1. önce 50 vakit farz kılınan, sonra kulis çalışmasıyla günde 5 vakte bağlanan ibadettir.

    bakınız hz. muhammed bu konuda ne diyor?

    !---- spoiler ----!

    “O zaman Allah ümmetime elli vakit namaz farz kıldı. Bu farziyeti yüklenerek döndüm. Derken Mûsâ Aleyhisselâma rast geldim.

    “Mûsâ (a.s.) bana, ‘Rabbin ümmetine neleri farz kıldı?’ diye sordu. “Onlara, ‘Elli vakit namaz farz kıldı’ dedim. “Musa (a.s.) bana, ‘RAbbine dön de şefaat et, zira ümmetin buna tâkat getiremez.’ dedi.

    “Bunun üzerine Rabbime Mürâcaat ettim. Allah Teâla şatrını (bir kısmını) indirdi. Ben yine Mûsâ’nın (a.s.) yanına dönerek durumu kendisine haber verdim: ‘Bir kısmını indirdi’ dedim. O yine, ‘Rabbine mürâcaat et, zira ümmetin tâkat getiremez’ dedi.

    “Ben yine Rabbime mürâcaat ettim. Alah Taâla kalanından bir kısmını indirdi. Mûsâ Aleyhisselâmın yanına yine döndüm. O tekrar, ‘Rabbine dön, zira ümmetin buna dayanamaz’ dedi. Bir daha müracaat ettim.

    “Allah Teâla, ‘Onlar beştir, yine onlar [sevap itibariyle] ellidir. Benim nezdimde hükm-ü kaza değişmez’ buyurdu. “Musa’nın yanına döndüm. O yine, ‘Rabbine dön’ dedi.” “Ben de, ‘Artık, Rabbimden utanır oldum’ dedim.” "

    !---- spoiler ----!
    kaynak: Müslim, İman: 263; Ahmed Naim, Sahih-i Buharî Muhtarası Tecrîd-i Sarih Tercemesi. (Ankara: Diyanet işleri Başkanlığı Yayınları, 1981), II/277.

    burada farz kılan allah'ın ümmetin neye dayanıp neye dayanamayacağını bilmediğinin anlaşılmasına mı yanarsın, gide gele namazın vakit sayısının düşürülmesine mi yanarsın, musa(a.s.)'nin öğütlerine mi yanarsın, neye yanarsan yan.

    buradan inanan kardeşlere sesleniyorum, bence toplu dua ile bunu 01.01.2017'den başlamak suretiyle 3 vakitte bağlarsınız. haydi bir gayret...

    bu arada bu konuda güzel bir soru-cevap örneği için; http://www.sorularlaislamiyet.com/qna/3760/mirac-gecesi-namaz-elli-vakitten-bes-vakite-mi-indirilmistir-peygamberimizs-a-s-ile-hz-musa-arasinda-gecen-konusma-dogru-mudur-bu-konusmanin-hz-musa-ile-olmasinin-hikmeti-nedir.html
  2. kuranda salat olarak geçen ifadenin karşılığı olduğu düşünülen sözcük. ancak ahzab 43 ve 56 ya gelindiğinde salatı namaz olarak çevirdiğinizde çeviri çuvallar. bunu gören bazı çevirmenler her yerde namaz olarak anlam verdikleri kelimeye birden destek olmak anlamını verirler.
    kuran da salat ul fecr (gündoğumu salatı) ve salat ul işa (günbatımı salatı) olarak belirlenmiş 2 vakitte iken, (eski zamanlarda saat mi vardı allasen), kurandan dayanak bulamayacak şekilde sayısı 5 e çıkarılmıştır.
    şimdi kendinizi hz peygamberin yerine koyun. size farzedelim ki vahiy gelsin. bunu insanlara nasıl duyuracaksınız? ahhh, salat o işte.
  3. güneşin doğmadığı veya batmadığı yerlerde (dönencelerin dışı) yerine getirilme imkanı bulunmayan din direğidir.

    bütün dünyada olan bir ölçek bulup ona bağlamak bu kadar mı zor?

    kılanların namazını allah kabul etsin. saygılar.
  4. bel ağrılarına iyi geldiği söyleniyor.
  5. ben hep yoga yaptığım için, etkilenmediğim ibadet şekli

    tdk'ya göre ironi;
    1. isim, edebiyat gülmece
    2. söylenen sözün tersini kastederek kişiyle veya olayla alay etme

    vikipedi'ye göre ironi;
    (eski yunanca: eironeía), söylenenin tam tersinin kastedildiği ifadedir. söylenen ya da yapılan eylem, ciddi görüntüsü altında, karşıt söylenceyi ya da eylemi, çelişki noktasına çekmeyi hedefler. mizahdan farklı olarak, ironi daha eleştirel yaklaşır. ironi mimik, jest ve tonlama ile söylemek istenenin altını, dolaylı çizer.
    sokrates'in diyalog yöntemi iki aşamadan oluşur. birincisi ironidir. sokrates, muhatabının kesin doğru olduğunu düşündüğü bilgileriyle ilgili çeşitli sorular sorarak bu bilgilerin gerçekte tartışmaya açık olduğunu kanıtlar.[kaynak belirtilmeli] ikinci aşama ise maiotiktir. sokrates bu aşamada yine ustaca sorduğu sorularla muhatabının zihninde doğuştan var olduğunu düşündüğü gizli bilgileri ortaya çıkarır.

    - teşekkürler
    izumi