1. şiir sadece insanın duygu ve duygu durum bozukluklarına hitap etmez, insanlar yazılan her şiir, çekilen her film kendi duygularına hitap etsin istiyor, şiire sanata böyle bakılmaz.
  2. esas mevzunun döndüğü yer.
  3. "şöyle yazıyor èluard:

    ta başından, ozan her şeyin işine yarayacağını bilir. sanrı, yürek temizliği, öfke, bellek, sağı solu belli olmayan yaşlı proteus, eski öyküler, güncel olaylar, masa ve mürekkep hokkası, tanıdık olmayan görünümler, gece yolculuğu, birdenbire anımsanan anılar, tutkunun geleceği, düşüncelerin, duyguların, nesnelerin ateşlenmesi, gözle görülmeyen çıplaklık, çıplak gerçek, dizgelerin yumuşaması, saçmaya ulaşana dek mantığın yok olması, baskı altına alınamayan usa ulaşıncaya kadar saçmanın kullanılması, şiirin uyumunu sağlayan işte bunlardır – sessizlerin, seslilerin, hecelerin, sözcüklerin ustaca veya acemice bir araya getirilmesi değil."

    (bkz: kaynak)