-
1- Lord of the rings üçlemesi (her birini yüzer kere izlemısımdır herhalde)
2- Matrix üçlemesi (aynı şekilde)
3- Total eclipse
4- The sunset limited
5- Fight club (hemen her listede vardır zaten)
6- Hachiko
7- When nietzsche wept ( sadece "wagner you make music sick" sahnesi için bile bu listeye girebilir https://www.youtube.com/watch?v=98yImnagFt4 "
8- Waking life ( oldukça boğucu ve yoğun olmasına rağmen hoş bir tad bırakıyor )
9- Godfather (1-2)
10- Jacques mesrine serisi
Talk to my animals! -
güzel başlık bakalım neler çıkacak.
1- shawsank redemption
2-fight club
3-prestige
4-inception
5-godfather
6-v for vendetta
7-pulp fiction
8-the green mile
9-leon: the professional
10-the pianist
bir partide yerlilerden yapacak olursak bir çırpıda aklıma gelenler,
1-eşkiya
2-canım kardeşim
3-vizontele
4-bir zamanlar anadolu'da
5-hababam sınıfı
6-masumiyet
7-herşey çok güzel olacak
8-kaybedenler klubü
9-pardon
10-kelebeğin rüyası -
dogville - lars von trier
l'ecume des jours - micheal gondry
on the waterfront - elia kazan
manhattan - woody allen
No country for old men - joel coen, ethan coen
eternal sunshine of the spotless mind - micheal gondry
the grand budapest hotel - wes anderson
the deer hunter - micheal cimino
jagten - thomas vinterberg
east of eden - elia kazan
Bu listeye synecdoche new york, vicky cristina barcelona, babalar, dolar üçlemesi ve once upon a time in america eklenebilir. -
seventh seal
persona
the lobster
dog tooth
king of comedy
le herisson
the return( vozvrashchenie)
the apartment
y tu mama tambien
valerie and her weeks of wonders -
1-fight club
2-esaretin bedeli
3-equilibrium
4-v for vendatta
5-predestination
6-the big lebowski
7-3 idiots
8- batman the dark knight
9-catch me if you can
10-donnie darko -
benim için en iyi film demek, sıkılmadan yüzlerce kez izleyebileceğin film demektir.
1. (bkz: fight club - david fincher)
2. (bkz: interstellar - christopher nolan)
3. (bkz: big fish - tim burton)
4. (bkz: the curious case of benjamin button - david fincher)
5. (bkz: the wolf of wall street - martin scorsese)
6. (bkz: the book thief - brian percival)
7. (bkz: mr. nobody - jaco van dormael)
8. (bkz: whiplash - damien chazelle)
9. (bkz: the imitation game - morten tyldum)
10. (bkz: ex machina - alex garland)
bonus: (bkz: me and earl and the dying girl - alfonso gomez-rejon) -
ne zaman böyle listeler görsem, ne kadar az film izlediğim, ne kadar az okuduğumu düşünürüm. mesela iran filmlerini pek keşfedemediğimi, hint usta satjajit ray filmlerine neredeyse hiç girmediğimi, kurosowa haricinde pek japon filmi bilmediğimi hatırlarım. netice olarak biraz daha batı damak tadına yakın bir zevke sahip olmuşum sanırım.
filmin hatıralarda unutulmayacak izler bırakması ancak filmi izleyen kişinin ruh halinin filmle çakışması mümkün oluyor. bir film ancak böylece iyi film kategorisine girebilir. dolayısıyla bazı filmler var ki onlara tekrar dokunmamak gerek, kafanın mahzeninde nadide bir köşede bekletmek gerek. tekrar tekrar izleyerek izleri lakçkalaştırmamak gerek.
bisiklet hırsızları - de sica
bana alfredo garcia'nın kafasını getirin - peckinpah
bereketli topraklar üzerinde - erden kıral
dial m for murder - hitchcock
underground - kusturica
andrey rublev - tarkovsy
400 darbe - truffaut
apocalypse now - copolla
brewster mccloud - altman
piyano piyano bacaksız - tunç başaran
nazarin - bunuel -
liste uzun aslında, ayrıca en iyi der miyim bilmiyorum ama en sevdiklerimden diyebilirim;
el abrazo de la serpiente - ciro guerra
stalker - andrei tarkovsky
zerkalo - andrei tarkovsky
zorba the greek - mihalis kakoyannis
jeder für sich und gott gegen alle - werner herzog
bir zamanlar anadolu'da - nuri bilge ceylan
mia aioniotita kai mia mera - theodoros angelopoulos
bad ma ra khahad bord - abbas kiarostami
el-haimoune - nacer khemir
rashomon - akira kurosawa
ek:
you were never really here
shichinin no samurai - akira kurosawa
the lord of the rings (hepsi, ama en çok ilk ikisi)
matrix 1-2
solaris
yol, duvar, belanın yedi türlüsü, canlı hedef, katırcılar, umutsuzlar, sürü, bahoz
love and death
il buono il brutto il cattivo, giu la testa, nazarin
seventh seal
nîveheyv
kara tahta
baran - majid majidi
memorias del subdesarollo
pi
gandahar, akira, heavy metal, ghost in the shell
before the rain
vavien, sevmek zamanı, kuyu, gemide, a ay, kış uykusu
city of god
white god
beasts of no nation
paths of glory
mandalinalar
neredesin süpermen
le samouraï
kirazın tadı
kwaidan
arrival, annihilation
alphaville
following
liste böyle uzar gider... -
the usual suspects
12 angry man
der himmel über berlin
gemide
nuovo cinema paradiso
amarcord
satantango
swing
the man who wasnt there
oldboy
ilk onda yer alması gereken çok film var ama biz de bi kıyak geçelim yani afedersiniz.