuz
  5. film yorumlamaktan pek hoşlanmadığım halde bir şeyler karalamak için can atmamı sağlayan star wars'un yeni üçlemesinin ilk filmi.

    spoiler vermeden önce birkaç şeyden bahsedeyim. görsel anlamda net söylüyorum, efsane bir film olmuş. kamera kadraj (*:ve tüm teknik) tek kelimeyle harika. ama bu kadar harikalığa yakışmayan bir sürü şey vardı. yani say say bitmez.

    böyle olmuyor, en iyisi ben spoiler açıp rahat rahat içimi dökeyim.
    yorumun bundan sonrasını serinin 4-5-6. filmlerini saçma bulup 1-2-3'e bayılan ergen kesim mümkünse okumasın. yanlış anlamayın, zamanınıza yazık diye söylüyorum.

    !---- spoiler ----!

    öncelikle kylo-ren senin allah belanı versin.

    oh, rahatladım yemin ederim.

    şimdi bu abimiz bizim yeni darth vader'ımız olma çabasında değil mi ?
    olum, ben bu adamda dark side karizması göremiyorum ? bizim yeni yetme rey iki dakikada hiçbir eğitimden geçmeden hatta gücü tanımadan kylo'ya üstün geldi ? abi şaka mısınız siz ?

    hadi onu geçtim bak. şimdi bu adi pislik kylo-ren'le han solo karşılaşmasında eski üçlemeye de gönderme yaparak çok güzel dramatik bir sahne çekilmiş. okey.

    ama biraz insaf. pardon da han solo sizin babanızın oğlu mu ? o ne biçim bir sahneydi ya ? adamı öldürmenize zaten kılım, ama mesele bu değil. kıçı kırık ren, babasının eline kılıcı tutuşturdu. vay arkadaş. insan vurucu bir replik koyar, bir şey yapar. anca "thank you" he aynen, thank you.

    bb-8'i fragmanda ilk gördüğümde "bu ne ya" tepkisi vermedim değil. r2 kadar olmasa da onu da çok sevdik. ama canımı sıkan bir şey daha var. bir şeyler hep aynı. abicim biz bunu ölüm yıldızı'nda zaten izledik. ölüm yıldızı misler gibi patlarken bizim içimizin yağları zaten erimişti. biraz değiştirseniz bi şaşırtsanız ölür müsünüz allahsızlar ?

    ilk üçlemede leia r2'yla mesaj yollamıştı. aynısı daha filmin başında bb-8'e yapıldı. hayır kötü falan değildi. mesele bu değil zaten. hadi aynı yoldan gitmek istedin onu anlarım. ama böyle mi gidilir arkadaş ? aklımda replik yok ya replik. senaryo eksik olur da bu kadar mı kopuk olur ? hiç mi okumadınız insafsızlar ?
    adam babasına acımadı içini deşti ama finn'i bir türlü yere seremedi. ya bi gidin.

    stormtrooper finn'in hikayesini etkileyici bulanlara benim adımı da yazın. ayrıca rey acaip güzel. daha iyisi olamazdı bence.
    ama bak gene sinirlendim. arkadaşım bu kız daha gücü bilmiyorken mind trick yaptı lan ?! bu mudur yani ? biri bana anlatabilir mi ya bu işler böyle kolay mı oluyordu ?

    ha aklıma rey'in devam filminde luke'un ya da solo'nun kızı çıkabileceği de geldi. hikayenin altı başka türlü dolmuyor çünkü. hafızasını falan kaybetmiştir belki. ama aldığı eğitimi unutmamıştır. ne bileyim ya, aklıma daha iyisi gelmiyor ama umarım devam filminde bu işin altından kalkarlar.

    şimdi çok daha can sıkıcı bir noktaya parmak basacağım. sizin büyük sith lord'unuzun da force belasını versin. ya bunu kim yaptı yoda aşkına ? ben böyle sith lord'una anca bakar bakar gülerim. bi darth sidious olabilir mi şimdi bu herif ? o saçma sapan repliklerle biraz zor da neyse.

    ha bak bir şey daha. böyle devasa bir geminin kalkanlarını hiç itirazsız indiren sevgili kadın stormtrooper. sen hangi senaristin günahısın gerçekten hiç bilmiyorum. olum niye hemen boyun eğiyorsun ya ? desene o işler öyle kolay değil diye. niye hemen üç beş bişeye basıp devre dışı bırakıyorsun ? arkadaş bu nasıl hikaye ? bu nasıl inandırıcılık ?
    delirttiniz beni. yeminle delirttiniz.

    leia'ya da değinmezsem olmaz. ilk üçlemede çok seven biri olarak bu defa hayal kırıklığına uğradığımı söyleyebilirim. daha duygusuz geldiği için olabilir. bilmiyorum, leia'da olması gereken bir şeyler eksikti. onu da siz bulun artık.

    bir de şu saberları her eline alan ustaymış gibi kullanabiliyorsa herkes jedi herkes sith zaten anasını satayım.
    rey hiç eğitim almadığı halde kylo'dan iyi dövüştü ilk defa kullandığı ışın kılıcıyla.

    hadi rey luke'un kızıdır,eğitimini almıştır ama hafızasını kaybetmiştir falan filan onu anlarım. lan finn nasıl dövüştü o ışın kılıcıyla? karşısındaki adam her ne kadar gerizekalı da olsa hem luke'dan hem sith lord'undan eğitim almış biri. üstelik adamda force var ulan! ay anlamadım valla.
    yukarıdakileri anlamadığım gibi bunu da anlamadım. kaçırdığım bir şey varsa biri beni aydınlatsın lütfen.
    film boyu içimde eksik kalan şeyleri son sahnede luke'u görünce bir nebze olsa da doldurdum gibi. yaşlanmış da olsa, luke skywalker işte. hala heyecanlandırıyor.

    !---- spoiler ----!

    şu yazdığım boşlukları sonraki iki bölümde doldurabilirlerse gerçekten şapkamı çıkarırım. ama zor. daha yazılacak tonla şey var. birkaç defa daha izlersem ancak oturur herhalde.

    aslında bu film en iyi şöyle özetlenir. evet gözleriniz bayram eder çünkü ciddi bir emek ve sonucunda bir şölen var. ama senaryo anlamında herkesin ağzını açık bırakan cinsten kopukluklar mevcut.

    ha yine de star wars'dur, saygımız sonsuz. kendi adıma, ne yapsalar izlerim. ama şunu biliyorum ki, bir daha 4-5-6 üçlemesi kadar iyi bir üçleme yapamayacaklar.
    yeni üçlemeden aynı tadı almayı bekleyenler varsa, bence oturup 4-5-6'yı tekrar izlesinler derim.

    neyse, çok uzattım.
    may the force be with you diyerek yorumumu sonlandırayım da gidip dayısına çekemeyen kylo-ren'e biraz daha söveyim. hak etti adi.

    edit: rey'le ilgili yeni bir teori eklendi. hala sinirlerim bozuk, evet.
    edit2: finn'le ilgili bir eleştiri daha eklendi. evet, hâlâ star wars'u düşünüyorum ve moralim bozuk. allahsızlar.
  6. açıkçası serinin hiçbir filmini izlemedim fakat bu kadar olumlu geri bildirim alınca tamamına vakit ayırmaya karar verdim. bu sefer de önce 1.yi izleme 5'ten başla 3 git falan tarzı şeyler söyleniyor. gereğini yapacağım artık, yılbaşı programı bile olabilir, ne mutlu.

    zerre spoiler okumadım tabi ki şu an resmen tabula rasa
    abi
  7. abartıldığı kadar kötü olmadığını düşündüğüm ilk sahnesiyle dahi tüyleri diken diken etmiş filmdir. star wars serisini seven bir insanın bu filmi sevmeme ihtimali yok denecek kadar az. ayrıca ilk kez star wars izleyecek genç nesilide kendine bağlayacaktır.
  8. son günlerde aşırı doz star wars çılgınlığından resmen kanser olacaz.

    daha seyretmedim. ama bir gün neden olmasın?

    popüler kültür artığı, vasat film, hüağk tüh iğrenç bir film demeden önce;

    (bkz: büyük lokma ye büyük söz söyleme)

    büyük konuşmamak lazım. sonra yalıyoruz o tükürüğü:)
  9. serinin vasat filmlerinden biri olmuş.
    !---- spoiler ----!

    hansolo öldü kimse yasını tutmadı ya, bunlar galaksiyi kurtardı arkadaş hala serserilerle başı dertte falan. senaryoda yetersizlik vardı, serinin diğer filmlerinde de koskoca güç felsefesi ve iyi kötü ayırdını habire vurdu kırdı boyutunda incelemek resmen vizyonsuzluk. örümcek adamdan ibret alınması lazım biraz.

    !---- spoiler ----!
    abi
  10. ilk imax deneyimimi yaşadığım film oldu kendileri
    !---- spoiler ----!

    star wars'un devamı olmasaydı gerçekten beğendim diyebilirdim ama senaryonun seriyle tam oturmaması, gücün anlamını bu kadar basitleştirmek hayal kırıklığına uğrattı açıkcası

    !---- spoiler ----!