-
uçurtmayı vurmasınlar- tunç başaran
deli deli kulakları küpeli- kartal tibet
noviembre- achero mañas
schlinder'in listesi- steven spielberg
the pianist- roman polanski
the boy in the striped pyjamas- mark herman
full metal jacket- stanley kubrick
gadjo dilo- tony gatlif
into the wild- sean penn
hotel rwanda- terry george
snowpiercer- bong joon-ho
dreamers- bernardo bertolucci
taare zameen par - aamir khan
kendimi tutamadım listemde 13 film var. -
neye göre en iyiler seçiliyor diye biraz düşündüm, kendimce en çok etkilenme oranıma göre bir sıralama hazırladım. izlediğim dönemdeki ruh halim, kendime göre eğlence anlayışım, ufkumu açma oranı vs her şey dahil edildiğinde en beğendiğim, etkilendiğim filmler listesi böyle oluştu. klişe team'e başvurumu yaptım.
(bkz: the matrix - andy wachowski ve lana wachowski)
(bkz: x-men origins; wolverine - gavin hood)
(bkz: lucky number slevin - paul mcguigan)
(bkz: apocalypto - mel gibson)
(bkz: scarface - brian de palma)
(bkz: hannibal rising - peter webber)
(bkz: kader - zeki demirkubuz)
(bkz: interstellar - christopher nolan)
(bkz: bir zamanlar anadolu'da - nuri bilge ceylan)
(bkz: wall·e - andrew stanton) -
bu listedeki filmlerin özellikleri; tekrar tekrar izlenmeleri, tekrar izlendiklerinde de ilk izlendiklerindeki etkiyi yaratmaları oldu benim için. bu durumdaki liste şu şekilde oluştu: ^:sıralama rastgele yapılmıştır^
(bkz: back to the future - robert zemeckis)
(bkz: dirty rotten scoundrels - frank oz)
(bkz: edge of tomorrow - doug liman)
(bkz: monsters, inc. - pete docter)
(bkz: oyuncak hikayesi - john lasseter)
(bkz: pulp fiction - quentin tarantino)
(bkz: saving private ryan - steven spielberg)
(bkz: schindler's list - steven spielberg)
(bkz: the matrix - andy wachowski ve lana wachowski)
(bkz: the usual suspects - bryan singer)
(bkz: snatch - guy ritchie)
(bkz: organize işler - yılmaz erdoğan) -
masumiyet (zeki demirkubuz)
tabutta rövaşata (derviş zaim)
gemide (serdar akar)
yol (yılmaz güney,şerif gören)
sarmaşık (tolga karaçelik)
life of pi (ang lee)
metropolis (fritz lang)
brazil (terry gilliam)
bir zamanlar anadolu'da (nuri bilge)
the matrix (andy wachowski-lana wachowski) -
dom za vesanje
tabutta rövaşata
gemide
duke of burgundy
la migliore offerta
kış uykusu
black swan
whiplash
karpuz kabuğundan gemiler yapmak
masumiyet -
sayı sınırlaması sebebi ile listeye ekleyemediğim tüm sevdiğim filmlerden şimdiden özür diliyorum, şöyle;
1. dom sa vesanje - emir kusturica (1988)
2. solaris - andrey tarkovski (1972)
3. persona - ingmar bergman (1966)
4. dekalog - krzysztof kieslowski (1989 - 1990)
5. bir zamanlar anadolu'da - nuri bilge ceylan (2011)
6. arizona dream - emir kusturica (1993)
7. citizen kane - orson welles (1941)
8. la double vie de veronique - krzysztof kieslowski (1991)
9. yeraltı - zeki demirkubuz (2012)
10. east of eden - elia kazan (1955)
p.s. +1 olarak stanley kubrick'in dr. strangelove'ı -
memories of murder (2003)
when the last sword is drawn (2002)
oldboy (2003)
forrest gump (1994)
a beautiful mind (2001)
inception (2010)
leon: the professional (1994)
the lord of the rings
yolki (2010)
the hangover (2009) -
(bkz: aşk tesadüfleri sever - ömer faruk sorak)
(bkz: kendime iyi bak - serhan arslan, ruhi yapıcı)
(bkz: dedemin insanları - çağan ırmak)
(bkz: pleasantville - gary ross)
(bkz: anadolu kartalları - ömer vargı)
(bkz: başka dilde aşk - ilksen başarır)
(bkz: günaydın istanbul kardeş - çağan ırmak)
(bkz: tamam mıyız? - çağan ırmak)
(bkz: yüreğine sor - yusuf kurçenli)
(bkz: şans kapıyı kırınca - tayfun güneyer) -
1-the prestige
2-memento
3-interstellar
4-inception
5-catch me if you can
6-the great gatsby
7-the wolf of wall street
8-what's eating gilbert grape
9-the theory of everything
10-the danish girl
1 ve 4 arası christopher nolan sevgim...
4 ve 8 arası leonardo dicaprio muazzamlığı...
9 ve 10'da eddie redmayne oyunculuğundan oluşuyor... -
sırası önemli olmayacak şekilde ;
1. shawsank redemption
2. prestige
3. back to the future (tüm seri)
4. matrix
5. star wars (4-5-6)
6. life is beautiful
7. godfather (1,2)
8. help
9. 12 monkeys
10. rush
seri filmler olmaz öyle çakal diyecek olursanız godfather 1, bttf 2, sw 4 ü baz alın.
ayrıca listeye alamadığım halde saygıyla anmak istediğim inception, primal fear,alien , brave heart, million dollar baby, rocky 1 , terminatör 1 , titanik ,indiana jones 2 , forrest gump ve e.t gibi filmlere de selam olsun.