-
tek mekan ^:ermitaj müzesi^, tek kamera, tek plan, 99 dakikalık kesintisiz tek bir çekim. benzersiz ve cesur:
(bkz: russkiy kovcheg - aleksandr sokurov) -
(bkz: locke) film bildigin sadece araba icinde geciyor. eleman gidiyor yolda, bizde hikayenin icinde. -
(bkz: phone booth - joel schumacher)
collin farrel'ın iyi iş çıkardığı dozunda gerilimi ile telefon kulübesi keyifli bir seyirdi.
yukarıdaki yorumlarda iyi örnekler zaten verilmiş.
(bkz: panic room -david fincher)
(bkz: the mist - fran darabont)
(bkz: 127 hours -dany boyle)
örnekler verilebilir.
saw ve the cube'u de es geçmeyelim.
benim hitim tek mekan sayılır mı sayılmaz mı bilemem ama girdiği kapan ve döngü neticesinde (bkz: groundhog day -harold ramis) -
bunlardan en sıradışı olanlarından bir tanesi de tommy lee jones ve samel l jackson'ın oynadığı bir apartman dairesinde karşılıklı olarak münazara eşliğinde geçen iki insanın birbirinin inanç ve yaşam tarzlarını sorguladığı, uzun metrajlı bir filmde görülebilecek en zengin dialoglara sahip the sunset limited'dır. yönetmen koltuğunda yine tommy lee jones iyi bir iş çıkarmış. iyi bir film için bazen inanılmaz bütçeler, görsel efektler, yeşil ekranlar, devasa şeyler mekanlar, figüranlar, gerekmediğini kanıtlayan bir yapım. -
the man from earth
tape -
(bkz: tape - richard linklater) -
araba hareket halinde olmasına rağmen tek mekan sayılırsa tom hardy'nin oynadığı lock bu filmlere güzel bir örnek olarak verilebilir. sıradan ve basit görünen bir konuya sahip olmasına rağmen film insanı hiç sıkmıyor. oyuncuları ayrı, yönetmeni ayrı takdir etmek gerekir bu konuda. -
(bkz: 9 - ümit ünal) -
(bkz: cyberbully - ben chanan) -
reservoir dogs
the sunset limited.