• izledim
    • izlemek istiyorum
  • youreads puanı (8.64)
korkusuz korkak - natuk baytan
hayatı başarısızlıklarla dolu olan mülayim keleşoğlu ithalat ihracatta memur olarak çalışmaktadır. bütün hayatı gittiği hastanede raporlarının karışması ve altı ay sonra öleceği haberini almasıyla değişir. aynı anda milli piyangodan da büyük ikramiyeyi kazanan mülayim bundan sonraki süreçte korkusuzluğuyla bambaşka bir insan olur. sonrasında öğrenir ki hasta değil, aksine çok sağlıklıdır. ancak geri dönülmez bir yola girmiştir mülayim.
  1. türkiye'de absürt sinemanın ilahı, yönetmen natuk baytan, nam-ı diğer (şaryo natuk)'un kamerası sürekli hareket halindedir ve kemal sunal ile birlikte absürt mizahın en iyilerini çekmiştir. yedi bela hüsnü, sahte kabadayı, sakar şakir, avanak apti gibi.

    filme dönecek olursak anlatacaklarım **spoiler** içerir. gerçi kemal sunal filmleri için (spoiler) gereksiz bir kavram ama yine de ben ibareyi iliştireyim.

    filmde tezatlıkları ilk olarak filmin isminde görürüz (korkusuz korkak)
    sonra baş karakterde (mülayim sert)
    yarattığı kötü karakterler yerlere yatırır. ayı abbas, gaddar kerim, gerzek hamdi (cefakar arkadaşımız gerzek hamdi), bu tip karakter isimlerine natuk baytan komedilerinden aşinayız.

    mülayim sert'in raporu, mülayim ters ile karışır. işlerinin ters gitmesine sebebiyet verir bu durum. poker sahnesi, ardından gelen rus ruletiyle birlikte, izlediğim en komik sahnelerden birine imza atar yönetmen.

    piyangodan çıkan parayı, üzerine kredi çekip, hemde yedi ay vadeli kenef açan mülayim, kendine kiralık katil tutan mülayim, dilenciden borç alan mülayim, bombayla tenis topu oynayan mülayim, attığı para dik gelen mülayim...

    bunlar natuk baytan evreninde olması muhtemel olaylar silsilesidir.

    maalesef filmlerin bir çoğu restore edilmesine rağmen televizyon dışında bir yerden edinip seyredememek üzüyor. her haltı sansürleyen zihniyetin sunumuyla idare ediyoruz.
  2. lakaplarıyla zihinlerde unutulmaz yer eden bir filmdir. bombacı mülayim, ayı abbas, sansar selim, gaddar kerim ve fedakar arkadaşınız gerzek hamdi.
  3. "bu saatten sonra gelen paranın içine..." diyip piyangodan çıkan parayla istanbul'un en güzel tuvaletini yaptırdığı filmdir.
  4. bağımlılığım olan türk sinemasının en büyük eseri.
    repliklerin olmadığı sahneleri bile kafamda canlandırabildiğim bir başyapıt.
    mülayim sert'in hayatındaki keskin twistler ile şenlenen film esasında kendisindeki değil etrafındaki insanların da aynı twistlere sahip olduğunu göstermekte.
  5. hayat hikayesi olarak walter white karakteriyle neredeyse örtüşen bir baş role sahip film.

    *bilindiği üzere walter abimiz doktorundan çok hasta olduğu haberini alınca hayatında ciddi değişikliklere gitmeye karar verir, mülayim sert de 6 aylık ömrünün kaldığını öğrenince başka işler peşinde koşmaya başlar.
    *özü itibariyle iyi bir insan olan olan kimya öğretmeni, kazandığı para oranında kötü bir kişilğe bürünür.mülayim abimiz de piyangodan çıkan paradan sonra artık eskisi gibi değildir.
    *walter reyiz, kötü adamlara, mafyaya, sokak serserilerine karşı amansız savaşa girer, mülayim ise ayı abbas, gaddar kerim ve sansar selim'e hadlerini bildirir.
    *hikayelerinin sonlarına doğru walter abimiz bu işi kişisel zevki için yaptığını itiraf eder, aynı şekilde mülayim de ''ben bu saatten sonra gelen paranın anca içine sıçarım'' diyerek yaptığı her davranışın altında yatan sebebi açığa vurur.
  6. türk sinemasında çığır açmış film. aksiyon sahneleri ve efektleri ile günümüze kadar örnek teşkil etmiş ve sinema sektöründe öncül rol oynayarak ülkemiz için bir mihenk taşı olmuştur.

    mesela yani.
  7. içinde türk sinema tarhinin en iştah açıcı yemek sahnelerinden birini barındıran kült film.

    kısacası, yemek yerken, hele ki sevdiğim bir şey yiyorsam izlemeyi sevdiğim bazı şeyler var. bu, how i met your mother'ın "best burger in new york" bölümü, herhangi bir kemal sunal ya da ertem eğilmez filmi, marvel cinematic universe filmlerinden bir kaçı şeklinde varyasyonlanabiliyor. ha bir de muzaffer izgü'nün ökkeşi kitapları da iştah açar. neyse, korkusuz korkak filminde mülayim (bkz: kemal sunal) perhizde olduğu için haşlama patates yerken tüm ofisin hunharca kebaba, pilava abandığı bir sahne vardır ki. oy dersiniz. neyse yazarken bile hallendim, dabulyudabulyudabulyu nokta yemeksepeti nokta kom