1. nietzsche'ye göre oluş'a dahildir, onun içindedir. ve bu yaratı, icad edilmiş 'olmaklık' çeperindeki izafe edişler, bu çeper dışını hiç bir daim işaret edemezdir.

    ' her şeyin yinelenmesi, bengidönüş; oluş dünyasının en aşkın yaklaşımı, mülahazanın zirvesidir.
    oluş'a varlığın karakterini vurmak, bu kudrete yönelik en yüksek iradedir. '

    nietzsche'yi burada güç istencini yererken görür gibi oluruz lâkin bu bahsettiği ' kudrete yönelik en yüksek irade ' güç istenci'nin logosla katışık halinin tasviridir. onun tahayyülündeki, üstinsanda zuhur edecek güç istenci ise izafe edişini mahkum ediş ve memnuniyetsizlikle yapmayandır. çünkü üstinsanın güç istenci, logossal kapatımlılıktan azadedir.
    o, tarif edilen, izafe edilen her şeyden azadedir. ve izafe edişten de. o, izafe oluştur.