• izledim
    • izlemek istiyorum
  • youreads puanı (8.78)
kibar feyzo - atıf yılmaz
sevdiği kız olan gülo ile evlenmek isteyen feyzo başlık parasını toplamak için istanbul'a gider.şehirde gördüklerinden sonra aslında maho ağa'nın köylüleri köle gibi kullandığını anlar ve ağa'ya karşı mücadeleye girişir. feyzo, köylüleri feodal sisteme karşı ayaklandırır, onların bilinçlenmesini sağlar. ancak ağa'yı devirmek pek de kolay olmayacaktır.
  1. ağa kalleş, köylüler kardeş
  2. türk sinemasının zirvesidir. bir daha böyle cesur ve zekice bir film çekilebileceğini sanmıyorum. içinde fakirlik sistem eleştirisi olsa da umut olduğunu bilinçaltınıza ince ince işler. sadece adile naşit'in şu repliği için bile izlenebilir ''vur ula essogluessek o sopa bizim elimize geçmez mi?'' şener şen'in şu repliği ise güldürürken düşündürür '' hepiniz topu topu 141-142 başsınız''

    bir efsane.
  3. türk sinemasının zirvesidir denmiş, efsane denmiş, altına imzamı atıp daha fazla yorum yapmadan uzaklaşıyorum.
  4. arzu filmin mavi boncuktan sonra en iyi oyuncuları topladığı filmlerden biridir.kemal sunal,müjde ar,şener şen,ilyas salman,erdal özyağcılar,adile naşit,ihsan yüce.filmdeki hikayeye bakılırsa senaryoda ihsan yüce'nin katkısı vardır çünkü kendisi sosyal meseleler üzerine ciddi mesai harcayan ve bunu sinema dilinde rahatça ifade edebilen nadir sanatçılardandır.bazı film olur ki mesaj kaygısı öne geçer propaganda kısa filmi izlemiş olursunuz ama kibar feyzo'da tam da bu toprakların hikayesini anlatır.sevda hikayeleriyle değişim arzusu birbirinden ayrı değildir.
  5. bir kemal sunal klasigi. ustad yine harika noktalara esprili tarziyla parmak basmis. uzerinden gecen 38 yildan sonra bile hala guncel, hala keyifle izlettiren, hala duzenin 1 gıdım degismedigini gosteren...
  6. hacı hüso'yu canlandıran (bkz: ihsan yüce) nin kaleminden çıkma bir şaheser. mekan olarak hatay'ın reyhanlı ilçesinde çekilmesi de değişik bir not olarak burada kalsın. ayrıca, hala kullandığımız bir sürü repliğin geçtiği filmdir. feyzo ile köyün hoca arasındaki abdest alma sahnesinde geçen pazarlık sahnesi dinde pazarlık sünnettirden kaynaklanıyor galiba.
  7. ne garazın var bana
    uyu da zıbar ana
    hasret kaldım avrada
    bi tadam kana kana

    uyku girdi bedene
    içim geçir e ana
    içine ettin işin
    azına sıçam aney
  8. kovmirem ula itoluit
  9. an itibariyle star tv'de gösterilen muhteşem film. şu sansür olayının bokunu çıkarmasalar filmin tadından yenmeyecek. zırt pırt ses bipleniyor. oysa ki tv'de o kadar biplenmesi gereken pislik yapımlar varki keşke onlarla uğraşsalar da bu güzelim filmleri lekelemeseler.

    feyzonun saldırısına uğrayan sakine kadın ve hoca korkuyla evden dışarı atarlar kendilerini. daha sonra sakine kadınla köyün hocası arasında geçen o efsane dialog:

    !---- spoiler ----!

    - sakine kadın: geberse de almam o kahpeyi. sen bir kez daha okuyup üflesen

    +hoca: hele sen ne diyisen sekine kodın, biraz daha kalsak o bizi üfler.

    !---- spoiler ----!
  10. senaryo, mekan, oyunculuk... tam bir şaheser, ajitasyonsuz siyasi bir filmdir.