1. benim gözümde günümüz internet teknolojisine bir tepki olarak doğmuşlardır. önemli insanlardır. üzerine gidilmesi, araştırılması gerekir.
  2. mutlu
  3. iskandinav mitolojisinde, vahşi, aptal, kısa ama iri, kaotik karakterlerdir.
    hiç evrilmeden günümüze kadar ulaşmıştır bunlar. sosyal iletişim ağlarında sıkça rastlanan bir türdür.

    (bkz: don't feed the troll)
  4. ya dalga geçme amaçlı ya da eleştirmek, taşlamak için yazan kişi. arada eğlenceli olsa da alaya alınacak şey var alınmayacak şey var.
  5. yanılmıyorsam, balıkçılığa dayanıyor bu sözcük. olta yemi anlamına geliyor.sosyal medyada trollerin yaptığı iş de yem atmak bir bakıma. ortalığı karıştıracak, kışkırtıcı söylemlerde bulunup insanları tartışmaya sürüklemek ve dikkat çekmektir amaçları. büyük çoğunluğu bilgisizdir. dogmatik bilgilerin dışına çıkmayı reddederler. tartışmalarında kendilerini tekrar etmekten öteye gidemezler. kendilerine gelen olumlu veya olumsuz her cevap egolarını şişirir; çünkü onlar için asıl amaç tanınmaktır.
  6. feedlememek lazım gelir.
  7. türkçe'de trol *kelimesi vardır ve ingilizce'deki karşılığı troll'ün yanında trawl, yani mhtpblt'in bahsettiği gibi olta yemidir.
    one
  8. çocukluğumun travması. asla yere inmeyen havada asılı renkli saçlar, koca gözler, buruşuk surat ve karşınızda (bkz: troll dolls)
  9. trol faaliyetleri yazarların, yazılanlar üstüne fevri çıkışları ile beslenir. yapılması gereken çok basittir,beslememek.

    çoğu durumda yönetimin yapacağı bir şey yok, özgürlüğü savunuyoruz zaten, özgür fikirleri. yönetim tarafından trolün uçurulması katma değer katmayacağı gibi özgürlüklere de darbe vuracaktır.

    ben şiddetin her türlüsüne karşıyım, benim başka bir insana vereceğim en büyük ceza onu görmezden gelmek ve kendimden mahrum bırakmaktır.

    sözlükte de trol faaliyetleri engellemenin en güzel yolu, trolü yalnız bırakmaktır.

    biz bunu daha önce küpa ile anlattık, masa ile anlattık, kerat cetveli ile anlattık yapmayın güzel kardeşim şu atmosferin havasını bozmayın.

    sözlük yazarlarından ricam lütfen bu insanları cevaplarınız ile beslemeyin, engelleyin, görmezden gelin ama lütfen cevap yazmayın.

    üzülerek söylüyorum bugün iki trol yazarı engelledim, onları cezalandırdım. kendimden mahrum bıraktım onları. verebileceğim en büyük cezayı verdim onlara.

    lütfen sizde onları cevap vermeyerek, engelleyerek cezalandırın.

    zaten bir süre sonra günahlarından arınarak, kardeşimiz olarak aramıza döneceklerdir.

    troll