• izledim
    • izliyorum
    • izlemek istiyorum
  • youreads puanı (6.94)
the flash
geçmişinde büyük bir trajedi yaşamış barry allen, central city polis birimi’nde çalışan ve suçluların arkalarında bıraktıkları ipuçlarını toplayan bir adli laboratuvar asistanıdır. talihsiz bir yıldırım kazası yaşamasının ardından süper hız gücüne sahip olan barry, flash kimliğine bürünür ve kötü adamları adalete teslim etmeyi kendine görev edinir! cw kanalında yayınlanan arrow dizisinin spin-off'u olacak yapım; dc comics evreninin bilinen kahramanlarından, adalet birliği üyesi flash’ın gençliğini anlatacak.
  1. 2. sezon 18. bölüm!---- spoiler ----!

    bu sezonun en kötü mantık hatalarıyla dolu bölümüydü. barry'i gerizekalı gibi gösterdiler. adam teslim etmiş wally'i, zaten ondan daha hızlısın, hangi kafayla hızını verirsin. seyirciyi de aptal yerine koydular. başından beri böyle olacağı belliydi. keşke farklı bir şekilde hızını kaybetseydi de bu şekilde izlemeseydik the flash'i. içim yandı resmen.

    tek güzel yanı cisco'nun güçlerini geliştirmesiydi. zaten bu sezonu o kurtaracak gibi. barry beynini öteki dünyalarda bırakmış heralde.

    !---- spoiler ----!
  2. ben barry karakterini çok seviyorum ya. ama son bir kaç bölümdür kendisinde değildi. son bölümden sonra silkelenip kendine gelmesini bekliyorum.
    s 02 ep 21
    !---- spoiler ----!

    bu bölümün ilginç yanı speed force'tu kesinlikle. güzel işlemişler. yine annesini gördük. barry'nin artık geçmişe üzülmeyi bırakması ve kabullenmesi gerekiyordu. gerçekten o kısımlar güzel yazılmış. iris'le balıklama bir ilişkiye atlamamaları ve sadece sarılmaları da güzeldi. bu kısımlar için benden aferini kaptı senaristler.

    ama gel gelelim. barry'nin babasının son iki bölümde tekrar diziye gelmesi dengeleri bozdu. zaten ben adamın gidişine de sinirliydim. çünkü hapisten çıkan oğlunu yıllarca görmeyen bir insanın çocuğundan kaçar gibi uzaklaşması çok anlamsızdı. dönmeside çok ani oldu ve yok oğlum kendini feda etme triplerinde gezindi. ya madem oğlunu çok düşünüyorsun kaç aydır neredesin adam? joe karakteri barry'nin gerçek babasıdır. bak adam kendi öz oğlunu yıllar sonra buldu bırakmadı. barry'nin babası iyi bir insansa neden oğlundan kaçtı. işte burda bir tutarsızlık var.
    sezon finalinde bu adam yine gidici gözüküyor. joe varken kendisininde babalık yapması dengeleri çok bozduğunu düşünüyorum. zaten süperkahramanların ailesi çok uzun yaşamazlar.

    ileriye dönük spoiler (internetteki tahminlere göre)

    john wesley shipp'i babası olarak öldürüp, maskeli adam jay garrick olarak yeni mentor gibi diziye dahil edecekler diye söylentiler okudum. eğer olursa mantıklı bir karar olur. bir yandan joe öteki taraftan wells bir de kendi babasıyla dizide çok fazla baba figürü oluyor.
    !---- spoiler ----!
  3. !---- spoiler ----!

    bu bölümde speed force'u tam bir matrix ortamı yapmışlar, özlemisim matrix'i başka bir açıdan da olsa görmek guzeldi. ayrıca barry'nin can verme sahnesi ve final sahnesinde toplanmış meta insanlar gelecek bölümün çok iyi olacağını gösteriyor. matrix'in son filminde yüzlerce adam smithle kapışması gibi olabilir.

    !---- spoiler ----!
    abi
  4. s 02 ep 22
    !---- spoiler ----!

    geçen bölüm için yaptığım yorumda henry allen karakterinin hikayede tutarsızlık yaptığı ve bir şekilde diziden çıkması gittiğini söylemiştim. nitekim doğru bir kararla dizinin geleceği için öldürdüler.
    lakin adama gider ayak bir love interest koymaları düşündürdü ve ölümünü çok daha anileştirdi.
    zoom'un barry biz seninle aynıyız aslında düşüncesi de onun bakış açısıyla farklılık yarattı. benzer çocukluklar yaşamışlar ve barry zoom'un aksine sevilen bir insan. bunu kaldıramadığını ve barry'nin kıskandığı karakterini yok etmek için babasını öldürüşünü izledik. trajik bir sahneydi zaten süperkahramanların ailesi pek yaşamadığından artık izlerken çok fazla etkilenmiyorum.

    black siren'ı sevdim. ama keşke diğer metahumanlardan o dışarıda kalsaydı ve bir bölüm daha görseydik. laurel hakkında konuşmalarda iyiydi. cenazesine gitmediler bari anmış oldular. yinede cisco'nun laurel ile iletişimini düşünürsek ikisi arasındaki sahne biraz daha duygusal olabilirdi. yada black siren onlara saldırırken laurel diye seslenebilirdi. o kısım biraz yavan kalmış.

    bölüm genel olarak güzeldi ama son zamanlarda the flash kendini tekrara düşmeye başladı. klasik bir bölümdü. heyecanı bir türlü hissedemedim. keşke daha farklı bir plot line olsaydı.
    zoom'un asıl planını göremedik. gelecek bölümün teaserında benimle yarış demiş.

    bu yarış olaylarını saçma buluyorum açıkçası. adamın babasını öldürmüşsün gel yarışalım diyorsun. doğru dürüst bir kavga sahnesi görmek istiyorum. kan gövdeyi götürmeden bu savaş bitmemeli.

    sezon finalinden beklentilerim çok yükseldi. çünkü zoom gerçekten işinin hakkını veren bir düşman. psikolojik olarakta caitlin'i çökertmesi, saldırı tarzı, kimliği ve motivasyonu güzel işlendi. umarım yenilişi de güzel olur.


    !---- spoiler ----!
  5. !---- spoiler ----!

    cisco artık su yeteneklerini bi kavrasa diyorum, kac bölümüdür bi acemilik almış gidiyor. kendisini geliştirmesi gerekirdi karaker utumuna göre. bi de sezon finali geldi hala bisi yok.

    !---- spoiler ----!
    abi
  6. !---- spoiler ----!

    bu sezon finalinden sonra ben olsam cw evrenini baştan düzenleyip seyircinin eleştirilerine göre istediği düzeye getirirdim. justice league flashpoint paradox'da yaşananlara göre flash'ın annesini kurtarması yaşanmış bütün olayları değiştirmişti. the cw, dizilerine çekidüzen vermeli.

    !---- spoiler ----!
  7. !---- spoiler ----!

    şimdi son durumda annesinin öldürülme sahnesinde tam 4 adet gelecekten gelen flash var. bunlardan ilki flash'ın çocuğunu dışarı çıkaran gerçek flash, ikincisi daha güçlü olduktan sonra annesini kurtarmaya gelen fakat orada gelecekten gelen diğer flash'ın ki bu 3. flash oluyor uyarısı ile geri dönen flash. 4. ise en son sezon finalinde gelip annesini kurtaran flash. şimdi ilk ikisi zaten kendi zamanlarına geri dönüyor.4. muhtemelen hapse gircek. fakat üçüncü ise 3. sezonun flash'ı olmak üzere bugüne gelcek. yani esas oğlan 3. flash. flashpoint paradox buradan başlayacak bence.

    !---- spoiler ----!
    abi
  8. 2.sezon finali
    !---- spoiler ----!

    sözde zeki olarak gösterilen karakterlerin cisco, caitlin, wells, jesse, iris'in bir araya toplanıp ellerinde bir takım silahlarla(bazıları bozuk) dizinin gerçek kahramanı barry'i bir hücreye tıkıp kendi başlarına süperkahramancılık oynadıkları ve yüzlerine bulaştırdıkları bölüm oldu. böyle bir ekip nasıl oluyor da bu kadar salak bir planla dünyaları yoketmeye çalışan ruhhastası bir kötüyü alt ediceklerini sanıyorlar. hadi joe çok zeki bir insan değil daha çok hisleriyle hareket eden bir amcamız. wells sen hangi hakla hizmet barry'i kapatırsın? bir de anlamadığım bırakın barry'i öldürsün zoom'u ne yapacaksınız hücreye mi atacaksınız? böyle bir risk almaya değer mi?
    zaten planlarının bozulacağı caitlin'in sahte oyunculuğundan o kadar belliydi ki gülmeden duramadım. zoom şimdi hepsinin boynunu tek tek kırar diye düşündüm. tabiki de ölmediler. aslında hepsi orada ölmeliydi ve barry tek başına zoom'u yenmeli olanları düzeltmek için herşeyin başladığı yere annesinin ölüm anına dönmeliydi.
    günü kurtarıp yıllardır görmediği birlikte yaşamadığı kafasında idolleştirdiği babasının ölümünü aşamadı evet. ama yinede geçmişi bu kadar değiştirmenin kötü bir sonucu olmalı.
    ve barry'nin bunu bilmesi gerektiğini biliyoruz. hatta zoom'u öldüren time wraithlerin barry'i kovalaması gerekirdi. belki 3. sezonda görürüz onları tekrar.
    aslında bu kadar geçmişe gitmek yerine bir gün öncesine veya sezon başına gidip zoom hakkında kendini uyarabilirdi. böylece işler daha kötüye gitmeden icabına bakabilirlerdi.
    düşük tempolu bir sezon finali izledik. flashpoint paradox'un olacağı daha geçen sezon finalinden belliydi. hatırlarsanız 1. sezondaki barry annesini kurtarmaya gittiğinde kendinin başka bir halini görüyor (2 numaralı barry). ve bu 2 numaralı barry, 1 numaralı barry'e bunu yapmaması için kafa sallıyor. işte o 2 numaralı barry muhtemelen 3.sezonda hatasını düzelten barry olacak. bir şekilde herşey eski haline dönecektir ama öncelikle barry'nin annesini kurtarmayı denemesi gerekli ki neden kötü bir sonuca varacağını öğrensin.
    jay garrick'in barry'nin babasını doppelgangerı çıkması uzun zamandır beklediğim bir şeydi ama keşke iki flashi doğru dürüst beraber görseydik.
    yalnız the flash'te ölüm konusunu arrow'a nazaran çok daha derin işlemelerini seviyorum.
    özetle sonunu sevdiğim bir finaldi. başlarda çok sıkıldım.

    !---- spoiler ----!
  9. kötü adamların daha karizmatik olduğu dizi.