1. (bkz: sakallı celal)
    (bkz: bu kadar cehalet ancak tahsil ile mümkün)
    verilen cevaplar ile teist-ateist herkesi aynı potada eriten bütünleştirici sorudur.

    kavramların içi o kadar boş ki zihinlerde, kimse neyden bahsettiğini dahi bilmiyor; bildiğini düşünüyor. galat-ı meşhur ön kabullerle zanlar beyan ediliyor sürekli; hava çiğneniyor.

    öncelikle, bir varlık veya olgu ''tanrı'' olduğu için yaratmaz; yarattığı için ''tanrı'' sıfatına haiz olur. yarattıktan sonra aldığı bir sıfattır bu ''tanrılık''. üstelik, farz edelim ki bir şahıs/olgu bir şeyler yarattığını iddia ediyor, bu yarattığı şey'i örneksiz mi yarattı? ölçülü mü yarattı? ve sair bir ton daha sabit bilgi gerekir bu sıfata haiz olması için. kuru kuruya ''yaratmak'' hiçbir şeyi ''tanrı'' yapmaz. işte bu kısımları atlayıp, çarpık ve olgunlaşmamış zanlarla ''tanrı neden bir şeyler yaratır '' gibi bir soruya cevap yetiştirmek füzuldür.

    ben bir müslüman olarak soruyorum; eşya'nın yaratıldığı iddiasını, objektif olarak temellendirebilecek birileri var mı? ne tür bir yaratmadır bu peki ? ilk önce bu cevaplar taraflarca sabitlenmeden ''neden'' sorusuna cevap verilebilir mi?

    bir müslüman olarak bunu istemem oksimoron oluşturmuyor ayrıca.

    cevaplanması isbata tabi sorudur.
    t

mesaj gönder